خبرنگاران یک میلیارد و 600 میلیون تومان در طرح آجر به آجر جمع آوری شد

به گزارش مجله سلنا، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس کشور گفت: یک میلیارد و 600 میلیون تومان از محل پویش طرح تحولی آجر به آجر برای مدرسه سازی جمع آوری شده است.

خبرنگاران یک میلیارد و 600 میلیون تومان در طرح آجر به آجر جمع آوری شد

مهراله رخشانی مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران در این باره اضافه نمود: طرح آجر به آجر دو بخش دارد. در یک قسمت یاری های خیرین را از نظر کمیت افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بطور مثال میزان تعهد خیرین هزار و 550 میلیارد تومان بود که قرار بود در سال 99 این رقم به 2 هزار و صد میلیارد تومان افزایش یابد و در نهایت از میزان مشارکت خیرین 2 هزار و 300 میلیارد تومان محقق شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس کشور اظهار داشت: در بخش دیگر از طرح تحولی آجر به آجر، افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز مد نظر است تا افراد حتی با خرید یک آجر بتوانند در این امر خیر سهیم شوند.

رخشانی مهر یادآور شد: در پویش اول طرح تحولی آجر به آجر مشارکت 200 هزار نفری صورت گرفت و از محل پویش دوم تا به امروز 138 هزار نفر به این طرح پیوسته اند.

وی بیان کرد: از محل پویش اول طرح آجر به آجر ساخت یک مدرسه یک کلاسه در هر استان کشور شروع شده و درحال اجرا است.

رخشانی مهر پیشتر گفته بود: پویش آجر به آجر با دعوت از یکایک شهروندان برای مشارکت در مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر، طراحی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح زمینه مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان اقتصادی، در مدرسه سازی شروع شده است و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه ای حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر می توانند در امر مدرسه سازی سهیم شوند.

به گزارش خبرنگاران، طرح آجر به آجر یکی از 25 بسته تحولی وزارت آموزش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است. در طرح آجر به آجر هر کس با خرید حتی یک آجر می تواند در مدرسه سازی سهیم گردد.

در این طرح می توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استفاده کرد و این موضوع به عنوان یک فرهنگ اجتماعی بین همه اقشار جامعه ترویج می یابد. کمپین آجر به آجر با مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی سازمان نوسازی کشور به منظور ساخت یا تجهیز مدارس تشکیل شده است.

هموطنان خیر می توانند با واریز یاری های اقتصادی خود به امر مدرسه سازی با ورود به سامانه http://ajorbajor.ir و اهدای هزینه حداقل یک آجر (1000 تومان) به نام عزیزان خود در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1683

به "خبرنگاران یک میلیارد و 600 میلیون تومان در طرح آجر به آجر جمع آوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک میلیارد و 600 میلیون تومان در طرح آجر به آجر جمع آوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید