خشونت های پسا انتخاباتی در آفریقای مرکزی 200هزار نفر را آواره کرد

به گزارش مجله سلنا، به گزرش خبرنگاران به نقل از الجزیره، بر اثر خشونت هایی که در کشور جمهوری آفریقای مرکزی در دو ماه اخیر و بعد از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور رخ داد بیش از 200 هزار نفر آواره شدند.

خشونت های پسا انتخاباتی در آفریقای مرکزی 200هزار نفر را آواره کرد

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

بر اساس اعلام سازمان ملل، نیمی از آواره ها به کشورهای همسایه پناه برده اند. کشورهای کنگو، چاد و کامرون پذیرای آوارگان آفریقای مرکزی هستند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام نموده که در حال حاضر در داخل آفریقای مرکزی 100 هزار نفر آواره در نقاط مختلف آن حضور دارند.

بر اساس این گزارش، دهها هزار نفر از این آوارگان در شرایط بسیار بدی به سر می برند.

انتخابات ریاست جمهوری آفریقای مرکزی که یکی از بی ثبات ترین کشورهای دنیا به شمار می رود، در حالی به پیروزی فوستن-آرکانژ توادرا- Faustin-Archange Touadéra منتج شد که مخالفان مدعی تقلب در این انتخابات شده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آفریقای مرکزی در شرایطی برگزار گردید که این کشور آبستن شورش های مکرر نیروهای مسلح است. نگرانی ها از بابت تکرار شورش ها در آستانه انتخابات نگرانی های عمده ای را در این کشور ایجاد نموده بود.

گروه های مسلح حاضر در آفریقای مرکزی حدود دو سوم خاک این کشور را در اختیار دارند و گروه اتحاد برای صلح در آفریقای مرکزی نیز یکی از گروه هایی است که پیش از برگزاری انتخابات دست به شورش زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1444

به "خشونت های پسا انتخاباتی در آفریقای مرکزی 200هزار نفر را آواره کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت های پسا انتخاباتی در آفریقای مرکزی 200هزار نفر را آواره کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید