خطر در کمین بازار سنتی است

به گزارش مجله سلنا، مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین شرایط ایمنی بازار سنتی قزوین را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: هر گونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی به ویژه آتش سوزی در بازار می تواند ابعاد بزرگ و وحشتناک به خود بگیرد و خسارات جانی و مالی بسیار همراه داشته باشد.

خطر در کمین بازار سنتی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، قدرت الله مهدیخانی با بیان این کهوضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین ضعیف و شکنندهاست، اظهار کرد:بسیاری از مغازه ها حتی از تجهیزات اولیه خاموش کردن آتش نیز برخوردار نیستند یا بسیاری از کسبه نحوه و طرز استفاده از کپسول های آتش نشانی را نمی دانند. تاریخ انقضای خیلی از کپسول های موجود نیز گذشته است.

این مسئول گفت: بازار سنتی قزوین از شبکه گاز شهری برخوردار نیست، اما چند واحد اقدام به دریافت انشعاب از اطراف کرده اند که انگیزه سایر کسبه برای دریافت انشعاب شد. سازمان نظام مهندسی ساختمان اجازه صدور تاییدیه و همچنین شرکت گاز اجازه دادن انشعاب را ندارد و در صورت بی توجهی با خاطیان برخورد خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: معضل دیگر در بازار سنتی قزوین وجود انبارهای متعدد در گوشه و کنار آن است که معمولا کالاهای موجود در آن ها اشتعال زا هستند. ضروری است تا این انبارها شناسایی و ایمن سازی شوند که این وظیفه برعهده آتش نشانی گذاشته شده است.

مهدیخانی سد معبر را هم یکی از مسائل اساسی بازار سنتی قزوین در صورت بروز آتش سوزی برشمرد و افزود: این مشکل باید با همکاری اتاق اصناف و کسبه و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی مرتفع شود و بر ساماندهی این موضوع اصرار و تاکید داریم.

این مسئول گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان قزوین مقرر شده بود دستگاه های دخیل در ایمن سازی بازار سنتی قزوین کنندگان تام الاختیار خود را به این ستاد معرفی کنند که به جز آتش نشانی و یک یا 2 دستگاه دیگر، سایر دستگاه ها در این خصوص اقدامی نداشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1094

به "خطر در کمین بازار سنتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر در کمین بازار سنتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید