خواص شوکه کننده ریواس برای سلامتی

به گزارش مجله سلنا، ساقه های ریواس به رنگ های قرمز، صورتی و سبز روشن است و بافتی شبیه ساقه کرفس دارد.

خواص شوکه کننده ریواس برای سلامتی

ریواس، نوعی گیاه است که به علت ساقه های قرمز و سبز و طعم ترش آن معروف است. در آسیا ریشه ریواس، کاربرد های درمانی دارد. ریواس به سلامت استخوان، مبارزه با سلول های سرطانی و کاهش وزن، یاری می نماید. در این مطلب از خبرنگاران با خواص و فواید ریواس آشنا می شوید.

خواص و فواید ریواس چیست؟

یاری به درمان آلزایمر

بر اساس توصیه متخصصان، جهت پیشگیری از بیماری ها و مسائل مرتبط با پیری، مانند آلزایمر، حفظ سلامت روان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ریواس، سرشار از ویتامین K است و می تواند سلامت مغز را به طور چشمگیری تضمین کند.

مبارزه با سلول های سرطانی

خنثی کردن رادیکال های آزاد داخل بدن، جهت پیشگیری از عوارض ناشی از آن ها لازم است. رادیکال های آزاد موجب بی خاصیت کردن سلول های بدن و ایجاد استرس اکسیداتیو در اندام های بدن و در نتیجه، موجب بروز بیماری های مزمن می شوند. بنابراین، بهتر است از غذا های شامل ویتامین A و ویتامین C، مانند ریواس، بهره ببرید.

یاری به گردش خون

گردش خون، یکی از عوامل اصلی در سلامت بدن است. با مصرف ریواس، می توانید اندازه فراوان از مواد معدنی، مانند آهن و مس را دریافت کنید. مصرف این مواد معدنی، به رشد گلبول های قرمز خون و افزایش اکسیژن رسانی در بدن ، یاری می نماید.

یاری به کاهش وزن

ریواس، کالری اندک دارد و می تواند به لاغری یاری کند. 100 گرم ریواس، تنها 21 کالری انرژی دارد. ریواس را چه به طور خام، چه به طور پخته مصرف کنید، همچنان مواد مغذی آن باقی می ماند. مواد مغذی موجود در ریواس، می توانند با افزایش دریافت فیبر، به تقویت عملکرد بدن یاری نمایند. مصرف فیبر در افراد دارای اضافه وزن، اهمیت ویژه دارد. فیبر به کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری طولانی مدت تر یاری می نماید.

تقویت استخوان ها

شاید باعث تعجب باشد، اما مصرف ریواس می تواند به تقویت استخوان و جلوگیری از بیماری های آن مانند پوکی استخوان یاری کند.

تقویت گوارش

سوء هاضمه می تواند موجب بروز مسائل جدی ضد سلامتی گردد. گوارش مناسب باعث تقویت سلامت بدن می گردد. در ریواس، اندازه چشمگیری فیبر وجود دارد که از بروز بیماری های گوارشی جلوگیری می نماید. این ماده مغذی به دفع مناسب مدفوع و جلوگیری از گرفتگی های معده یاری می نماید.

مبارزه با بیماری های قلبی - عروقی

ریواس، سرشار از مواد مغذی است و کلسترول و چربی اندک دارد. بنابراین، این گیاه می تواند گزینه ای عالی جهت مصرف مبتلایان به بیماری های قلبی - عروقی باشد. مصرف منظم ریواس، می تواند به طور موثر، موجب افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در بدن و کاهش تجمع کلسترول گردد.

خواص ریواس برای دیابت، تنظیم سطح قند خون

یک جهش ناگهانی در قند خون می تواند ترسناک باشد. بنابراین، جهت تنظیم آن باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. بر اساس مطالعات مختلف، ساقه ریواس می تواند بدون تاثیر منفی بر سلامت ، از این جهش ها جلوگیری کند.

پیشگیری از پیری زودرس

پیری زودرس با ظهور لکه های قهوه ای پوست و چین و چروک صورت، بروز می نماید. با مصرف منظم ریواس، می توان زمان آن را عقب انداخت. ریواس، موادی مغذی دارد که بدن جهت به تاخیر انداختن پیری زودرس، به آن ها احتیاج دارد.

منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها

شما باید غذا های سرشار از ویتامین C، مانند ریواس را به اندازه فراوان مصرف کنید. ویتامین C آنتی اکسیدانی است که از بدن در برابر بیماری های کوچک و بزرگ محافظت می نماید. عفونت های باکتریایی و رشد سلول های سرطانی از جمله مسائل ناشی از کمبود آنتی اکسیدان ها است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب کدام نوع نشاسته از دیابت پیشگیری می نماید؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2203

به "خواص شوکه کننده ریواس برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شوکه کننده ریواس برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید