درخواست ارجاع اختلافات قراردادی شهرداری تهران و شرکت فناسا به هیئت داوری

به گزارش مجله سلنا، شهرداری تهران با توجه به بعضی اختلافات قراردادی حل نشده درخصوص راه اندازی بلیت الکترونیک در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با شرکت فناوری اطلاعات سرمایه گذاری ایران فناسا درخواست ارجاع این موضوع به هیئت داوری را به دولت ارائه کرده است.

درخواست ارجاع اختلافات قراردادی شهرداری تهران و شرکت فناسا به هیئت داوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به منظور ارائه خدمات بهتر و برتر به شهروندان و نیز در راستای تحقق یکی از مؤلفه های شهر الکترونیک یعنی راه اندازی بلیت الکترونیک در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران، در سال 1387 قراردادی بین سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران به نمایندگی از شهرداری تهران و شرکت فناوری اطلاعات سرمایه گذاری ایران فناسا منعقد شد که ضمن آن، حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به عنوان بهره بردار و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به عنوان تأمین کننده بستر ارتباطی و زیرساختی مرتبط، تعیین و معرفی گردیدند.

طی اصلاحیه سال 1396 کلیه حقوق و تعهدات سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران، به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، منتقل و این سازمان به عنوان طرف قرارداد شرکت فناسا معرفی گردید. در طول مدت اجرای قرارداد، اختلافاتی میان طرفین قرارداد درخصوص عدم ایفای بعضی تعهدات این شرکت ایجاد شد که با وجود پایان مدت زمان قرارداد، کماکان حل نشده است.

طرفین در زمان انعقاد قرارداد بر حل و فصل اختلافات به وسیله ارجاع موضوع به هیئت داوری توافق نمودند که این موضوع با توجه به تمهیدات قانونی موجود با محدودیت هایی روبرو است، ازجمله اینکه مطابق اصل (139) قانون اساسی و ماده (457) قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، صلح دعاوی راجع به اموال عمومی و دولتی یا ارجاع آن به داوری در هر مورد، موکول به تصویب هیئت وزیران بوده و باید به اطلاع مجلس شورای اسلامی برسد.

لذا با توجه به موارد فوق، شهرداری تهران درخواست صدور مجوز لازم برای ارجاع اختلافات مورد اشاره به هیئت داوری را به دولت ارسال کرده است.

لازم به ذکر است، این درخواست مراحل آنالیز خود را در کمیسیون لوایح هیئت دولت طی می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 482

به "درخواست ارجاع اختلافات قراردادی شهرداری تهران و شرکت فناسا به هیئت داوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ارجاع اختلافات قراردادی شهرداری تهران و شرکت فناسا به هیئت داوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید