در زندان های مصر چه خبر است؟

به گزارش مجله سلنا، ایسنا نوشت: دیده بان حقوق بشر از مرگ چهار زندانی مصری طی کمتر از 72 ساعت در نتیجه بی توجهی بهداشتی و پزشکی خبر داد.

در زندان های مصر چه خبر است؟

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای گفت که چهار زندانی مصری از 31 اوت تا دوم سپتامبر جان خود را از دست داده اند.

در این بیانیه آمده است: خانواده احمد عبدالنبی محمود، مرد مصری 64 ساله که مقیم آمریکا هستند به مناسبت های مختلف خواستار آزادی وی به دلیل اوضاع جسمانی او شدند اما احمد در دوم سپتامبر 2020 در زندان طره معروف به العقرب پس از گذشت حدوداً دو سال از بازداشت بدون محاکمه درگذشت.

دیده بان حقوق بشر در ادامه آورده است: سه مصری دیگر نیز که در زندان های دیگر این کشور زندانی شده بودند طی دو روز از 31 اوت تا دوم سپتامبر در زندان جان خود را از دست دادند.

طبق این بیانیه، این سه زندانی صبحی السقا، در زندان برج العرب در اسکندریه، شعبان حسین خالد در زندان الفیوم و عبد الرحمن یوسف زوال در زندان طره در قاهره بودند.

به همین دلیل، جو استورک، معاون رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: زندانیان همچنان علی رغم درخواست ها برای برخورداری از امکانات بهداشتی مناسب در زندان های مصر می میرند و این مسأله نشان دهنده بی توجهی غیرقابل قبول مقامات زندان های مصر نسبت به زندانیان است.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1141

به "در زندان های مصر چه خبر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زندان های مصر چه خبر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید