دیدنی های سریلانکا برای بچه ها ، چرا به سریلانکا سفر کنیم !؟ (تور سریلانکا)

به گزارش مجله سلنا، کشور سریلانکا به لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا، پارک های طبیعی و منظره ها باستانی همیشه توجه گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است. حتی مارکوپولو از این بهشت گرمسیری به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان یاد نموده است و از دیدنی های سریلانکا بسیار تعریف نموده. اما نکته ای که مهم تر از همه این هاست این است که سریلانکا تمامی موارد اولیه و ضروری یک سفر خانوادگی و فراموش ناشدنی در تمام عمر را به عنوان موهبتی الهی در خود دارد. این کشور که در مقایسه با کشورهای اطرافش بسیار کوچک و فشرده است، با هویت فرهنگی رنگارنگ خود، حیات وحش خارق العاده و غذاهایی که هرگز فراموش نخواهید کرد، برای خود شبه قاره ای محسوب می گردد. بنابراین می توانید صد درصد مطمئن باشید که بچه ها شما از همراهی با شما در سفر به سریلانکا نهایت لذت را خواهند برد و نکات بسیار مفیدی را یاد خواهند گرفت. در این مطلب، به شرح جاذبه های گردشگری سریلانکا و این نکته می پردازیم که چرا این بهشت جزیره ای استوایی می بایست درصدر لیست سفرهای خانوادگی شما در تعطیلات بعدی قرار گیرد.

دیدنی های سریلانکا برای بچه ها ، چرا به سریلانکا سفر کنیم !؟ (تور سریلانکا)

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

قلمرو های پادشاهی باستانی وجود دارند که میمون ها در آنجا حکمرانی می نمایند.

بیشتر بچه ها از پس بالا رفتن از صخره سیگیریا Sigiriya که یک ارگ سلطنتی بر بالای یک صخره بزرگ در مرکز مثلث فرهنگی Cultural Triangle سریلانکا است بر می آیند. البته برای بالا رفتن از پلکان فلزی نهایی که به نوک قله می رسد، احتیاج است که اشخاص داوطلب، ترسی از ارتفاع نداشته باشند. بعد از تجربه بازدید جاذبه های گردشگری سریلانکا و دیدن سیگیریا، بهتر است قبل از این که خستگی ملاقات از معابد به سراغتان بیاید، از یک مکان دیدنی دیگر بازدید کنید. پیشنهاد ما این است که مرکز سابق پولونارووا Polonnaruwa را انتخاب کنید. پنجاه و پنج کیلومتر که به سمت شرق بروید، این شهر را می بینید که از طریق ماکاک ها (نوعی میمون) تصرف شده و از طریق داستان های جالب شاه پاراکراماباهوی اول King Parakramabahu I (و 300 همسرش) که سال ها قبل در آن زندگی می کردند زنده نگاه داشته شده است و این ها خود از دیدنی های سریلانکا به حساب می آیند.

در سفر به سریلانکا کجا اقامت کنید

هتل نوآور و پیشروی Jetwing Vil Uyana در زمین هایی که سابقا مزروعی بودند و هم اکنون به زمین های مخصوص کاشت برنج، مرداب و جنگل تبدیل شده اند قرار گرفته است. خانه های بزرگ با سقف هایی پوشیده شده از کاه که یک استخر بی خاتمهی (یک استخر بی خاتمه یا استخر لبه منفی، لبه صفر، استخر بی نهایت، استخر لبه ناپیدا، یا استخر ناپدید شونده استخر منعکس نماینده اغلب به گونه ای طراحی شده اند که به نظر می رسد با دریا، اقیانوس و یا با آسمان ادغام شده اند) مشترک دارند. اما برترین نکته این هتل برای بچه ها، وجود تنوع حیات وحش است، از جمله حیواناتی نایاب و به طرز فوق العاده ای بانمک به نام چشم گرد های لاغر Slender Loris که در سفر به سریلانکا باید حتما دید و خودشون از جاذبه های گردشگری سریلانکا به حساب می آیند.

در سفر به سریلانکا در یک ساحل آرام، موج سواری را یاد بگیرید

برترین موج های دریا در سریلانکا به بخش پر وسعت ساحلی در اطراف ساحل آروگام Arugam Bay در جنوب شرقی کشور برخورد می نمایند. فضای این ساحل با سواحل محبوب تر غربی بسیار فرق دارد و مکان بسیار خوبی برای خستگی در کردن چند روزه بعد از یک سفر طولانی بازدید از دیدنی های سریلانکا به شمار می رود. در سفر به سریلانکا در اطراف ساحل Arugam Bay و شهر کوچک Pottuvil Point که در سمت شمال قرار گرفته است، آکادمی های موج سواری بسیاری وجود دارند که کلاس هایی برای بچه ها برگزار می نمایند. برای مثال آکادمی Baby Point که نام آن به شایستگی نشان دهنده این است که نقطه آغازی برای یادگیری و تجربه کردن است.

در سفر به سریلانکا کجا اقامت کنید

انتخاب های بسیاری برای اقامت در خانه های روستایی در طول جاده اصلی ساحل وجود دارد؛ اما اگر در پی مکانی پر آرامش تر می شد، به Kottukal Beach House by Jetwing در شهر Pottuvil Point بروید که یک ویلای بزرگ با دو اتاق خواب خانوادگی و دارای دسترسی فوری به ساحل خالی و خلوت آن منطقه است و از دیدن جاذبه های گردشگری سریلانکا نهایت لذت را ببرید.

سافاری و دیدنی یوزپلنگ ها را تجربه کنید

آیا همه نوع جانوری را می توانید ببینید !؟ بله. کروکودیل، خدنگ، فیل و بسیاری از حیوانات جالب دیگر. حیواناتی که در پارک ملی یالا Yala با جنگل های پراکنده و دریاچه های زیبا می بینید، محبوب ترین جانوران دایره المعارف حیات وحش به شمار می روند و از جاذبه های گردشگری سریلانکا هستند. اما یوزپلنگ های این پارک حیرت انگیز هستند و از آنجایی که تعداد این گربه های بزرگ زیبا در این پارک از هر جای دیگر در جهان بیشتر است، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که یکی از آن ها را در حال جستجو در جنگل در پی شکار یا در حال لمیدن و استراحت کردن بعد از ناهار، بالای یک درخت ببینید.

دیدنی های سریلانکا

اگر در پی یک ماجراجویی جنگلی حسابی هستید، یک یا دو شب را در چادرهای برزنتی سافاری Noel Rodrigos Leopard Safaris و در ناحیه حائل حیات وحش و پارک، اردو بزنید و از دیدنی های سریلانکا لذت ببرید. راهنماهای فوق العاده پر دانش این پارک، شما را برای بازدید های صبحانه و عصرانه به درون پارک یالا Yala می برند. فعالیت های بچه هاه بسیاری نیز برای پر کردن وقت شما در این پارک وجود دارند. از یادگیری شناسایی رد پاهای حیوانات تا کلاس های ابتدایی عکاسی.

می توانید پایکوبینده هایی که معلق می زنند را دیدن کنید

کدام کودک از نام شهری که Kandy (به معنی شکلات و آبنبات) است خوشش نمی آید !؟ چیزی که احتمالا باعث تعجب گردشگران می شود، این است که جاذبه اصلی این شهر مربوط به یک دندان است؛ دندان بودا که در معبد خارق العاده دندان Temple of the Tooth قرار گرفته است و از دیدنی های سریلانکا است که بسیار هم معروفه. اما نکته ای که مطمئنا برای بچه ها می تواند خیلی جالب باشد، بازدید شبانه از یکی از نمایش های پایکوبی و طبل زنی سنتی کندیان Kandyan است. دسته پایکوبیندگان که ملبس به دستارهای سر نقره ای هستند و به صورت پر شوری با یک سری حرکات آکروباتیک مثل فرفره به دور خود می چرخند و پشت سر آنها، طبل نواز ها به طور پیوسته و بدون وقفه بر طبل های خود می نوازند و پیش می آیند.

کجا اقامت کنید

هتل شیک Elephant Stables که مسلط و مشرف به حاشیه های شمالی شهر Kandy است، اتاق های بسیاری در ساختمان اصلی هتل برای جا دادن خانواده ها دارد؛ به علاوه یک سوییت مستقل و باشکوه خانوادگی که در باغ آن واقع شده است. غذاهای خوشمزه منوی رستوران هتل، بویژه غذاهای برنجی که با ادویه های کاری متفاوت پخته می شوند از دست ندهید.

سریلانکا صاحب یکی از خوش چشم انداز ترین قطار سواری ها در جهانست.

آمدن از نواحی مربوط به مثلث فرهنگی سریلانکا یا سواحل جنوبی این کشور به منطقه Hill Country در سریلانکا، می تواند یک مکث و استراحت پر آرامش برای شما باشد. اما برای بسیاری از اشخاص، مسیر رسیدن به Hill Country است که خیلی اهمیت دارد. چرا که سفر ریلی با قطار از شهر Kandy تا Nuwara Eliya به عنوان یکی از خارق العاده ترین سفرهای ریلی جهان شناخته شده است و از دیدنی های سریلانکا است که بسیار محبوب هستش. لوکوموتیو های قدیمی خودشان را از میان جنگل های اکالیپتوس به میان منظره ها زیبا و بی عیب و نقص زمین های کشت چای می کشانند. با احتیاط در ورودی های قطار در حال حرکت بایستید و بعضی از زیباترین و بی همتا ترین منظره ها سریلانکا را که از جلوی چشمانتان رد می شوند دیدن کنید.

دیدنی های سریلانکا و تورهای شبانه

عقب نشینی سال ها پیش نیروهای بریتانیایی از منطقه ، باعث شده است که این منطقه بسیار برای گشت و گذار مناسب باشد؛ و هتل Jetwing St Andrews که سابقا یک کلوب روستایی بوده، مکان بسیار مناسبی برای آغاز این گشت و گذار است. اتاق های خانوادگی این هتل با چند پله از هم جدا می شوند و بسیار شیک و جادار هستند. نکته قابل توجه دیگر این است که شما می توانید بعد از یک شام دلچسب، به سالن های بزرگ بیلیارد یا یک تور شبانه دیدنی قورباغه ها بروید.

می توانید تخم گذاری لاک پشت ها را در هنگام مهتاب دیدن کنید.

ساحل اطراف Tangalle یکی از زیباترین دیدنی های سریلانکا که بسیاری از گردشگران عاشق آفتاب و صدها لاک پشت دریایی در حال تخم گذاری را به سمت خود و سفر به سریلانکا جذب می نماید. تورهای دیدنی تخم گذاری لاک پشت ها در ساحل Rekawa Beach برقرار هستند. اگر به این ساحل بروید، به احتمال زیاد، شاهد لاک پشت سبز رنگی خواهید بود که در حال دفن کردن کپه ای از تخم های سفید رنگ و درخشنده در هنگام ماهتاب است و سپس به آهستگی به سوی دریا باز می شود.

اقامتی لوکس در سفر به سریلانکا

هتل The Last House که پشت به سواحل فوق العاده غرب Tangalle قرار گرفته است، از طریق معمار برتر سری لانکایی Geoffrey Bawa طراحی شده است و نشانه های واضح سبک منحصر بفرد او مانند وجود میزان زیادی فضای باز و ترکیب فضای بیرون و درون هتل را دارد. خانواده های پر جمعیت می توانند سوییت Cinnamon Hill که در بالاترین طبقه قرار گرفته است و بالکن بزرگ آن مشرف به اقیانوس هند است را رزرو نمایند.

به احتمال زیاد، بزرگ ترین حیوان جهان را از نزدیک خواهید دید

وقتی که نوبت به کل کل کردن می رسد، چیزهای زیادی در جهان وجود ندارند که از دیدنی دم بزرگ نهنگ آبی رنگ 100 فوتی (31 متری) که در عمق آب های اقیانوس هند فرو می رود و ناپدید می شود سرتر و جالب تر باشند. سفرهای مخصوص دیدنی نهنگ ها در ساحل جنوبی سری لانکا، به شما این فرصت خیلی عالی را می دهند که این نهنگ های بزرگ الجثه و حیرت انگیز را دیدن کنید.

استراحتی آرام در سریلانکا

اگر دیدنی نهنگ های آبی برای یک روزتان کافی نبوده است، می توانید برای تجربه بیشتر چیزهای نو و تازه، در یک ویلای زیبا در Mirissa Hills اقامت کنید. انتخاب های فراوان و هیجان انگیزی برای اقامت برای شما موجود است. از جمله اقامت در سوییت بسیار بزرگ در Mount Cinnamon که دارای یک کتابخانه، تراس بسیار بزرگ و یک استخر بسیار زیباست.

می توانید روی برج و باروی یک قلعه قدیمی هلندی قدم بزنید

شهر مجذوب کننده Galle که به سبک کولونیال Colonial (معماری سبک دوره استعمار) ساخته شده است، در نگاه اول، ممکن است بنظر بیاید که برای اعضای مسن تر خانواده مناسب تر است. جبرانی برای والدین که تا به اینجای سفر به سری لانکا، مرتبا بخاطر بچه هاشان، در حال موج سواری و تجربه سافاری بوده اند. اما این شهر یکی از برترین مکان هاست که بچه ها در آن می توانند زندگی شهری سری لانکا را تجربه نمایند. شما می توانید بعد از ظهر در اطراف برج و باروی قلعه گل Galle Fort قدم بزنید تا به همراه بچه هاتان بادبادک هوا کنید یا جوان های شجاعی که از بالای دیوار قلعه به درون آب می پرند دیدن کنید.

هتلی به سبک قرن هفدهم

در بخش تاریخی هلندی شهر، هتل کوچک Fort Bazaar یک خانه روستایی قرن هفدهمی بازسازی شده و بسیار زیبا را با اتاق های مدرن و یک کافه خیابانی پر شور و حال در اختیار میهمانان خود قرار می دهد. در رامشگاه (اسپا) این هتل، حتی برای بچه ها هم ماساژ مخصوص انجام می شود. یک استخر و یک سالن سینما هم در آن تعبیه شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2318

به "دیدنی های سریلانکا برای بچه ها ، چرا به سریلانکا سفر کنیم !؟ (تور سریلانکا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های سریلانکا برای بچه ها ، چرا به سریلانکا سفر کنیم !؟ (تور سریلانکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید