راه ورود شرکت های دانش بنیان به بازار اوراسیا آنالیز می گردد

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اوراسیا یکی از مهم ترین بازارهای هدف برای محصولات و خدمات دانش بنیان است. بازاری عظیم و سود ده که می تواند مزایای مالی بلندمدتی برای سرمایه گذاری های دانش بنیانی داشته باشد. در واقع منطقه اوراسیا نام قاره وسیعی است که از ترکیب دو قاره اروپا و آسیا ایجاد شده و کشورهای زیادی را در دل خود جای داده است.

راه ورود شرکت های دانش بنیان به بازار اوراسیا آنالیز می گردد

در 9 ماه منتهی به آذر سال گذشته بیشترین رشد صادرات به مجمع مالی اوراسیا (روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان) اجرا شده است. رشد ارزشی 75 درصدی و رشد وزنی 117 درصدی صدور کالا به این کشورها حاصل عملکرد 9 ماهه اول سال گذشته صادرکنندگان است.

طبق برآوردها، بازار حدود 190 میلیون نفری اتحادیه اوراسیا با حدود 753 میلیارد دلار ارزش صادرات و واردات، آماده پذیرش کالاهای ایرانی است و با موافقتنامه ایران با این اتحادیه، بیش از 800 قلم کالا مشمول کاهش تعرفه می شوند.

سه سال عضویت موقت مشروط در قالب موافقت نامه تجاری با اتحادیه اوراسیا، فرصتی است که می تواند زمینه لازم برای عضویت ایران در این اتحادیه را فراهم کند.

این منطقه عظیم که اقیانوس آرام در شرق، اقیانوس اطلس در غرب، اقیانوس منجمد شمالی در شمال و آفریقا، مدیترانه و اقیانوس هند در جنوب را به هم وصل می نماید قرار است بازار هدف شرکت های دانش بنیان باشد.

نحوه ورود به بازار این منطقه وسیع در یک وبینار تخصصی به دانش بنیان ها معرفی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 973

به "راه ورود شرکت های دانش بنیان به بازار اوراسیا آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه ورود شرکت های دانش بنیان به بازار اوراسیا آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید