درخواست لوکاشنکو از پوتین برای خرید یک میدان نفتی در روسیه

به گزارش مجله سلنا، روسای جمهوری روسیه و بلاروس در مکاله ای تلفنی درباره تقویت روابط دوجانبه و همکاری در فراوری مشترک واکسن روسی کرونا گفت وگو نموده و ظاهراً الکساندر لوکاشنکو پیشنهاد خرید یک میدان نفتی در روسیه را به ولادیمیر پوتین داده است.

درخواست لوکاشنکو از پوتین برای خرید یک میدان نفتی در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شب گذشته (چهارشنبه) اعلام نمود که ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهوری روسیه و بلاروس در جریان یک گفت وگوی تلفنی، قصد خود برای تقویت هر چه بیشتر روابط متحدانه بین دو کشور را مورد تأیید قرار دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این اطلاعات، طی این مذاکرات، بعضی مسائل عملی در عرصه همکاری های روسیه و بلاروس در حوزه تجاری و مالی مورد بحث و آنالیز طرفین نهاده شد. لوکاشنکو همچنین روز وحدت ملی روسیه را به پوتین تبریک گفت.

کرملین یادآور شد، علاوه بر این، الکساندر لوکاشنکو، ولادیمیر پوتین را در جریان شرایط سیاسی فعلی در بلاروس قرار داد. روسای جمهوری دو کشور همچنین در مورد مسائل مربوط به مناقشه قره باغ کوهستانی بحث و گفتگو کردند. دو طرف توافق کردند که تماس ها بین مقامات مسکو و مینسک، در سطوح مختلف ادامه یابد.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس نیز در این رابطه اعلام نمود که الکساندر لوکاشنکو در جریان گفت وگوی تلفنی روز چهارشنبه خود با ولادیمیر پوتین، ابتکار دستیابی احتمالی این کشور به یکی از میادین نفتی در روسیه را عنوان نمود.

طبق این اطلاعات، در شروع مذاکرات، روسای جمهوری روسیه و بلاروس در مورد تأمین نیازهای هیدروکربنی بلاروس در سال 2021 بحث کردند. پوتین و لوکاشنکو توافق کردند که این مسائل را به سرعت حل و فصل نمایند. بعلاوه، رهبر بلاروس درخواست خرید یک میدان نفتی در روسیه را به پوتین داد. رئیس جمهوری روسیه از این ابتکارعمل حمایت نموده و یادآور شد که این موضوع پس از آنالیز، در جریان مذاکرات بعدی به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، دفتر مطبوعاتی لوکاشنکو اضافه نمود، در این مذاکرات تلفنی، ولادیمیر پوتین از پیشنهاد همتای بلاروسی خود برای سازماندهی امکانات به منظور فراوری واکسن روسی اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا در این کشور و با استفاده از فناوری های روسی حمایت کرد.

پوتین و لوکاشنکو، همکاری دوجانبه در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و توافق در مورد ارسال واکسن روسی به بلاروس را بسیار با اهمیت ارزیابی کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1258

به "درخواست لوکاشنکو از پوتین برای خرید یک میدان نفتی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست لوکاشنکو از پوتین برای خرید یک میدان نفتی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید