روسیه: به آمریکا اجازه نمی دهیم با زور با ما صحبت کند

به گزارش مجله سلنا، سخنگوی کرملین در مصاحبه ای توضیح داد، رئیس جمهور روسیه یا هر رهبر دیگر این کشور به آمریکایی ها اجازه نخواهد داد با موضع زور با آنها سخن بگویند.

روسیه: به آمریکا اجازه نمی دهیم با زور با ما صحبت کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دیمیتری پِسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه ای با روزنامه روسی آرگومنتی آی فَکتی در مقابل زورگویی مقام های آمریکایی موضع گرفت.

به نوشته خبرگزاری تاس، پسکوف در این خصوص گفت: آمریکایی ها همیشه تکرار می نمایند که ما با همه از موضع زور صحبت می کنیم.

وی اضافه نمود: نه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و نه هیچ مقام دیگری در موقعیت رهبری روسیه به آمریکایی ها یا هر کس دیگری اجازه نخواهد داد که اینگونه با ما صحبت نمایند. این (کار) غیرممکن است.

سخنگوی کرملین همچنین در مورد احتمال قطع روابط دیپلماتیک مسکو با واشنگتن اظهار داشت که نمی خواهد درباره سناریوهای افراطی صحبت کند.

طبق گفته پسکوف همچنان مسائلی وجود دارند که روسیه و آمریکا می توانند درباره آنها بحث نمایند از جمله: ثبات راهبردی، کنترل تسلیحات و کوشش ها برای حل و فصل درگیری های منطقه ای.

این در حالی است که اوایل فروردین ماه سال جاری پسکوف در جمع خبرنگاران تصریح نموده بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برنامه ای برای گفت وگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ندارد .

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد احتمال گفت وگوی میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا پس از اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین توضیح داد که به دلیل عدم آمادگی واشنگتن برای گفت وگو، پوتین نیز برنامه ای در این خصوص ندارد.

تنش های اخیر میان مسکو و واشنگتن پس از آن شروع شد که بایدن در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز، رئیس جمهور روسیه را قاتل خطاب کرد و با اتهام زنی به وی در مورد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تأکید کرد که اگر چنین چیزی ثابت گردد، پوتین باید تاوان سنگینی بدهد.

بایدن پیشتر همچنین در مصاحبه تفصیلی با شبکه ای بی سی نیوز با اتهام زنی علیه رئیس جمهور روسیه، گفته بود پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد.

ادعاهای جو بایدن بعد از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مطرح شد. در آن گزارش ادعا شده روسیه به وسیله نائبانش یک عملیات پیروز را برای نفوذ به حلقه نزدیکان دونالد ترامپ راهنمایی نموده است.

تنش ها در روابط روسیه و آمریکا از سال ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع نموده است.

،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1694

به "روسیه: به آمریکا اجازه نمی دهیم با زور با ما صحبت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: به آمریکا اجازه نمی دهیم با زور با ما صحبت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید