زلزله 5 ریشتری قلعه خواجه را لرزاند، اعلام آماده باش در خوزستان، 120 روستا خسارت دید

به گزارش مجله سلنا، زلزله ای به بزرگی 5 ریشتر استان خوزستان - حوالی قلعه خواجه را لرزاند.

زلزله 5 ریشتری قلعه خواجه را لرزاند، اعلام آماده باش در خوزستان، 120 روستا خسارت دید

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران ،زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر بامداد شنبه 1400/07/17، ساعت 02:46:25 منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزانده است.

این زلزله در عمق 7 کیلومتری زمین اتفاق افتاده و تا این لحظه گزارشی از خسارات احتمالی دریافت نشده است.

این زمین لرزه در چهارمحال بختیاری و شهر های اطراف هم احساس شد.

خسارت زلزله به 120 روستا در اندیکا

امرالله نوذری، فرماندار اندیکا گفت: زمین لرزه 5 ریشتری که صبح امروز مردم شهرستان اندیکا را از خواب بیدار کرد به چندین روستا از جمله سپیدار، نپی آباد، رگ رو، آبچنار، درب، فرگه، منطقه شاهزاده عبدالله، دهدیک، دشتگل و سرشط خسارت 100 درصدی زد و گزارش های میدانی و مردمی نشان می دهند که خانه های ناامن روستایی در روستای صعب العبور رِپی هم به صورت 100 درصدی تخریب شده اند.

نوذری با اشاره به تخریب کامل بعضی از مسکن روستاییان اضافه نمود: در ارزیابی های اولیه، گزارش شده است که 400 مسکن روستایی و عشایری، تخریب 100 درصدی شدند.

او با بیان اینکه بعلاوه گزارش هایی از تخریب خانه ها در روستای دِهپیَک منطقه شیمبار و بخشی از روستا های منطقه شاهزاده عبدالله و مدارس روستایی تا به امروز دریافت شده است، اضافه نمود: برای ارزیابی اندازه خسارت به این روستا ها خواهیم رفت، ضمن اینکه با توجه به دریافت گزارش از روستا های شهر قلعه خواجه، برای ارزیابی اندازه خسارت در این روستا ها و امدادرسانی به روستائیان از مرکز شهرستان اندیکا و استان درخواست بالگرد شده است.

نوذری با بیان اینکه این روستا جاده مواصلاتی ندارد، گفت: پس از ورود بالگرد به شهر قلعه خواجه به منظور ارزیابی دقیق اندازه خسارات، به رِپی و دیگر روستا های آسیب دیده از زلزله بامداد امروز اعزام خواهیم شد.

ارزیابی روستاهای اندیکاادامه دارد

علی پهلوان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به گزارش های اولیه ارزیابان جمعیت هلال احمر استان گفت: روستا های شلا، سوسن سرخاب، سربازان، آبدار، تنگه سموم شهرستان اندیکا هم به منطقه ها متأثر از این زلزله اضافه نموده شد تا تعداد این روستا ها به عدد 11 افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه همچنان ارزیابی آسیب های ناشی از زلزله ادامه دارد، اضافه نمود: یک باب منزل مسکونی در روستای صالح ابراهیم هم تخریب شده، ضمن اینکه یک تیم ارزیاب از هلال احمر ایذه هم برای ارزیابی بخش سوسن این شهرستان اعزام شده است.

زمین لرزه در قلعه خواجه خوزستان هفت خانه را تخریب کرد

شهاب صدیقی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بامداد روز شنبه زمین لرزه ای به بزرگی پنج ریشتر قلعه خواجه را لرزاند پس از آن هم 2 زمین لرزه متوالی به بزرگی 2.6 و 4.6 در همان منطقه رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اضافه نمود: در پی وقوع این زمین لرزه ها هفت واحد مسکونی در قلعه خواجه اندیکا تخریب و یک نفر مصدوم شد.

وی با اشاره به حضور گروه های ارزیاب در منطقه تاکید نمود: به تمامی دستگاه های امدادی، عملیاتی و روسای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سراسر استان خوزستان اعلام آماده باش شده و تا برطرف خطر در آماده باش قرار دارند.

استقرار 10 تیم ارزیاب هلال احمر در منطقه ها زلزله زده اندیکا/ 12 آمبولانس اورژانس به منطقه اعزام شدند+تصاویر

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از اهواز، گفت: در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز در منطقه ها روستایی و کوهستانی اندیکا، 10 تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر از شهرستان های اندیکا، مسجدسلیمان، اندیمشک، باغملک، دزفول، لالی و اهواز به منظور شناسایی نقاط آسیب دیده و اندازه خسارات وارده به منطقه ها مختلف اعزام شدند.

او با بیان اینکه همه شعب جمعیت هلال احمر در استان در حالت آماده باش به سر می برند، اضافه نمود: صعب العبور بودن تعدادی از روستا ها دسترسی تیم های ارزیاب را با سختی روبرو نموده است و حسب اطلاعات اولیه دریافت شده، 7 روستا از این زلزله متاثر شده اند که 5 روستا رشامل؛ صالح ابراهیم، شاهزاده عبدااله، سرتگ آبزر، آرام و روپی خسارت جدی دیده اند.

پس لرزه ها ادامه دارد

ساعت 9:35 صبح امروز هم مجددا زمین لرزه ای به قدرت 4.6 ریشتر در عمق 14 کیلومتری زمین قلعه خواجه را لرزاند.

اعلام آماده باش در خوزستان در پی زمین لرزه قلعه خواجه

شهاب صدیقی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در پی وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر در منطقه قلعه خواجه اندیکا، به فرمانداری ها و دستگاه های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده باش شد.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1963

به "زلزله 5 ریشتری قلعه خواجه را لرزاند، اعلام آماده باش در خوزستان، 120 روستا خسارت دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله 5 ریشتری قلعه خواجه را لرزاند، اعلام آماده باش در خوزستان، 120 روستا خسارت دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید