زمینه استخدام 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در امسال فراهم شد

به گزارش مجله سلنا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مشکل اشتغال جامعه ایثارگری از بزرگترین چالش های امروز است و کوشش می گردد زمینه اشتغال فرزندان شهداء و جانبازان فراهم گردد

زمینه استخدام 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در امسال فراهم شد

به گزارش خبرنگاران-به گزارش خبرنگاران-چهارمحال و بختیاری،سعید اوحدی امروز 18 خرداد ماه با سفر به شهرکرد با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 71 هزار قطعه زمین در تملک بنیاد شید و امور ایثارگران قرار گرفته است، اظهار کرد: طی 16 سال گذشته 36 هزار و 500 قطعه زمین در تملک این مجموعه قرار گرفته، که نتایج این اتفاق عظیم در طول یکسال گذشته مشاهده شده است.

مشکل اشتغال عظیمترین چالش جامعه ایثارگری است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مشکل اشتغال جامعه ایثارگری از عظیمترین چالش های امروز است، اضافه کرد: طبق بند (ج) ماده 87 احکام برنامه ششم توسعه، بر استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد تاکید شده که پیش از انتها سال گذشته، رییس جمهور دستوری مبنی بر اشتغال این افراد صادر و به 51 دستگاه اجرایی ابلاغ صورت گرفت، همچنین امسال زمینه استخدام 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این امر بی سابقه بود، برای جذب این افراد آزمون اختصاصی در تاریخ 12 تیر ماه برگزار خواهد شد و این قول داده شده که زمینه برای جذب کسانی که امسال فارغ التحصیل می شوند نیز فراهم گردد.

اوحدی با اشاره به افزایش وام مسکن، توضیح داد: وام مسکن روستایی به 200 میلیون تومان و وام مسکن شهری به 250 میلیون تومان افزایش یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بودجه سال 1400 به خوبی تصویب و مصوب شد که امید است مسائلی که سال گذشته وجود داشت در امسال با آن ها روبرو نشویم، بعد از هشت سال بنیاد شهید و امور ایثارگران بدهی های خود به دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد را به صورت 100 درصد پرداخت کرد، همچنین بعد از هشت سال برای اولین بار معوقات و بدهی های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه ها پرداخت شد که امید است امسال سال برنامه محور برای این مجموعه باشد.

امسال به حد دنبال این هستیم که بتوانیم مسائل جامعه ایثارگری رفع گردد

وی بیان نمود: امسال به جد دنبال این هستیم که در سفرهای استانی، بتوانیم مسائل و مسائل جامعه ایثارگری را رفع کنیم، زیرا عزت موجود در منطقه را امروز مدیون جامعه ایثارگری و برکت خون شهدا هستیم و امید است بتوان قطره ای از دین موجود را ادا کنیم.

اوحدی با اشاره به تصویب و ابلاغ منشور 34 بندی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، توضیح داد: در سه بند ابتدای آن به مسائل اخلاق جامعه در مقابل جامعه ایثارگری، تواضع و رفتار اشاره شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1805

به "زمینه استخدام 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در امسال فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه استخدام 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در امسال فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید