سریال The One - اگر واقعا امکان داشت که هر کسی بتواند نیمه گم شده خود را با میزان تطابق صد درصدی پیدا کند!

به گزارش مجله سلنا، مینی سریال نسبتا سرگرم کننده و تامل برانگیزی که به تازگی پخش آن از نت فلیکس به سرانجام رسیده، سریال The One نام دارد. این سریال 8 قسمت دارد و هر قسمت آن حدود 40 دقیقه است.

سریال The One - اگر واقعا امکان داشت که هر کسی بتواند نیمه گم شده خود را با میزان تطابق صد درصدی پیدا کند!

ایده داستان جالب و تا حدی یکتاست:

چه می شد اگر با یاری فناوری های زیستی و تطابق دادن مشخصات انبوه مردم جهان، می توانستید دقیقا به نیمه گمشده زندگی خود برسید؟!

در حال حاضر سایت های دیتینگ فرنگی وجود دارند که سعی می نمایند با تطابق دادن شرایط ظاهر و علایق و عادات کاربران خود، دوستان و شریک های زندگی مناسبی برای آنها پیدا نمایند.

اما پیداست که آدم خیلی پیچیده است. در شرایطی که ما گاهی بعد از سال های طولانی زیست و زندگی و معاشرت با یک دوست و همراه می توانیم پی به اندیشه و خلق و شخصیت واقعی او ببریم، آیا تصور می کنید که با یک پرسش نامه و خوداظهاری، این سایت ها واقعا می توانند نیمه گمشده ما را پیدا نمایند؟

اما چه می شد اگر پیدا کردن شریک زندگی هم با آزمایش ممکن می شد. اگر واقعا با تحلیل DNA می شد به ریز ظواهر فیزیکی و خلقی و شخصیتی افراد رسید و بهترین ها را به آنها پیشنهاد کرد، چقدر خوب می شد؟

اما سختی اینجاست که شرکت تخیلی که این فناوری را پیدا می نماید، قدرت بی انتهایی هم پیدا می نماید و کنترل کردنش سخت می گردد.

از سوی دیگر منظور ما از تطابق چیست؟ آیا واقعا شبیه ترین آدم ها به هم، بهترین زوج ها را تشکیل می دهند؟ یا اصلا گاهی تعارضات و ناهمخوانی های عجیب و غریب هستند که زندگی را شیرین می نمایند.

از طرفی، همان طور که در سریال مطرح شده، اگر همین امروز فناوری به ما ارائه می شد، تکلیف زوج های کنونی غیرآرمانی چه می شد؟! آیا هر کسی به این وسوسه نمی افتاد که آزمایشی بدهد و ببیند که همسر رؤیایی او کیست و در کجای جهان زندگی می نماید؟

سریال The One دقیقا چنین ایده ای را در قالب یک داستان خوب بسط می دهد و با ما در میان بگذارد.

از این لحاظ سریال را می توان در تم علمی تخیلی و درام طبقه بندی کرد. این سریال ساخته انگلیس است و ما معمولا پیش زمینه خوبی از کیفیت سریال های انگلیسی داریم. من خودم سریال را در فهرست سریال های متوسط خوب جا می دهم، اما خب سریال نمی تواند در رده سریال های کلاس A قرار بگیرد.

سازنده این سریال هووارد اورمن است که میس فیت ها را ساخته بود. سریال اقتباسی است از رمان جان مارس که در سال 2017 نوشته شده بود.

شخصیت کلیدی و شماره یک سریال ربکا وب با بازی هانا ویر است که رئیس جاه طلب شرکت تطابق دهنده DNA یا همان وان است.

چنین نماهایی از نحوه تطابق و مچ شدن آدم ها در جهانی آینده، شاید الان خیلی تخیلی بنمایند. اما شاید بتوان تصور کرد که ما در آینده با اجازه خودمان به شرکت هایی اجازه خواهیم داد که با گردآوری اطلاعات دقیق در خصوص ما مثلا با رصد فعالیت های آنلاینمان و ترکیب آن با ویژگی های زیستی مان، کار زوج یابی را متحول نمایند.

و فراتر از آن چه بسا که شرکت های زوج ساز را هم تجربه کنیم، ترکیبی از روباتیک پیشرفته و جهانی تخیلی فیلم Her!

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1759

به "سریال The One - اگر واقعا امکان داشت که هر کسی بتواند نیمه گم شده خود را با میزان تطابق صد درصدی پیدا کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال The One - اگر واقعا امکان داشت که هر کسی بتواند نیمه گم شده خود را با میزان تطابق صد درصدی پیدا کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید