طراحی سایت: شرایط درج آگهی های خودرو در سایت های اینترنتی اعلام شد
به گزارش مجله سلنا، تهران (پانا) - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت با همکاری سازمان صمت و پلتفرم های درج آگهی خودرو امکاناتی فراهم شده تا از درج آگهی های غیرواقعی خودرو در سکوهای اینترنتی جلوگیری گردد.
جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.
به گزارش فارس، محمد صادق مفتح در نشست خبری دستاوردهای تازه در حوزه ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو در محل وزارت صمت، گفت: فضای سایبری یک امکانی است که با توسعه زیرساخت های آن در کشور و توسعه مبانی علمی آن در جهان امکان تغییر روابط تجاری سنتی را کاملا ایجاد می نماید.
وی اضافه نمود: تقویت این ابزارها و ایجاد امکاناتی برای اینکه بتوان از امتیازات فضای سایبری یا مجازی استفاده گردد و اطلاعات بیشتری در اختیار خریدار قرار دهد تا خریدار بتواند انتخاب های بیشتری انجام دهد در بخش بازرگانی و تجارت کشور یک ضرورت است و با توجه به توسعه کلانشهرها و افزایش ابعاد شهرها و مسائل جابجایی، برای خریدار احراز صلاحیت یک ضرورت است.
وی با تأکید بر اهمیت احراز هویت و سلامت آگهی ها در پلتفرم ها جهت جلوگیری از کلاهبرداری ها بیان داشت: بعضی کالاها مانند روغن نباتی، دستمال کاغذی، آب معدنی و ... جزء کالاهای استاندارد هستند، استفاده از پلتفرم ها (سکوهای درج آگهی) یک ابزار قوی در جهت ایجاد تعادل قیمت است و وزارتخانه از آن استفاده نموده و خواهد نمود و سکوهای درج آگهی ابزاری در دسترس و مقرون به صرفه برای عموم مردم است تا بتوانند قیمت ها را مقایسه نمایند.
قائم مقام وزیر صمت گفت: اما در مورد کالاهایی مانند مسکن، خودرو و بخصوص خودروهای دست دوم پیچیدگی های زیادی در قیمت گذاری دارند و احتمال کلاهبردای در مورد این کالاها در صورتی که امکان حضور در محل قرارداد نباشد افزایش می یابد، لذا با همکاری پلتفرم ها و با استفاده از احراز هویت و صلاحیت ادعای فروشنده خودرو از کلاهبرداری در خرید و فروش خودروهای دست دوم می توان جلوگیری کرد.
مفتح با اشاره به رونمایی از امکانات تازه پلتفرم های موبایلی (سکوهای درج آگهی) در مورد خودرو را اولین نمونه از همکاری این پلتفرم ها با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت مطرح نمود و گفت: این کار اولین گام است، پارامترهای آن نسبت به بقیه کالاها کمتر بوده است و از سه سکو درج آگهی با ما همکاری بسیار خوبی داشتند و با کارگروه مشترک این کار انجام شد و اکنون احراز هویت آگاهی دهند، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده وجود دارد و امکان مشاهده سوابق تصادف نیز به وسیله بیمه مرکزی به مرور به وجود خواهد آمد.
در ادامه این جلسه علی رهبری، گفت: تا قبل از اجرای ابزار تازه در پلتفرم ها آگهی ها بدون هویت فروش خودرو از عوامل افزایش قیمت بود که با ابزار تازه به مصرف نمایندگان اطمینان از صحت ادعای سفارش دهنده آگهی فروش خودرو داده می گردد.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: با همکاری بیمه مرکزی سوابق خسارت خودروهای تصادفی به پلتفرم ها اضافه شده است و با این ابزار ادعای فروشنده خودرو درباره صفر بدون آن یا بدون تصادف بودن برای مشتری محرز می گردد.
وی اضافه نمود: تا دو سال پیش و در سال 98 یک آگهی دهنده این امکان را داشت که در پلتفرم ها تا 100 اکانت تازه ایجاد کند و فرد آگهی دهنده در طول دو هفته به تدریج می توانست تعداد زیادی آگهی فروش خودرو بدون آنکه خودرویی موجود باشد و خودرویی واقعا وجود خارجی داشته باشد درج می کرد و طی چند هفته نیز روزانه قیمت خودرو را افزایش می داد.
وی گفت: این افراد ممکن بود از شماره موبایل فرد دیگری استفاده نمایند و یا خودرویی اصلا وجود نداشت اما در حال حاضر با امکان احراز هویت آگهی دهند این شرایط تا حدودی قابل توجهی از بین رفته اما نمی توان گفت که مسائل در این بخش به صورت 100 درصد از بین رفته است.
وی از برگزاری جلساتی با پلتفرم های بخش املاک و مستغلات گفت: با استفاده از اطلاعات سامانه امکلات و سامانه ثبت اسناد اقدام به معین قیمت ملک برای جلوگیری از فروش گران املاک می گردد که یک پلتفرم از 8 دی ماه امکان استعلام و احراز هویت آگهی دهند را فراهم نموده است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: ثبت هویت آگهی دهنده فروش خودرو با استفاده از اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی موبایل در پلتفرم ها قرار می دهداز افزایش قیمت خودرو جلوگیری می نماید.
وی اضافه نمود: با توجه به قابلیت هایی که به آن اشاره شد در حال حاضر امکان ثبت آگهی های صوری به حداقل رسیده است و بعلاوه با تدابیر اتخاذ شده و روش های نظارت بر قیمت که به اطلاع سازمان حمایت می رسد، کنترل قیمت و جلوگیری از درج قیمت های غیرواقعی خودروها در دستور کار قرار گرفته است.
درج آگهی های غیرواقعی خودرو و قیمت گذاری های بی پایه و اساس موجب نگرانی هایی در بین مردم شده بود که سکوهای درج آگهی خودرو بر روی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب سایت و نرم افزار 6 قابلیت ایجاد نموده اند تا براساس این قابلیت ها امکان احراز هویت آگهی دهنده، امکان احراز صلاحیت کسب و کار آگهی دهنده، امکان احراز وجود خودروی آگهی دهند، نمایش مجموع تعداد آگهی های منشتر شده به وسیله فرد آگهی دهند و ... به وسیله سکوهای درج آگهی خودرو، دیوار، شیپور و با ما اجرا گردد.
منبع: خبرگزاری پانا