شرط پرداخت حقوق کارمندان دولت

به گزارش مجله سلنا، حقوق آبان ماه کارمندان دولت که اطلاعات آن ها در سامانه پاکنا وارد نشده به شرطی پرداخت می گردد که بالاترین مقام مجاز دستگاه های اجرایی که معمولا معاونان اداری و اقتصادی از امروز (شنبه) تعهد نمایند تا اطلاعات مربوطه را بارگذاری نمایند.

شرط پرداخت حقوق کارمندان دولت

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، راه اندازی سامانه حقوق و مزایا (پاکنا) از تکالیف ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه است و از اواخر سال 1396 این سامانه راه اندازی شد و از اوایل سال 1397 دستگاه های اجرایی مشمول موظف به ورود اطلاعات بودند. اما بسیاری از دستگاه ها از اجرای قانون به هر بهانه ای سرپیچی کردند.

از قانون بودجه 1398 تا کنون، به منظور شفاف سازی، شرایط پرداخت های حقوقی ثبت اطلاعات در سامانه حقوق مزایا به طور جدی دنبال شد و حتی در قانون بودجه 1399 و 1400 پراخت حقوق و مزایا مشروط به ثبت اطلاعات شد و در نهایت مقرر شد از خرداد سال جاری پرداخت حقوق کارکنان تنها براساس ثبت اطلاعات در سامانه پاکنا انجام گردد.

سازمان اداری و استخدامی طی روز های گذشته گفت که حقوق کارمندانی که اطلاعات آن ها در سامانه پایگاه اطلاعات کارکنان دولت وارد نشده باشد حقوق دریافت نمی نمایند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این خصوص گفت: سازمان اداری و استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی کوشش می نمایند سامانه حقوق و مزایا فعال باشد و برای این منظور زیرساخت های لازم نیز فراهم شده است.

میثم لطیفی اضافه نمود: البته بعضی دستگاه ها قوانین خاص خود را دارند، به همین علت در مادۀ 29 قانون برنامۀ ششم توسعه، نام تمامی دستگاه های مشمول - اعم از اینکه قانون خاص خود را دارند یا از قانون عام تبعیت می نمایند -آورده شده است تا هیچ دستگاهی عذر و بهانه ای برای واردنکردن اطلاعات پرداختی های خود نداشته باشد و نهایتاً یک انضباط اقتصادی ایجاد گردد.

وی با بیان اینکه 150 دستگاه اصلی و مادر در سامانۀ پاکنا احصا شده اند، توضیح داد: نزدیک به 30 دستگاه تقریباً کامل و 40 دستگاه بیش از 80 درصد از اطلاعاتشان را وارد نموده اند و 17 دستگاه نیز هیچ اطلاعاتی را در سامانه ثبت ننموده اند.

معاون رییس جمهور گفت: سازمان اداری و استخدامی با دستگاه های اجرایی برای ورود اطلاعات پرداختی کارکنانشان، مذاکراتی انجام داده است و مقرر شده از روز شنبه، هر روزی که بالاترین مقام مجاز دستگاه های اجرایی که عموما معاونان اداری و اقتصادی هستند به سازمان اداری و استخدامی کشور تعهد کتبی بدهد که اطلاعات را هرچه سریع تر وارد می نمایند، صدور مجوز پرداخت حقوق کارکنان نیز از سوی این سازمان انجام می گردد.

وی بعلاوه از راه اندازی دو سامانه با عناوین سامانه یکپارچه نظام اداری، سینا، و داشبورد اطلاعاتی نظام اداری، دانا، در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: بنا داریم این سامانه ها در اختیار مردم قرار بگیرد تا بدانند شرایط نیروی انسانی، حقوق و دستمزد و میانگین سنی آنان در کشور به چه صورت است.

وی با اشاره به بخشی از ماده 29 قانون برنامۀ ششم توسعه، تأکید کرد: در قانون تکلیف شده است دسترسی به اطلاعات پرداختی ها برای نهاد های نظارتی و عموم مردم فراهم گردد که این امر نیز انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2224

به "شرط پرداخت حقوق کارمندان دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط پرداخت حقوق کارمندان دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید