ضدعفونی معابر 260 شهر از سوی ارتش

به گزارش مجله سلنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به برگزاری رزمایش لبیک یا امام خامنه ای: گفت: یکی از کارها در این رزمایش، ضدعفونی کردن معابر عمومی در شهرهای هدف است که در بیش از 260 شهر کشور این کار به صورت مستمر و در بازه زمانی تعیین در حال اجرا است.

ضدعفونی معابر 260 شهر از سوی ارتش

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری آدینه اول فروردین در حاشیه بازدید از مراحل کار و اقدام های یگان های نزاجا در مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان قم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری رزمایش لبیک یا امام خامنه ای از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این رزمایش عظیم، لبیک به فرمان فرمانده معظم کل قوا به عنوان پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در گستره کشور است.

فرمانده میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش اضافه نمود: در این رزمایش پنج اقدام معین را پیش بینی نموده ایم که امروز سومین اقدام را در قم به عنوان یکی از استان های هدف، مورد کنترل و نظارت قرار می دهیم و همین کنترل توسط همه رده های فرماندهی در کل کشور صورت می گیرد.

وی ادامه داد: عمده ترین کاری که پیش بینی نموده ایم؛ در گلوگاه های ورودی شهرهای هدف، مورد تقاضا و مهم است که استقرار یافته ایم و کلیه مسافرانی که از این گلوگاه ها عبور می کنند، خودروهای آنها را ضدعفونی می کنیم.

حیدری اضافه نمود: همچنین سرنشینان خودروها مورد پایش و غربالگری قرار می گیرند و پست های امداد پزشکی در تمام این گلوگاه ها مستقر است که اگر کسی تشخیص داده شد که باید به نخستین مرکز پزشکی منتقل گردد، در همان جا، تصمیم مقتضی برای وی گرفته می گردد.

وی اظهار کرد: اقدام بعدی، گسترش مکان های سیار پایش و تشخیص است که در کل کشور تا به امروز توانسته ایم، بیش از 300 پایگاه سیار را ایجاد کنیم که نسبت به تشخیص و پایش این ویروس اقدام کنند تا از گسترش شیوع ویروس مذکور جلوگیری گردد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان نمود: اقدام دیگری که پیگیر هستیم، ایجاد مرکزهای نقاهتگاهی است تا امروز در این زمینه نیز پیروز بوده ایم که ان شاءالله خبر آن، در بخش های بعدی رزمایش توسط فرماندهان به عرض ملت عظیموار ایران می رسد.

حیدری گفت: در گلوگاه های اصلی کنترل ورود به شهرهای هدف، مهم و مورد تقاضا که قم و رشت جزو شهرهای هدف بوده اند، از ابتدا مستقر شده ایم و در ادامه چند استان دیگر بنا بر تقاضای استانداران و ستاد بحران این استان ها به همین شکل مستقر شده ایم.

وی اضافه نمود: استان های مورد تقاضا شامل اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، خوزستان و فارس می گردد که در مدخل ورودی این استان ها، ایستگاه های تشخیص و پایش به صورت پست های کنترلی ایجاد نموده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر سخنان خود گفت: همچنین بالگردهای امدادی هوانیروز در تمام استان های کشور مشغول سرویس دهی هستند.

حیدری با بیان این که ارتش در کنار مردم عظیموار و قهرمان کشور واقع شده است، تاکید نمود: تا ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا در کنار مردم حضور داریم.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 814

به "ضدعفونی معابر 260 شهر از سوی ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی معابر 260 شهر از سوی ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید