تور استانبول: فرودگاه تازه استانبول

به گزارش مجله سلنا، یکی از بزرگ ترین و مجهزترین فرودگاه های جهان که این روزها زیاد درباره آن صحبت می گردد، فرودگاه نو استانبول است. این فرودگاه به علت مساحت، امکانات، طراحی برج کنترل ترافیک هوایی و معماری زیبا بسیار مورد توجه قرار گرفته است اگر می خواهید درباره این فرودگاه بیشتر بدانید، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور استانبول: فرودگاه تازه استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

درباره فرودگاه تازه استانبول

این فرودگاه یکی از مدرن ترین و بزرگ ترین فرودگاه های دنیا است و در شمال غربی شهر در منطقه آرناووتکوی واقع شده است. این فرودگاه در تاریخ 29 اکتبر 2018، روز ملی در ترکیه به وسیله رئیس جمهور ترکیه اردوغان افتتاح شد. در تاریخ 6 آوریل 2019 این فرودگاه جایگزین فرودگاه آتاتورک استانبول به عنوان فرودگاه اصلی استانبول شد.

این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ در دنیا پس از فرودگاه بین المللی آل مکتوم در دبی است. امروزه این فرودگاه هر سال حدود 90 میلیون مسافر را جابه جا می نماید. این فرودگاه در آینده قابلیت جابجایی سالانه 200 میلیون نفر را خواهد داشت. 80 درصد از پروازهای این فرودگاه به وسیله هواپیمایی ترکیش ایرلاین انجام می شود.

محل قرارگیری فرودگاه تازه استانبول

فرودگاه تازه استانبول در شمال غربی شهر در بخش اروپایی استانبول واقع شده و به راحتی با اتومبیل قابل دسترس است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

حمل و نقل

فاصله فرودگاه تازه استانبول تا مرکز این شهر 50 کیلومتر است. این فاصله با خودرو حدود 60 دقیقه طول خواهد کشید. دسترسی به فرودگاه تازه استانبول با مترو M11 در اوایل سال 2020 امکان پذیر خواهد شد. این مترو از ایهسانیا، ایشیکلار، کمربورگاز و چند شهر دیگر به سمت ایستگاه مترو گایرتپه در منطقه شیشلی حرکت می نماید. گایرتپه ایستگاه مترویی در بشیکتاش است. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

از تاریخ 29 اکتبر 2018 اتوبوس های شهری از فرودگاه به سمت شهر حرکت می نمایند.هر روز حدود 150 اتوبوس از فرودگاه تازه استانبول و بخش های اروپایی و آسیایی استانبول تردد می نمایند. زمان سفر بسته به مقصد شما بین 30 تا 90 دقیقه خواهد بود.

ترمینال های فرودگاه تازه استانبول

فرودگاه تازه استانبول دارای یک ترمینال بزرگ بسیار مدرن دارای دو بخش ورود و خروج است. ترمینال کوچک تر این فرودگاه در سال 2025 افتتاح خواهد شد. مسافران از 7 درب می توانند وارد سالن خروج فرودگاه تازه استانبول شوند. درب های شماره 1 و 2 برای پروازهای داخلی و درب های شماره 3، 4، 5، 6 و 7 برای پروازهای خارجی استفاده می شوند. اگر با پروازهای ترکیش ایرلاین حرکت می کنید باید از ورودی 3 و 4 و 5 و برای پروازهای بین المللی از درب های 6 و 7 بهره ببرید.

فاصله تا تکسیم

فرودگاه تازه استانبول از تاریخ 7 سال 2019 به فرودگاه بین المللی اصلی استانبول تبدیل شد. این فرودگاه در نزدیکی دریای سیاه و در بخش اروپایی شهر واقع شده است و تا تکسیم 40 کیلومتر و تا سلطان محمد 49 کیلومتر فاصله دارد. جاذبه گردشگری استانبول

فاصله تا آکسارای

فاصله فرودگاه تازه استانبول تا اکسارای 46 کیلومتر خواهد بود و به طور تقریبی 31 دقیقه با اتومبیل زمان خواهد برد تا به آکسارای برسید. برترین روش برای طی کردن این فاصله تاکسی است که حدود 19 تا 24 دلار قیمت خواهد داشت. مراکز خرید آکسارا

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2005

به "تور استانبول: فرودگاه تازه استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: فرودگاه تازه استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید