قاضی سراج اطلاع داد آخرین مهلت ترک خدمت بازنشستگان 15 آذر ماه است

به گزارش مجله سلنا، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اختلافات پیش آمده در تفسیر زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: آخرین روزی که بازنشستگان برای ترک خدمت فرصت دارند، 15 آذر است.

قاضی سراج اطلاع داد آخرین مهلت ترک خدمت بازنشستگان 15 آذر ماه است

به گزارش ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اختلاف پیش آمده در رابطه با زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: 31شهریور این قانون در روزنامه رسمی درج شده و طبق قانون 15 روز بعد یعنی 15مهر قابلیت اجرا دارد. اما این قانون یک فرجه دو ماهه را مشخص نموده است که با این احتساب 15 آذر قابل اجرا خواهد بود.

وی اضافه نمود: اختلافاتی بین مسئولان اجرایی و ما در رابطه با زمان ابلاغ قانون وجود داشت به طوری که آن ها معتقدند ملاک تاریخ 26شهریور یعنی زمان ابلاغ به سازمان استخدامی، است. در اینجا تفسیر به نفع ذی نفع است و بنا براین 15 آذر ماه آخرین روزی است که بازنشستگان جهت ترک پست خود فرصت دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید براینکه باید حرمت بازنشستگان حفظ گردد، گفت: این ترک خدمت نباید طوری باشد که زحمت بازنشستگان نادیده گرفته گردد، در حال حاضر قانون وضعیت ترک پست را مشخص نموده است و باید مشمولان تا تاریخ مذکور ترک پست نمایند با این وجود نهاد ها و سازمان های مختلف باید تشکر و تقدیر از بازنشستگاتن را هم لحاظ نمایند تا بعد اخلاقی موضوع هم لحاظ گردد.

اعلام آمار حدودی مشمولان به ذی حسابان

سراج در پاسخ به این سوال که سازمان بازرسی همواره به موضوع بازنشستگان و دوشغله ها ورود نموده است، ایا اماری از مشمولان این قانون دارید؟ گفت: آمار دقیقی از کسانی که باید ترک خدمت نمایند نداریم، اما حدودی آماری آنالیز شده و به ذی حسابان اعلام کردیم.

وی خطاب به سازمان ها و نهاد های دولتی گفت: از تاریخ مذکور به بعد نباید نهاد ها هیچ پرداختی به بازنشستگان داشته باشند، البته ما امیدواریم این موضوع لحاظ گردد، اما در صورت نادیده دریافت این موضوع برخورد حتما صورت می گیرد.

استقرار بازرسان در دو شرکت خودروسازی

سراج همچنین در پاسخ به این سوال که اخیرا نارضایتی های گسترده ای از نحوه فروش خودرو در دو شرکت دولتی ایران خودرو و سایپا مطرح است، به طوری که اکنون یکی از این شرکت ها اعلام نموده است که در ازای خرید یک خودرو، دو خودرو می توانند بخرند، آیا سازمان بازرسی به این موضوع ورود نموده است؟ گفت: مدیران و کارشناسان ما در هر دو خودروسازی مستقر هستند و در حال آنالیز و بازرسی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا بازرسان به تخلفی هم رسیدند؟ گفت: در حال حاضر مستقر بوده و در حال نظارت و آنالیز هستند.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 57

به "قاضی سراج اطلاع داد آخرین مهلت ترک خدمت بازنشستگان 15 آذر ماه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی سراج اطلاع داد آخرین مهلت ترک خدمت بازنشستگان 15 آذر ماه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید