قیمت سبزیجات کاهش دهند عوارض آلودگی هوا در میادین میوه و تره بار

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران : همزمان با افزایش آلودگی هوای تهران سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، سبزیجات و صیفی جاتی که براساس توصیه کارشناسان تغذیه کاهش دهنده آثار و عوارض آلودگی هوا هستند را منتشر کرد.

قیمت سبزیجات کاهش دهند عوارض آلودگی هوا در میادین میوه و تره بار

به گزارش خبرنگاران ،در پی افزایش آلودگی هوا سازمان میادین طی اطلاعیه ای بر مصرف سبزیجات کاهش دهنده عوارض آلودگی تاکید کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

کار شناسان علم تغذیه بر این باورند که به هنگام آلودگی هوا، لازم است شهروندان برای تأمین ویتامین هایی مانند ویتامین C و E که نقش مهمی در افزایش مقاومت بدن در مقابل آلودگی هوا دارند، مصرف برخی مواد غذایی ویژه نظیر سبزیجات تازه و انواع میوه ها مانند سیب و مرکبات را در سبد غذایی این روزهای خود قرار دهند.

براساس این اطلاعیه، در میان میوه های سیب بیشترین جذب سرب را دارد و مانع رسیدن آسیب به سلول های بدن می شود و پرتقال، لیمو شیرین و لیمو تُرش، هویج، کیوی، گریپ فروت، انبه، کدو تنبل، فلفل دلمه، اسفناج، انواع کلم و گوجه فرنگی نیز کم و بیش از این خاصیت برخوردارند.

یکی از بهترین مواد غذایی توصیه شده در هنگام آلودگی هوا، مصرف سیر و پیاز تازه است که دارای آنتی اکسیدان های قوی هستند و می توانند از ایجاد التهاب در سینوس ها و بروز آلرژی های ناشی از آلودگی هوا جلوگیری نمایند.

متخصصان تغذیه به شهروندان توصیه می نمایند در روزهای آلوده، مصرف انار با توجه به غنی بودن آن از آنتی اکسیدان و همچنین، کلم بروکلی را در برنامه غذایی خود قرار داده و سهم سالاد و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خویش افزایش دهند، ضمن اینکه مصرف شیر و لبنیات می تواند در پیشگیری از آثار و عوارض ناشی از آلودگی هوا مؤثر باشد.

گفتنی است، شهروندان می توانند انواع میوه را در 250 میدان و بازار میوه و تره بار 40 درصد و سبزیجات و صیفی جات را 34 درصد ارزان تر از میانگین قیمت محصولات مشابه در سطح شهر تهیه نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1455

به "قیمت سبزیجات کاهش دهند عوارض آلودگی هوا در میادین میوه و تره بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سبزیجات کاهش دهند عوارض آلودگی هوا در میادین میوه و تره بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید