مراکز اقامتی و تفریحی در ایستگاه های راه آهن احداث می گردد ، انتقال ریل راه آهن به خارج شهر اشتباه است

به گزارش مجله سلنا، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود انتقال ریل راه آهن به خارج شهر اشتباه است.

مراکز اقامتی و تفریحی در ایستگاه های راه آهن احداث می گردد ، انتقال ریل راه آهن به خارج شهر اشتباه است

خبرنگاران: سعید رسولی در خصوص اهمیت شبکه ریلی در اقتصاد کشور اضافه نمود: برای داشتن سفر ایمن، نمی توان راه آهن را به خارج از شهر برد و انتقال ریل راه آهن به خارج از شهر از نظر کارشناسی اشتباه است، البته می توان ایستگاه های باری را به خارج از محدوده شهری انتقال داد که در قم این رخ داده است.

وی اظهار کرد: رسیدن به ایستگاه های قطار احتیاج به راه دسترسی دارد، از طرفی خطوط ریلی داخل شهری نیز به بهسازی، زیباسازی و بازسازی احتیاج دارد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه نمود: شبکه ریلی یک سرمایه عظیم اقتصادی است و در کشور 13 هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد، این شبکه ریلی در ایران در سال 1306 کلنگ زنی شد و در سال 1317 به بهره برداری رسید و امروز عمری 91 ساله دارد.

رسولی در خصوص وضعیت نابسامان حریم راه اهن در مدیریت شهری بیان کرد: فراموش نکنیم اول راه آهن بوده، سپس شهرسازی آغاز شده است و نوع نگاه مدیریت شهری وضعیت حریم راه آهن را رقم می زند.

وی ادامه داد: اگر مدیریت شهری یکپارچه بود و امکانات به یک اندازه توزیع می شد، حریم راه آهن، این قدر آسیب خیز و محروم نمی شد.

وی گفت: در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان، خطوط راه آهن در داخل شهرها همراه با بیش از ده ایستگاه قرار گرفته است، ما نیز به دنبال ارتقای زیرساخت ها و ارائه خدمات تفریحی و اقامتی با همراهی بخش خصوصی در محل ایستگاه های قطار هستیم.

وی در خصوص قطار سریع السیر تهران قم اصفهان بیان کرد: عملیات اجرایی طرح آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین منابع اقتصادی در 4 سال آینده عملیاتی می گردد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران مقصد 50 درصد مسافران راه آهن کشور را شهر مشهد دانست.

منبع: چمدان
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 229

به "مراکز اقامتی و تفریحی در ایستگاه های راه آهن احداث می گردد ، انتقال ریل راه آهن به خارج شهر اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز اقامتی و تفریحی در ایستگاه های راه آهن احداث می گردد ، انتقال ریل راه آهن به خارج شهر اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید