مشکل ورود روان آب های شهر اراک به محدوده سایت پسماند برطرف شد

به گزارش مجله سلنا، کاوه فلک افلاکی در گفت و گو با خبرنگاران، در حاشیه جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر اراک که به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم برای مواجهه با بارش های نیمه دوم تعطیلات نوروزی در اراک برگزار گردید، گفت: بر اساس اعلام هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (11 و 12 فروردین ماه) شاهد بارش باران شدید و سیل آسا در اراک خواهیم بود.

مشکل ورود روان آب های شهر اراک به محدوده سایت پسماند برطرف شد

رئیس شورای اسلامی شهر اراک بیان داشت: بر همین اساس برای پیشگیری از هرگونه خطر و حادثه احتمالی، جلسه هم اندیشی با حضور شهردار اراک، معاونین و شهرداران مناطق پنج گانه اراک و بعضی از مسئولان مرتبط تشکیل شد.

وی اعلام کرد: در این نشست شهردار و شهرداران مناطق پنج گانه اراک در خصوص پیشگیری های لازم و عملکرد و کارهای صورت گرفته در این خصوص، گزارش و طرح های خود را ارائه دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اضافه نمود: مهمترین مساله و نگرانی که در زمینه سیلاب و روان آب برای اراک وجود داشت، سایت پسماند اراک بود. این سایت پسماند به شکلی است که در آن منطقه ممکن است آب جمع گردد و سیلاب زباله های عفونی را به سمت شهر اراک و روستاهای اطراف راهنمایی کند. برای حل این مشکل مسیرهای مناسب و جداگانه به منظور عبور آب از این منطقه تعبیه شده و این نگرانی برطرف شده است.

فلک افلاکی توضیح داد: عملکرد شهرداری در این خصوص رضایت بخش بوده، با وجود اینکه بارندگی در اراک نسبت به استان ها و شهرهای بحران زده کشور، کمتر نبوده است.

وی عنوان نمود: با توجه به تدابیر اندیشیده شده از سوی دستگاه های مرتبط و ستاد مدیریت بحران استان و اراک، آب های روان و سیلاب های این شهر به سمت محل بی خطر راهنمایی خواهند شد تا هیچ گونه آسیبی به مناطق مسکونی و کشاورزان وارد نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 136

به "مشکل ورود روان آب های شهر اراک به محدوده سایت پسماند برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل ورود روان آب های شهر اراک به محدوده سایت پسماند برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید