مهیج ترین تصاویری که تا به امروز از آسمان شب دیده اید

به گزارش مجله سلنا، هر سال تشکیلات Capture the Atlas Travel Photography Blog، مجموعه ای از عکس های برنده در موضوع عکاسی از نور های شمالی و شفق قطبی منتشر می نماید و عکس های موجود در این مقاله از میان عکس های برتر همین مجموعه در سال 2022 انتخاب شده است.

مهیج ترین تصاویری که تا به امروز از آسمان شب دیده اید

پیش از آنکه شما را به دیدنی جادوی آسمان دعوت کنم باید اضافه کنم که توضیح هر عکس مانند عنوان به قلم عکاسِ همان عکس نوشته شده است.

دیدنی آسمانِ شبِ میشیگان

عکاس: مِریبِث کیزِنسکی / شهر فرانکفورت، میشیگان

راستش معمولا خانمِ شفق قطبی نه منتظر کسی می ماند و نه خیلی به پیشبینیِ هواشناسی پایبند است، به همین علت دیدنی این آسمان زیبا واقعا لذت بخش بود. آن شب بادِ شدیدی می وزید و، چون شبِ آدینه بود، جمعیت زیادی مانند من انتظار شفق قطبی را می کشید. در نهایت در نزدیکی 11:30 شب، خانم شفقِ قطبی پدیدار شد و همه ما هورا کشیدیم.

یخ های سر به فلک کشیده

عکاس: ویرژیل ریلیونی / گرینلندِ شرقی

این عکس را در عرض جغرافیاییِ 71 درجه گرفتم و معمولا در چنین نقطه ای به علت خاصیت مغناطیسی شمال، شفق قطبی بسیار واضح تر مشاهده می گردد. در این عکس برای اجتناب از حرکتِ یخ ها، زمانِ اکسپوژِر (Exposure Time) ِ کمی انتخاب کردم و ضمناً، چون رنگ ها و اشکالِ آسمان مانند یک انفجار در حال حرکت و تغییر بودند احتیاج بود شاتر اسپیدِ (Shutter Speed) سریعتری انتخاب گردد.

انفجارِ رنگ ها

عکاس: وینسنت بودِز / ترومسو، نروژ

در آن شب با وجود اینکه پیشبینی هواشناسی برای ظهورِ شفق قطبی بسیار امیدوارنماینده بود، اما حتی فکرش را هم نمی کردم با چنین صحنه ای روبرو شوم. آسمان در محلی که من ساکن شده بودم ابری بود و به همین علت چند ساعتی رانندگی کردم و در حوالی ساعت 3 نیمه شب معجزه رخ داد. انگار خواب می دیدم. انگار رنگ ها بالای سرم منفجر می شدند و همه چیز آنقدر واضح بود که حتی احتیاجی به تجهیزات خاص برای دیدن هم نبود. راستش تا پیش از ظهور شفق قطبی و نور شمالی هم شب زیبایی بود و پس از آن شاید به زیباترین، خوشرنگ ترین و خاطره انگیزترین شب زندگی من تبدیل شد.

ارواح فصل زمستان

عکاس: اونای لارایا / لپلند، فنلاند

سال جاری تصمیم گرفتم بالاخره شفق قطبیِ گریزپا را گیر بیندازم و با همین هدف به بخشی از منطقه لپلند که در کشور فنلاند واقع است سفر کردم. من در محلی به نام کووسامو ساکن شدم و از بخت بد من 3 روزِ اولِ اقامتم به خاطر آب و هوای بد، ناامید نماینده بود. از روز چهارم شرایط تغییر کرد و این عکس نتیجه همان سفر است.

ملکه شفق های قطبی

عکاس: Tor-Ivar Naess / نوردرِیسا، نروژ

راستش را بخواهید باید بگویم تابحال هیچ عکاسی از دیدنی آسمانِ زیبای مملو از شفق قطبی لذت نبرده است. حقیقت این است که وقتی شفق قطبی پدیدار و آسمان پر از رنگ می گردد، ناگهان همه چیز آنقدر سریع پیش می رود که یا می توانی غرق در دیدنی زیبایی و عظمت آسمان شوی و یا وقت اندکت را صرف ثبت عکس از چنین پدیده ای می کنی. تصورش سخت است. گویی در زمان بسیار اندکی آسمانِ شب دیوانه می گردد و فکر نمی کنم بگردد هم از آن لذت برد و هم عکاسی کرد.

زیرِ آسمانِ شمالی

عکاس: رِیچِل جونز راس / قلمروی یوکون، کانادا

آسمانِ شمالی به معنی واقعی کلمه عجیب و غیر معمول و مجذوب نماینده است. در تابستان خورشید به طور کامل غروب نمی کند و در زمستان تقریبا خبری از خورشید نیست و شب ها بسیار طولانی است. اما نکته جالب اینجاست که در هر ماه 3 یا 4 روز وجود دارد که ماه هرگز غروب نمی کند (Circumpolar) و در 3 یا 4 روزِ دیگر از هر ماه، ماه به طور کلی طلوع نمی کند. بله همان طور که گقتم آسمان شمالی دیوانه نماینده و البته پر از جذابیت است.

آسمان سرخ

عکاس: روسلان مِرزلیاکوف / نایکوبینگ مورس، دانمارک

شبی باورنکردنی بود. در لیمفیورد یعنی محلی که تا خانه من تنها 3 دقیقه فاصل دارد، ناگهان ستون های قرمز رنگ به طرز دیوانه واری آسمان را پوشاندند. بسیاری فکر می نمایند دانمارک به علت دوری از نور های اصلیِ شمالی، مکان ایده آلی برای دیدن یا عکاسی از شفق قطبی نیست. البته درست هم فکر می نمایند، اما من با 10 سال سابقه عکاسی از آسمانِ شب همیشه به دیگران توصیه می کنم در هر نقطه ای که هستید به دیدنی آسمان شب بنشینید و از معجزه غافل نشوید.

نوری بر فراز کِرلاگِر

عکاس: جنس کراوس / سوورلند، ایسلند

در ماه اکتبر و در حین سفر به ایسلند آنقدر خوش شانس بودم که شاهد پدیده فوق العاده KP8 باشم و در کنار آن، چون اولین باری بود که چشمم به نور های شمالی می افتاد بدون معطلی برنامه پروازم را تغییر دادم. با این تغییر، سفرِ من دست کم یک روز طولانی تر می شد، اما به محض اینکه چشمم به آسمان صاف و انعکاسِ باورنکردنی شفق قطبی افتاد فهمیدم تصمیم درستی گرفته ام. خوشبختانه در نهایت همه چیز دست به دست هم داد و من به طور کامل از عکس ها راضی بودم.

سرآغاز (Inception)

عکاس: جولیو کوبیانچی / جزایر لوفوتِن، نروژ

اگر تجربه اش را ندارید حرف من را بپذیرید، آسمانِ قطب شمال شما را مبهوت خواهد نمود. تصمیم من از روز اول، اقامت در کوهستان بود تا در کنار لذت بردن از چشم انداز زیبای جزایرِ لوفوتن، بالاخره بتوانم عکسی که سال ها منتظرش بودم را بگیرم. راستش سال ها برنامه ریزی کردم تا بتوانم یک عکس خاص را به مجموعه عکس های شفق قطبی ام اضافه کنم. در این عکس خاص می خواستم یک شفق قطبی دوتایی (Double Surora) و قوس کهکشان راه شیری تعیین باشد. پس از سال ها رویاپردازی بالاخره در آن شب همه چیز مهیا بود و توانستم این عکس را ثبت کنم.

Nugget Point Lighthouse Aurora

عکاس: داگلاس ثورن / The South Island، نیوزلند

نقطه ای که در سمت چپ عکس واقع شده، ظاهرا به علت وجود سنگ هایی شبیه به تکه های طلا به وسیله کاپیتان کوک، ناگت پوینت نامیده شده است. در نهایت فانوس دریایی در لبه پرتگاه گویی دقیقا در نقطه ای واقع شده که آسمان و اقیانوس دیدار می نمایند. این نقطه مانند بهشت عکاس هاست و راستش در ابتدا قصد من این بود که تنها از پدیدار شدن شبحِ کهکشان راه شیری بر فراز فانوس دریایی عکاس کنم. در نهایت، اما تصویر کهکشان راه شیری و شفق قطبیِ زیبا چنان در هماهنگی کامل در هم تنیدند که قصد اولیه ام را کاملا فراموش کردم.

خانه اِلف ها

عکاس: آزیِر لوپز کاستر / استاکنِس، ایسلند

مکانی که در عکس تعیین است مانند سرزمین موعود عکاسانِ چشم انداز است و در سفرم به ایسلند تصمیم گرفتم من هم سری به آن محل جادویی بزنم. به آن جا که رسیدم به علت بارش برفِ روز قبل و مخلوط شدن برف و شن به وسیله باد، سطح زمین بافتی جادویی پیدا نموده بود و بقیه کار را آسمان مانند یک جادوگرِ ماهر انجام داد.

در تعقیبِ نور

عکاس: دیوید اِریکسن / یخچال قطبی کاستنر، آلاسکا، آمریکا

مانند بسیاری از هم نسلانم، من کودکی ام را با رویای تعقیب نور های شمالی گذراندم و هرچند در بزرگسالی شانس دیدنی چندباره پدیده هایی از این دست را داشته ام، اما هیچ وقت برایم تکراری یا معمولی نشد. چیزی که شما در این عکس نمی توانید ببینید تمام آن شب هایی است که در دمای زیر صفر در همین نقطه انتظار همین نور سبزرنگِ آشکار در عکس را کشیدم و در نهایت ناامید به خانه برگشتم.

رویای قطبی

عکاس: نیکو رینالدی / مِرمِنسک اوبلاست، روسیه

مدت های طولانی رویای عکاسی در منطقه ها شمالی کشور روسیه را در سر داشتم و در نهایت سال جاری این رویا به واقعیت بدل شد. آن جا احساس می کنی وارد قلمروی هیولا های برفی شده ای و به هر طرف که سر می چرخانی چشم انداز ای از درخت ها و کوه ها، تسلیم در برابر سنگینی برف به چشمت می خورد. آن شب از شانس من آسمانِ شب و نور های شمالی سنگ تمام گذاشتند و این عکس حاصل این هنرنمایی بود.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2315

به "مهیج ترین تصاویری که تا به امروز از آسمان شب دیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهیج ترین تصاویری که تا به امروز از آسمان شب دیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید