موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی قم در پروژه RIPE Atlas و بهبود کیفیت اینترنت

به گزارش مجله سلنا، مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از نقش مؤثر این واحد دانشگاهی به عنوان نخستین دانشگاه کشور در پروژه RIPE Atlas بهبود کیفیت اینترنت اطلاع داد.

موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی قم در پروژه RIPE Atlas و بهبود کیفیت اینترنت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

امیر اسماعیلی در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در قم با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم نخستین دانشگاه کشور در پروژه RIPE Atlas است، اظهار کرد: مفتخریم که با توانایی فنی تیم مهندسی حوزه فناوری اطلاعات، مجتبی فرخی، ناصر دهقان، حسین صالحی زاده و مهدی فرید، محمدعلی حمیدی و علی بازرگان، نخستین دانشگاه در کشور هستیم که در این پروژه جهانی به بهبود کیفیت اینترنت یاری می کنیم.

وی اضافه نمود: RIPE NCC یکی از پنج رجیستری اینترنت منطقه ای است که از فعالیت جهانی اینترنت پشتیبانی می نماید، این شرکت یک سازمان مستقل غیرانتفاعی است که به اعضای خود که شامل 9 هزار ارائه دهنده خدمات اینترنتی، مؤسسات علمی و سازمان های ارتباطاتی در سراسر اروپا، خاورمیانه و قسمت هایی از آسیای مرکزی هستند، خدمات ارائه می دهد.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اضافه نمود: این شرکت مسئولیت توزیع و مدیریت تعداد منابع اینترنت مانند IPv4، IPv6 و ASN در مناطق تحت خدمات دهی خود را بر عهده دارد. مجموعه ای از خدمات، فعالیت های مهم زیرساختی اینترنتی و ایجاد بستری برای مبادله ایده ها توسط جوامع فنی را ارائه می دهد.

اسماعیلی مطرح نمود: در پروژه RIPE Atlas شبکه ای جهانی از کاوشگرها که اتصال و دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را با پروتکل های مختلف اندازه گیری می نماید، هزاران Probe فعال در شبکه RIPE Atlas وجود دارد که به صورت مداوم در حال رشد هستند.

RIPE NCC به گسترش پایداری شبکه اینترنت جهانی یاری می نماید

وی ادامه داد: RIPE NCC داده های اندازه گیری شده را از این شبکه جمع آوری نموده و به صورت نقشه، داده و شبیه سازی شده نتایج را به کاربران ارائه میدهد. این پروژه به گسترش پایداری شبکه اینترنت جهانی یاری می نماید و مدیران شبکه می توانند با این ابزار از پایداری ارتباطات شبکه ای خود در سراسر نقاط جهان آگاه شوند. به عنوان نمونه کاربران کشور فرانسه قادر هستند وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم را مشاهده نمایند.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم عنوان کرد: این دانشگاه از کاوشگر (Probe) پیش ساخته که توسط RIPE NCC به ایران ارسال شد، 18 بهمن 1396 بهره برداری کرد. این کاوشگر می توانست با توجه به منابع محدود، داده های کمی را اندازه گیری کند؛ بنابراین به همین منظور تصمیم گرفتیم تا از کاوشگر (Anchor) که به مراتب دارای منابع بالاتری است، استفاده کنیم.

اسماعیلی تبیین کرد: این دستگاه ها با توجه به هزینه بالایی که داشتند برای دانشگاه مقرون به صرفه نبوده و تصمیم گرفتیم تا این کاوشگر را به صورت ماشین مجازی اجرا نموده که با کوشش های بسیار پیروز شدیم دو Anchor به شبکه RIPE Atlas ایران اضافه کنیم.

وی اظهار داشت: همه کاربران و شرکت های فعال اینترنتی می توانند به منظور استفاده از کاوشگرهای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از لینک های https://atlas.ripe.net/probes/6694، https://atlas.ripe.net/probes/6720، https://atlas.ripe.net/probes/33233 استفاده نمایند.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1167

به "موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی قم در پروژه RIPE Atlas و بهبود کیفیت اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی قم در پروژه RIPE Atlas و بهبود کیفیت اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید