مک مینی جدید مجهز به چیپ M1 با قیمت 699 دلار معرفی گردید

به گزارش مجله سلنا، اپل دیشب در مراسم One More Thing از چیپست M1 به همراه چندین محصول مجهز به آن رونمایی کرد که یکی از آن ها، مک مینی جدید با قیمت پایه 699 دلار است.

مک مینی جدید مجهز به چیپ M1 با قیمت 699 دلار معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، طبق اعلام اپل، مک مینی جدید به لطف استفاده از چیپ M1 در مقایسه با نسل گذشته تا 60 درصد مصرف انرژی بهینه تری دارد و همچنین در زمینه CPU و GPU به ترتیب 3 و 6 برابر سریعتر از نسل قبلی است. خریداران می توانند محصول جدید اپل را با حداکثر 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه SSD سفارش دهند.

مک مینی جدید اپل از 2 نمایشگر خارجی و همچنین مانیتور با رزولوشن 6K پشتیبانی می نماید و همچنین دارای پورت های HDMI، تاندربولت/USB 4.0، اترنت، USB-A و جک 3.5 میلی متری هدفون است. این محصول در مقایسه با مک مینی 2018 مبتنی بر اینتل، دو پورت تاندربولت کمتر دارد و البته با 100 دلار قیمت پایه کمتری به فروش می رسد.

اپل به این موضوع اشاره نموده که مک مینی جدید به لطف چیپ M1 می تواند بسیاری از فعالیت ها را با سرعت بالاتری نسبت به نسل گذشته انجام دهد که شامل موارد زیر می گردد:

  • کامپایل کد در Xcode با حداکثر 3 برابر سرعت بالاتر
  • اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider با حداکثر 4 برابر فریم ریت بالاتر
  • رندر تایم لاین پیچیده در Final Cut Pro با حداکثر 6 برابر سرعت بالاتر
  • افزایش رزولوشن یک تصویر در Pixelmator Pro با حداکثر 15 برابر سرعت بالاتر

مهاجرت از پردازنده های اینتل به پردازنده انحصاری مبتنی بر ARM اپل یک اقدام مهم در تاریخ این کمپانی محسوب می گردد که برای اولین بار در کنفرانس WWDC 2020 خبر آن اعلام شد. چیپ M1 که اولین اپل سیلیکون برای دنیای مک محسوب می گردد، از 8 هسته پردازشی و GPU با حداکثر 8 هسته بهره می برد.

اپل علاوه بر رونمایی از مک مینی با چیپ M1، از مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید مجهز به این پردازنده نیز رونمایی نموده است. در آینده این پردازنده در آی مک جدید نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1259

به "مک مینی جدید مجهز به چیپ M1 با قیمت 699 دلار معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک مینی جدید مجهز به چیپ M1 با قیمت 699 دلار معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید