همه چیز درباره سیستم پیچیده ساعت نجومی در باتومی!

به گزارش مجله سلنا، ساعت نجومی در باتومی | astronomical clock Batumi

یکی از دیدنی های گرجستان، ساعت نجومی در باتومی است. این ساعت که علاوه بر نشان دادن زمان، موقعیت خورشید و ماه را در آسمان و همچنین موقعیت نصف و النهار و افق را نشان می دهد، از جمله جاذبه هایی است که برای دیدنش نه لازم است که بلیط بخرید و نه لازم است که مدت ها در صف های طولانی بایستید بلکه تنها کافی است که به محل ساختمان قدیمی بانک باتومی بروید تا این ساعت زیبا را که امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های باتومی شده را از نزدیک و بی هیچ تشریفاتی ببینید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، ساعت نجومی در باتومی را مورد بررسی قرار دهیم.

همه چیز درباره سیستم پیچیده ساعت نجومی در باتومی!

همه چیز درباره ساعت نجومی در باتومی

ساعت نجومی در باتومی یکی از سازه های تقریبا جدید در باتومی است که در یک ساختمان قدیمی که متعلق به بانک باتومی است، در حین تعمیر و بازسازی این ساختمان به آن اضافه شده است. این ساعت زیبا در حالی که هنوز مدت زیادی از ساختش نگذشته است، تبدیل به یکی از جاذبه های پرطرفدار شهر باتومی شده است. این ساعت دارای مکانیزیم منحصر به فردی است و بر روی یک ساختمان بسیار قدیمی اما مهم و با معماری بی نظیری قرار گرفته است. درباره ساعت نجومی در باتومی باید این را بدانید که تنها ساعت نجومی و در نوع خود در دنیا نیست بلکه از این نوع ساعت در دیگر کشورها همچون جمهوری چک و در پایتخت آن شهر پراگ و همچنین ونیز در ایتالیا به چشم می خورد. همانطور که در مقدمه این مطلب قید کردیم؛ ساعت نجومی در باتومی غیر از زمان، اطلاعات نجومی همچون موقعیت خورشید و ماه، نصف النهار، افق و زمان طلوع و غروب خورشید را به نمایش می گذارد.

اگر به باتومی رفتید و از ساعت محلی اطلاع نداشتید، با استفاده از اطلاعات این ساعت می توانید تا از وقت محلی آگاه شوید. البته اگر حتی به صورت آماتور هم به اطلاعات و مختصات نجومی وارد باشید، این ساعت از این لحاظ هم کمکتان خواهد کرد. به یاد داشته باشید که اگر در نزدیکی این ساعت بودید و صدای آهنگ به گوشتان خورد یعنی یک ساعت گذشته و در صورت شنیدن تک ملودی از آن باید بدانید که 30 دقیقه از ساعت گذشته است. در حال حاضر هم این ساختمان قدیمی بانک و همچنین ساعت نجومی در باتومی در لیست آثار دنیای و حفاظت یونسکو به ثبت رسیده اند.

راه های دسترسی به ساعت نجومی در باتومی

برای رفتن به محل قرار گیری ساعت نجومی در باتومی هر کجای این شهر گرجی که سوار بر تاکسی شوید می توانید تا از راننده بخواهید تا شما را مستقیما جلوی ساختمان قدیمی بانک باتومی پیاده کند. یادتان باشد که حتما قبل از حرکت تاکسی، مقدار کرایه را با راننده نهایی کنید. البته بهترین راه این است که شما اپلیکیشن های کاربردی در سفر به گرجستان را که یکی از آن ها بی شک مربوط به درخواست ماشین به صورت آن لاین است را نصب کرده و از طریق آن ماشین بگیرید.

آدرس:

25 Memed Abashidze Ave, Batumi, Georgia

جاذبه های اطراف ساعت نجومی در باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی | Batumi Botanical Garden

باغ گیاه شناسی باتومی یکی از جاذبه های نزدیک به ساعت نجومی است. مساحت این باغ بیش از 110 هکتار است و تعداد گونه های گیاهی در این باغ به بیش از 2 هزار عدد می رسد.

  • دلفیناریوم باتومی | Batum dolphinarium

پارک دلفین باتومی یکی از پارک های هیجان انگیزی است که در سراسر گرجستان وجود دارد و در کنارش آکواریوم نیز موجود است. دراین پارک بیش از 30 دلفین به همراه مربیانشان برنامه به زبان های گرجی، روسی و انگلیسی اجرا می کنند.

  • میدان اروپا | Europe Square

میدان اروپا در شهر باتومی در واقع یک میدان قدیمی است که بخش تاریخی این شهر را در خود دارد. این میدان نام دیگری داشته اما از زمانی که گرجستان جزئی از اتحادیه اروپا شد، نام آن را به میدان اروپا تغییر دادند. در ویط این میدان یک مجسمه بسیار زیبا و نفیس به نام مدیا قرار گرفته است.

  • مجسمه مدیا | Medea Monument

مدیا یکی از اساطیر یونانی بوده که گویا در کولیخش گرجستان به دنیا آمده بوده است. داستان او از این قرار است که مردی به نام یاسون به برای بردن پشم زرین به محل اقامت او می آید و او چون عاشقش می شود در این راه به او کمک می کند و مخفیانه با او ازدواج می کند. اما چون مرد او را رها کرده و با شخص دیگر ازدواج می کند او آن مرد و خانواده اش را می کشد.

باتومی WEATHER

برج الفبا | Alphabetic Tower

برج الفبا دارای بنای 130 متری است که در شمال شرقی باتومی قرار گرفته است و کاملا به شکل یک رشتهی دی ان ای است. در این بنا 3 حرف گرجی گنجانده شده است.

میراکل پارک | Miracle Park

در این پارک مجموعه ای از ساختمان های مدرن به دور هم جمع شده اند که بسکمک از آن ها معروف اند. هتل رادیسون بلو و فانوس دریایی باتومی نمونه ای این ساختمان ها هستند.

  • مجسمه علی و نینو | Monument Ali and Nino

مجسمه معروف 8 متری علی و نینو یکی از شناخته شده ترین جاذبه های نه تنها باتومی بلکه گرجستان در سراسر دنیا است. این مجسمه که در کنار ساحل قرار گرفته، داستان عشق یک شاهزاده گرجستانی و یک پسر مسلمان که با فروپاشی شوروی ها از هم برای همیشه جدا شدند را روایت می کند.

  • کلیسای جامع مادر مقدس | Holy Mother Virgins Nativity Cathedarl

این کلیسا در سال های 1898 تا 1903 میلادی برای کاتولیک ها ساخته شد اما امروز ظاهری ارتودوکس به خود گرفته است. کلیسای مادر مقدس دارای دو برج دوقلوی بلند و پنجره های شیشه ای رنگی است که آن را بسیار جذاب تر کرده اند. داخل کلیسا با نقاشی های بسیار زیبایی تزئین شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 160

به "همه چیز درباره سیستم پیچیده ساعت نجومی در باتومی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سیستم پیچیده ساعت نجومی در باتومی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید