همکاری دانشگاه امیرکبیر با کشور ترکیه افزایش پیدا می نماید

به گزارش مجله سلنا، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فعالیت های بین المللی این دانشگاه در سطح آموزشی و پژوهشی گفت: این دانشگاه دارای روابط گسترده بین المللی است.

همکاری دانشگاه امیرکبیر با کشور ترکیه افزایش پیدا می نماید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیر گل رو مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه بازدید هیئت دانشگاه غازی آنتپ از این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه های زیادی در ترکیه ارتباط دارد.

گل رو افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای 14 هزار دانشجو است که حدود 50 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می نمایند و 35 درصد دانشجویان این دانشگاه را نیز زنان تشکیل می دهند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تاکنون 10 نفر از اساتید این دانشگاه به عنوان وزیر انتخاب و فعالیت نموده اند. مقالات اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر کمی و کیفی در رده بسیار بالایی است و این قابلیت را دارد که تمام برنامه های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه کند.

وی با بیان اینکه اکثر مراکز تحقیقاتی این دانشگاه بین رشته ای هستند، افزود: این دانشگاه دارای دو شتاب دهنده بین المللی است. این دانشگاه در حوزه بین المللی به دنبال فعالیت های اجرایی و عقد قرارداد است. هدف این دانشگاه عقد تفاهم نامه هایی که قابلیت اجرایی ندارند، نیست.

وی افزود: این دانشگاه با کشور های مختلف فعالیت های بین المللی دارد و در این راستا با دانشگاه های کشور های هلند، اتریش، آلمان، بلژیک و فرانسه نیز دوره های مشترک بین المللی برگزار می نماید. بعضی از برنامه های این دانشگاه نیز سه جانبه است.

گل رو با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جذب دانشجویان بین المللی پیروز بوده است، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزء کنسرسیوم های بین المللی هست که این امر نشان دهنده حضور فعال دانشگاه در سطح بین المللی است.

وی تاکید نمود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با 54 دانشگاه ترکیه همکاری های علمی بین المللی را شروع نموده و با 4 دانشگاه این کشور قرارداد تبادل استاد و دانشجو دارد.

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه گفت: امیداوریم این دیدار مقدمه ای برای همکاری های بعدی باشد.

وی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزء قدیمی ترین دانشگاه های صنعتی کشور بشمار می رود. همچنین این دانشگاه از نظر تعداد دانشجو و رشته نیز بزرگترین دانشگاه صنعتی کشور است. این دانشگاه دارای 200 شرکت دانش بنیان و استارت آپ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 509

به "همکاری دانشگاه امیرکبیر با کشور ترکیه افزایش پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری دانشگاه امیرکبیر با کشور ترکیه افزایش پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید