هیئت شورای انتقالی جنوب یمن راهی مسکو شد

به گزارش مجله سلنا، یک هیئت وابسته به گروه شبه نظامی جنوب یمن موسوم به شورای انتقالی که تحت حمایت امارات است، راهی مسکو شد.

هیئت شورای انتقالی جنوب یمن راهی مسکو شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از آناتولی، هیئتی موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن به ریاست عیدروس قاسم الزبیدی امروز بنا به دعوت دولت روسیه، به مسکو سفر نموده است.

شورای مزبور در بیانیه ای اظهار داشت که این سفر رسمی در پاسخ به دعوت دولت روسیه برای سفر به مسکو و در راس یک هیئت بلندپایه به ریاست عیدروس اجرا شده است.

در ادامه بیانیه آمده که در این هیئت اعزامی، تعدادی از رهبران شورای انتقالی از جمله استانداز عدن که سمت دبیرکل هیئت ریاست شورای را عهده دار است، حضور دارند.

از سوی دیگر، سفیر روسیه در یمن در آستانه این سفر به خبرگزاری تاس گفته که مسکو بر ضرورت اجرای کامل توافق ریاض درباره یمن تأکید دارد.

شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات، عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن واقع شده است، در سال 2017 تأسیس شده است و اکنون بر عدن (مرکز جنوب یمن)، استان سقطری (جنوب شرق) و دیگر مناطق جنوبی یمن سیطره دارد.

روابط تاریخی مسکو با یمن جنوبی که به زمان اتحاد جماهیر شوروی بازمی شود، نقش مهمی در مذاکره با شورای انتقالی داشته است. جمهوری دموکراتیک خلق یمن که در سال 1967 تاسیس شد، تا سال 1990 که با جمهوری عربی یمن ادغام شد، پابرجا بود. این جمهوری نخستین حکومت مارکسیستی در دنیا عرب بود که منحصرا به شوروی و بلوک شرق تمایل داشت.

روی آوردن روس ها به احزاب تحت حمایت امارات از گرم شدن روابط این دو کشور نیز حکایت دارد. امارات به تدریج در حال تبدیل شدن به شریک اصلی روسیه در خاورمیانه می باشد و میزان اشتراکات این دو کشور در مسائل منطقه ای رو به افزایش است. به عنوان مثال امارات نمایندگی دیپلماتیک خود را در دمشق گشود که نشان داد این کشور به احیای مشروعیت حکومت دمشق علاقه دارد. روسیه نیز به نوبه خود از متحدان امارات مانند ژنرال حفتر در لیبی حمایت می نماید.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1610

به "هیئت شورای انتقالی جنوب یمن راهی مسکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت شورای انتقالی جنوب یمن راهی مسکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید