تور دبی ارزان: اذعان امارات به شکست در نبرد مأرب، مقام اماراتی: منصور هادی لایق حمایت نیست

به گزارش مجله سلنا، مشاور ولی عهد ابوظبی و سیاستمدار اماراتی در واکنش به تحولات میدانی در استان مأرب یمن گفت که دولت مستعفی و ارتش تحت امر آن لیاقت حمایت مادی و تسلیحاتی ندارند.

تور دبی ارزان: اذعان امارات به شکست در نبرد مأرب، مقام اماراتی: منصور هادی لایق حمایت نیست

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از سیاستمداران امارات متحده عربی با اهانت به دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی نوشت که این دولت لایق حمایت نیست.

عبدالخالق عبدالله شب گذشته در توییتی نوشت: اعتماد به نفس در دولت قانونی (عنوانی برای دولت مستعفی) و نیروهای آن صفر است.

وی ادامه داد: دولت هادی و نیروهای وابسته به آن مستحق حمایت دست و دل بازانه ای که از کشورهای ائتلاف (عربستان سعودی و امارات) دریافت می نماید، نیست.

عبدالله که پیش تر مشاور سابق بن زاید بوده و استاد دانشگاه امارات است در ادامه گفت که هر دقیقه و هر دلاری که به عنوان حمایت و یاری به این دو خرج می گردد، زیان است.

اظهارات این سیاستمدار اماراتی را می توان مواضع رسمی ابوظبی تلقی کرد؛ چرا که وی به علت نزدیکی به مقامات ارشد امارات، از مواضع رسمی آن ها آگاه است و این اظهارات نشان می دهد که اماراتی ها از عملکرد دولت هادی ناراضی هستند.

این اظهارات عبدالله برخلاف رسانه های سعودی و اماراتی که روزانه به پمپاژ اخبار دروغین از جبهه های درگیر در یمن مشغول اند، نشان می دهد که پیشروی ارتش یمن در مأرب و شبوه ناقض این ادعاهاست.

امارات پیش تر هم از دولت مستعفی یمن انتقادهایی نموده بود و تهدیدهای عملی دولت نجات ملی و انصارالله یمن علیه امارات از قبیل حملات پهپادی به فرودگاه های ابوظبی و دبی باعث شد که آن ها سال 2018 شمار زیادی از نیروهای خود را از یمن خارج و مشارکت خود در ائتلاف ضد یمن را کاهش دهد.

بعد از پیشروی نیروهای ارتش یمن در جنوب مأرب و غرب استان شبوه و آزادسازی پنج شهرستان در این دو استان در عملیات اخیر موسوم به ربیع الانتصارات انتقادها از دولت هادی که مستقر در ریاض است، بیشتر شده و نارضایتی سعودی ها را هم در پی داشته است.

این هفته خالد آل همیل السبیعی، تحلیلگر سیاسی سعودی در واکنش به سقوط شهرستان العبدیه، دولت مستعفی منصور هادی را مسئول این سقوط دانست و گفت که این دولت به اهالی العبدیه خیانت نموده و یاریی به آن ها ننموده است.

رئیس هیئت عالی خبرنگاران عرب، شنبه در حساب توییتری خود در این باره نوشت: العبدیه [هم] به دست [انصارالله] حوثی افتاد در حالی که دولت قانونی (مستعفی) نه یاریی کرد و نه نیرویی فرستاد. قبل از این هم [شهرستان های] حجور و بیحان سقوط کرد. سقوط شهرستان ها و استان های یمن به دست حوثی ها ادامه دارد.

این تحلیلگر سعودی تلویحاً منصور هادی را تاجر جنگ برای ارائه گزارش دانسته و گفته است که دولت متبوع او رهبران شایسته ای که بتوانند اراضی یمن را از دست انصارالله آزاد نمایند، ندارد.

؛

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1979

به "تور دبی ارزان: اذعان امارات به شکست در نبرد مأرب، مقام اماراتی: منصور هادی لایق حمایت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: اذعان امارات به شکست در نبرد مأرب، مقام اماراتی: منصور هادی لایق حمایت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید