وقوع حریق در سیاخ دارنگون

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران/فارس یک فعال عشایری در استان فارس گفت: از ساعاتی پیش شاهد وقوع آتش سوزی در محدوده ای از منابع طبیعی کوه دلو حدفاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی در منطقه محافظت شده ماله گاله بودیم.

وقوع حریق در سیاخ دارنگون

مهران نامداری، عصر یکشنبه چهارم شهریور در تماس با خبرنگاران، گفت: از حوالی ساعت 16 امروز، بخشی از ارتفاعات کوه دلو، در منطقه حفاظت شده ماله گاله حد فاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی، شاهد آتش سوزی بودیم.

او با بیان اینکه سال جاری بارها مردم این منطقه شاهد وقوع حریق بوده اند، گفت: این منطقه بکر جنگلی در خود گونه های متنوع گیاهی و جانوری و درختان کهنسال را جای داده است.

نامداری اظهار داشت که نقطه وقوع حریق بسیار مرتفع و دسترسی به آن احتیاجمند امکانات و ساعت ها کوهنوردی است.

این فعال محیط زیست ادامه داد: به دلیل محل وقوع حریق و وزش باد تند و پوشش نسبتا متراکم گیاهی منطقه آتش سوزی در حال توسعه است.

نامداری اضافه کرد: با وجود حضور بخشدار سیاخ دارنگون، نیروهای منابع طبیعی و بعضی اهالی و شوراها، از آنجا که محل حریق بسیار وسعت یافته به نیروهای بیشتر جهت اطفا حریق احتیاج است.

به گفته این فعال محیط زیست و کنشگر اجتماعی اهالی از سازمان های مردم نهاد، دلسوزان محیط زیست، نیروهای نظامی و دستگاههای مرتبط طلب همکاری دارند.

به گزارش خبرنگاران، مهار حریق در این منطقه مرتفع احتیاجمند تامین سریع امکاناتی برای انتقال نیروها و امکانات اطفائی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1946

به "وقوع حریق در سیاخ دارنگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع حریق در سیاخ دارنگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید