پامپئو: به فشارها علیه ایران ادامه می دهیم

به گزارش مجله سلنا، وزیر امور خارجه آمریکا روز آدینه گفت که این کشور به فشارهای خود علیه ایران ادامه خواهد داد.

پامپئو: به فشارها علیه ایران ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز آدینه مدعی شد که نشانه ها فقط ایران را در حمله به دو پالایشگاه نفت آرامکو در عربستان سعودی نشان می دهد.

وی در ادامه افزود: ایران را به دلیل تهدید کردن اقتصاد جهانی باید از نظر سیاسی منزوی نموده و اقتصاد آن را تحت فشار قرار دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: به کوشش های خود برای فشار علیه ایران ادامه خواهیم داد تا سیاست های بی ثبات کننده این کشور در خاورمیانه متوقف گردد.

ارتش یمن شنبه (23 شهریور| 14 سپتامبر) خاطرنشان کرد که با ده فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی سعودی در بقیق و خریص واقع در شرق عربستان سعودی حمله نموده است. ارتش یمن هدف از این حمله را پاسخ به تهاجم نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته عنوان داشته است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است ادعایی که مقامات ایران قاطعانه آن را رد نموده اند.

از سوی دیگر در راستای سیاست های ضد ایرانی واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا امروز در تازه ترین اقدام خود تحریم های جدیدی را علیه ایران خاطرنشان کرد.

وی ساعتی پیش از تحریم های جدید علیه ایران رونمایی کرد و گفت که واشنگتن بانک مرکزی ایران را تحریم می نماید. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که ریچارد نفیو از کارشناسان مسائل تحریم ها در آمریکا که از او به عنوان معمار شبکه تحریم های آمریکا علیه ایران یاد می گردد تحریم های جدید دولت ترامپ علیه ایران را مورد تمسخر قرار داد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 357

به "پامپئو: به فشارها علیه ایران ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: به فشارها علیه ایران ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید