پیشنهاد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا، 12 دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد پایتخت مستقر شدند

به گزارش مجله سلنا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از استقرار 12 دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد شهر تهران خبر داد.

پیشنهاد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا، 12 دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد پایتخت مستقر شدند

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، با اشاره به افزایش غلظت آلاینده های هوا در برخی مناطق تهران، اظهار کرد: در شهر تهران با افزایش غلظت آلاینده ها 12 دستگاه آمبولانس در میادین اصلی شهر و مناطق پر تردد استقرار پیدا کرده و مراکز درمانی و بهداشتی به حالت آماده باش درآمده اند. در شهر های اصفهان، قزوین و اراک نیز اورژانس در حالت آماده باش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سطح شهر قم 3 دستگاه آمبولانس مستقر شده و مراکز درمانی و بهداشتی در حالت آماده باش هستند. همچنین در شهر های مشهد، کرج و تبریز جلسه اضطراری جهت مقابله با افزایش غلظت آلاینده ها درحال برگزاری است.

خالدی مطرح کرد: در حال حاضر هوای تهران در هشدار سطح نارنجی قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوا در محدوده منطقه 17 به 180 رسیده و در بقیه مناطق نیز از عدد 160 عبور کرده است.

وی با اشاره به اینکه در محدوده منطقه 20 تهران شاخص کیفی هوا به 192 رسیده است، بیان نمود: اورژانس پیشنهاد داده تا تعطیلی شهر تهران در اولویت بررسی کارشناسی کارگروه قرار گیرد. سالمندان، بچه ها، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار از جمله افراد پر خطر در روز های آلوده هوا هستند.

خالدی گفت: توصیه می شود مردم در شرایط کنونی شیر و آبمیوه مصرف کنند. همچنین بهتر از پیش از مصرف مواد غذایی و مایعات صورت و دست های خود را به خوبی شستشو دهند.

وی اضافه نمود: اثر منفی آلودگی هوا برروی بیماران تنفسی در همان لحظات اولیه و بر بروی بیماران قلبی در 24 ساعت آینده نمایان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1482

به "پیشنهاد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا، 12 دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد پایتخت مستقر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا، 12 دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد پایتخت مستقر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید