افزایش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

به گزارش مجله سلنا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از فردا (24 بهمن ماه) در بیشتر مناطق کشور دمای هوا بین 5 تا 10 درجه افزایش می یابد، گفت: طی روز یکشنبه (27 بهمن ماه) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می شود.

افزایش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیاییان گفت: براساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی امروز (23 بهمن ماه) در نیمه شرقی کشور افت محسوس دما و در بخش هایی از سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق کرمان بارش پراکنده باران، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه طی بعدازظهر امروز (23 بهمن ماه) از ناپایداری های جوی در این مناطق کاسته می شود، شرح داد: امروز در استان های واقع در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می دهد و احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی این استان ها دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان فردا (24 بهمن ماه) برای بخش هایی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز جمعه (25 بهمن ماه) برای بخش هایی از استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران و برف دور از انتظار نیست، گفت: روز شنبه (26 بهمن ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و از روز یکشنبه (27 بهمن ماه) سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می شود.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: طی دو روز آینده خلیج فارس به ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (24 بهمن ماه) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و به تدریج افزایش ابر و در بعدازظهر بارش پراکنده با حداقل دمای 4- و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (25 بهمن ماه) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 11 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 740

به "افزایش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید