چرا واکسینه شده ها به کرونا مبتلا می شوند؟

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، در روزهای اخیر در آلمان موارد نو ابتلا به ویروس کرونا به شدت و اندازه بی سابقه ای افزایش یافته و تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 طی یک روز از 50 هزار نفر هم فراتر رفته است.

چرا واکسینه شده ها به کرونا مبتلا می شوند؟

نکنه جالب این بوده که در میان موارد تازه ابتلا شهفرایندانی نیز هستند که پیشتر برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید-19 به طور کامل واکسینه شدند.

آمارهای انستیتو روبرت کخ نشان میدهد، بیشترین موارد تازه ابتلا به کرونا و بستری شدن به خاطر آن در میان گروه سنی بالای 60 سال مشاهده می گردد.

در هفته میان روزهای چهارم تا دهم اکتبر از مجموع دو هزار و 535 مبتلای بستری شده، هزار و 388 نفر بیش از 60 سال سن داشته اند. این رقم هفته گذشته و با افزایش موارد ابتلا به دو هزار و 907 نفر از میان چهار هزار و 407 مورد ابتلا رسید.

کارشناسان با استناد به آمار موجود بر این نظر هستند که اکنون گذار دو گروه بیشتر به بخش مراقبت های ویژه می افتد؛ یکی جوانان واکسینه نشده و دیگری افراد مسن با سیستم دفاعی تضعیف شده که هنوز دوز سوم واکسن را دریافت ننموده اند.

با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان تعداد کسانی که با وجود واکسینه بودن مبتلا شده اند، نیز افزایش می یابد. از شروع کارزار واکسیناسیون در آلمان تا کنون 157 هزار و 188 مورد ابتلا به کرونا در میان افراد واکسینه شده ثبت شده است.

کریستیانه فالک، مدیر انجمن ایمنولوژی در این زمینه گفت، با در نظر گرفتن واکسینه بودن 56 میلیون نفر در آلمان موارد مبتلا شدن افراد واکسینه شده سه دهم درصد بیشتر نیست.

وی اضافه کرد، از میان تمام موارد این چنینی نیز تنها چهار درصد مبتلایان احتیاج به بستری شدن داشته اند و در بقیه موارد فرایند ابتلا چنان خفیف بوده که فرد احتیاجی به اقامت در مراکز درمانی نداشته و این نشان دهنده اندازه تاثیر واکسن است.

در تمام داده های مراحل کارآزمایی بالینی که شرکت های داروسازی برای دریافت مجوز به اداره های مربوط ارائه نموده اند، مواردی از ابتلا به کرونا در میان افراد واکسینه شده وجود دارد و اندازه ایمنی ایجاد شده هیچ واکسنی 100 درصد اعلام نشده است.

این سوال نیز مطرح است که چرا اکنون موارد ابتلا در میان افراد واکسینه شده بیشتر از قبل است؟

کاترین اوبراین، رئیس بخش ایمن سازی و واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی در این رابطه مطرح نمود، یکی از دلایل این فرایند عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

این کارشناس ایمونولوژی خاطر نشان می نماید که وقتی ویروس سریع تر شیوع پیدا کند شهفرایندان نیز به شکل شدیدتری با آن در ارتباط قرار می گیرند و این موضوع شامل واکسینه شده ها هم می گردد.

تحقیقات تازه نشان می دهد که به مرور زمان اندازه اثربخشی واکسن و مصونیتی که ایجاد می نماید کاهش می یابد.

براساس یافته های پژوهشی در انگلیس، هر چه از زمان واکسیناسیون کامل دورتر می شویم احتمال ابتلا به کرونا به رغم واکسینه بودن افزایش می یابد.

منبع: ایران آنلاین

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2024

به "چرا واکسینه شده ها به کرونا مبتلا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا واکسینه شده ها به کرونا مبتلا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید