کرونا در اروپا، از اعتراضات ضد محدودیت ها در اتریش و آلمان تا استعفای یک مقام سوئدی

به گزارش مجله سلنا، جدیدترین اخبار اروپا از اعتراضات شب گذشته علیه محدودیت های کرونایی در اتریش و آلمان و استعفای یک مقام سوئدی به دلیل نقض قواعد کرونایی و سفر به جزایر قناری در تعطیلات کریسمس خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از اعتراضات ضد محدودیت ها در اتریش و آلمان تا استعفای یک مقام سوئدی

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا همراه با ویروس جهش یافته انگلیسی همچنان در اروپا جولان داده و شرایط بسیار سختی را برای مقامات و شهفرایندان این اتحادیه ایجاد نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ابتلای 800 کودک به کرونا از آغاز بحران در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که بر اساس اطلاعات پزشک اطفالی در شهر درسدن آلمان در این کشور از ماه مارس تا اواخر دسامبر حدود 800 کودک به ویروس کرونا مبتلا شده و در بیمارستان ها تحت درمان قرار گرفته اند. وی این آمار را نسبت به تعداد مبتلایان بسیار بالا در کشور بسیار ناچیز مطرح نمود.

پلیس شهر نورنبرگ آلمان هم اعتراضات خودروسواران ضد محدودیت های کرونایی را متوقف کرد.

بیش از هزار مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 26391 مورد ابتلا به کرونا در 24 ساعت و 1070 مرگ کرونایی جدید در این مدت اطلاع داد.

مخالفت شهفرایندان آلمانی با اجباری شدن تزریق واکسن کرونا

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی اجباری شدن تزریق واکسن کرونا را رد می نمایند. در نظرسنجی که انستیتو یوگو به سفارش خبرگزاری آلمان انجام داده است آمده است که 56 درصد شهفرایندان مخالف تزریق اجباری واکسن کرونا هستند. 33 درصد هم از این اقدام حمایت نموده و 11 درصد هم گفته اند که هیچ اطلاعاتی در این باره ندارند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در اتریش

هزاران نفر هم در اتریش علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند.

بزرگترین اعتراضات روز چهارشنبه در وین برگزار گردید که به گفته پلیس حدود 2500 نفر در آنجا جمع شدند. تعداد زیادی از معترضان به دلیل نقض قواعد کرونایی دستگیر شدند. این اعتراضات در شهرهای دیگر اتریش هم برگزار گردید.

دولت اتریش برای مهار بحران کرونا از قبل از تعطیلات کریسمس قرنطینه سختی را در این کشور اعمال نموده و چندی پیش هم تا 24 ژانویه آن را تمدید کرد.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در آلمان

صدها معترض هم شب گذشته در اشتوتگارت علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند و بر اساس اطلاعات پلیس محدودیت ها را نقض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس بسیاری از معترضان ماسک نداشته و فاصله ضروری را رعایت نمی نمایند.

رکورد مبتلایان روزانه در پرتغال شکسته شد

پرتغال هم با 10027 مورد ابتلای روزانه رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت نموده است. وزیر بهداشت این کشور روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که روزهای آینده بسیار سخت خواهند بود. به دلیل شمار روزافزون مبتلایان به کرونا مجلس لیسبون برای روز چهارشنبه شرایط اضطراری را برای یک هفته دیگر و تا 15 ژانویه تمدید و تصویب کرد.

اتحادیه اروپا واکسن مدرنا را تایید کرد

اتحادیه اروپا واکسن دومی علیه کرونا را هم تایید کرد. کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل اطلاع داد که واکسن سازنده شرکت آمریکایی مدرنا را تایید نموده است. آژانس دارویی اروپا هم استفاده از این واکسن را توصیه نموده است.

تمدید محدودیت ها در سوئیس

سوئیس هم اعلام نموده که می خواهد محدودیت ها برای مهار کرونا را که تا 22 ژانویه تصویب شده است تا خاتمه فوریه تمدید کند.

دولت انگلیس هم اعلام نموده که قرنطینه سراسری در این کشور باید تا 31 ماه مارس ادامه یابد.

پای ویروس انگلیسی به ایالت بایرن هم باز شد

نوع جهش یافته انگلیسی ویروس کرونا در ایالت بایرن هم مشاهده شده است. وزیر بهداشت این ایالت این ویروس را در یکی از مسافرانی که اخیرا از انگلیس آمده بود مشاهده نموده است. نخست وزیر ایالت بایرن این ویروس را به دلیل تهاجمی تر بودن آن بسیار نگران نماینده ارزیابی نموده است.

کاهش چشمگیر فروش خرده فروشی ها در منطقه یورو

اداره آمار اروپا (یورو استات) هم روز پنج شنبه از تاثیرات شدید بحران کرونا و محدودیت های آن بر روی بسیاری از خرده فروشی ها و کاهش فروش چشمگیر آن ها در منطقه یورو اطلاع داده است.

رکورد مبتلایان روزانه کرونایی در انگلیس برای دومین روز پیاپی شکسته شد

نهادهای بهداشتی انگلیس هم روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی از ثبت رکورد جدیدی در مبتلایان روزانه کرونایی با 62322 مورد اطلاع دادند و 1041 نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

ایرلند هم با توجه به شمار بالای مبتلایان کرونایی محدودیت ها در این کشور را تشدید نموده است. این خبر را نخست وزیر این کشور اعلام نموده است.

کناره گیری مقام سوئدی به دلیل نقض قواعد کرونایی

دان الیاسون، رئیس آژانس حفاظت از فجایع غیر منتظره سوئد هم بعد از انتقادهای شدید به سفرش در دوران تعطیلات کریسمس به جزایر قناری از سمت خود استعفا کرد. وی البته در این سفر کاملا به قواعد کرونایی پایبند بود اما به توصیه دولت که شهفرایندان را در دوران تعطیلات از سفرهای غیر ضروری منع نموده بود بی توجهی کرد.

مرکل: سخت ترین ماه های بحران در پیش روی ما قرار گرفته است

آآنگلا مرکل، صدر اعظم، هم در سخنانی همچنان درباره شرایط کرونایی کشورش هشدار داده و تاکید نمود که همچنان سخت ترین ماه های این بحران در پیش روی ما قرار گرفته است.

دفتر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای در اروپا هم این قاره را در آغاز سال جدید در یک نقطه مهم در مبارزه با ویروس کرونا ارزیابی نموده و هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت دنیای روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری در کپنهاگ گفت: این لحظات نقطه عطفی در فرایند این بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ما دانش قابل توجه و ابزارهای جدید علیه این ویروس مانند واکسن را در اختیار داریم در عین حال گونه های جدید این ویروس را چالش های جدیدی دانست که این منطقه با آن روبرو خواهد شد. وی تاکید نمود که عرصه های علم، سیاست و دیگر عرصه ها باید برای مبارزه با این بحران یک ائتلاف تشکیل دهند.

این مقام اروپایی نوع جهش یافته انگلیسی کرونا را به دلیل بسیار مسری تر بودن آن نگران نماینده دانسته است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 2836801 نفر به کرونا مبتلا شده و 77346 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 2705618 نفر به کرونا مبتلا شده و 66565 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2201945 نفر به کرونا مبتلا شده و 76877 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1982544 نفر به کرونا مبتلا شده و 51430 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1841228 نفر به کرونا مبتلا شده و 38199 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1529

به "کرونا در اروپا، از اعتراضات ضد محدودیت ها در اتریش و آلمان تا استعفای یک مقام سوئدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعتراضات ضد محدودیت ها در اتریش و آلمان تا استعفای یک مقام سوئدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید