چگونه بعد از یک سفر بد شکایت کنیم؟

به گزارش مجله سلنا، به تازگی از مسافرتی بازگشتید که همه چیز بر خلاف میل تان اتفاق افتاده است؟ بعد از چنین مسافرتی چه باید کرد؟

چگونه بعد از یک سفر بد شکایت کنیم؟

دیوار هتل شما آب نشت نموده و چشم انداز اتاق بر خلاف انتظارتان بوده است؟ خدمتکاران جمع آوری زباله در ساعت 4 صبح شما را بیدار نموده اند؟ ترنسفر هتل و وعهده های غذایی به موقع نبودند؟ پسرتان سرما خورد یا پای دخترتان شکست؟ پرواز شما لغو شد و مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای تهیه بلیط دیگری شده اید؟ اگر تعدادی از موارد برای شما آشنا است، زمان آن رسیده که صدای خود را به مسئولین رسانده و مقداری از ضرر اقتصادی خود را از آن ها پس بگیرید.

شرکت مناسب را برای طرح شکایت خود انتخاب کنید. باید تشخیص دهید که این خدمات نامناسب مربوط به چه شرکت یا قسمتی از شرکت بوده است.

بسته مسافرتی: حتما شکایت خود را به تور لیدر ارسال کنید، زیرا قراداد شما به صورت مستقیم با تور لیدر است. تور لیدر مسئول پروازها، اسکان و موارد دیگری است که در قرارداد شما به آن ها اشاره شده است. اگر پرواز شما لغو گردد، تور لیدر مسئول تهیه بلیط جایگزینی برای پرواز شماست.

مسافران آزاد: شکایت خود را به مسئول مربوطه هتل یا شرکت هواپیمایی تحویل دهید. در حالتی که خود به صورت آزاد مسافرت را برنامه ریزی نموده اید، از مزایا و حقوق تور برخوردار نخواهید بود و در صورت بروز مشکل باید به بیمه مسافرتی خود اعتماد کنید.

شکایت خود را هر چه سریع تر تنظیم نموده و بفرستید. اگر مدیری یا کارمندی از شرکت هواپیمایی یا هتل، مسئول مشکل به وجود آمده برای شما است، بدون رودرواسی، شکایت را مستقیما خطاب به او بنویسید. این روش سبب حل سریع تر مشکل شما خواهد شد. اگر به صورت آزاد و بدون تور سفر می کنید هم باید همین رویه را در پیش بگیرید و تا زمانی که این خاطرات در فکر همه است، زودتر شکایت خود را تنطیم کنید تا به برترین نتیجه دست یابید.

برای تنظیم شکایت خود مدارک و دلایل فراهم کنید. اگر هنوز مشکل شما اصلاح نشده، می توانید از بقیه مسافران هم برای گردآوری مدارک و عکس ها یاری بگیرید. زمانی که به منزل خود بازگشتید برگه های قرارداد و بروشورهای سفر خود را دوباره مطالعه کنید. می توانید از آنها به عنوان مدارکی دال بر اینکه شما را بد هدایت نموده اند و شاید مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید، بهره ببرید.

بعد از تنظیم شکایت، آن را به اپراتور تور بفرستید و در خصوص شرح مشکل کاملا رک و بی پرده باشید. انتظار خود از حل مشکل را شرح داده و مهلت مشخصی را برای برطرف مشکل مقرر کنید. از شکایت و مدارک کپی تهیه نموده و نزد خود نگه دارید. مدارک اصل را برای کسی ارسال نکنید و نزد خود نگه دارید.

اگر به شکایت شما ترتیب اثر داده نشده یا خیلی کمتر از انتظار شما به آن رسیدگی می گردد، جا نزنید. شکایت را تا جایی ادامه دهید که حس خوبی داشته باشید و به هدف خود رسیده باشید.

در مواقعی که هزینه سفر را به صورت الکترونیکی و به وسیله بانک پرداخت نموده باشید، می توانید از بانک رسید دریافت نموده و جزو مدارک شکایت از آن بهره ببرید. برای مثال اگر ساکن ایران هستید و هزینه هتل خود در مالدیو به صورت نقدی به هتل پرداخت نموده اید، به احتمال زیاد نتوانید پرداخت پول هتل را اثبات کنید.

منبع: کجارو / wikihow.com
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2135

به "چگونه بعد از یک سفر بد شکایت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بعد از یک سفر بد شکایت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید