هزینه های سفر به بروکسل، شهری زیبا اما گران

به گزارش مجله سلنا، بروکسل، پایتخت و عظیمترین شهر بلژیک می باشد که تقریبا میزبان تعداد زیادی از نهادها و سازمان های اروپایی در خود هست همچون مجلس اصلی اتحادیه اروپا! البته این شهر بسته به موقعیت جغرافیایی خود از جمله مهمترین بنگاه های مالی قاره اروپا نیز بحساب می آید و سالانه تاجران و افراد ثروتمند متعددی برای انجام معاملات خود در این شهر، اقامتی طولانی مدت پیدا می نمایند و سبب می شوند تا میزان هزینه های سفر به بروکسل لااقل برای تعداد زیادی از جهانگرد ها و گردشگرانی که به منظور سپری کردن اوقات فراغت خود راهی این شهر عظیم می شوند، افزایش یابند و سفر گردشی خود را در دو و یا سه روز به اتمام برسانند. در کلانشهرهایی همچون بروکسل گردشگران به ندرت می توانند از اماکن جهانگردی و جاذبه های گردشگری رایگان استفاده نمایند و نگران هزینه های روزمرگی خود همچون هزینه های حمل و نقل و یا خورد و خوراک خود نباشند بنابراین بیشتر جمعیت جهانگردی این شهر معمولا مدت اقامت خود در شهر گرانی مثل بروکسل را تا حد چشمگیری کاهش می دهند و سعی می نمایند با حضوری دو و یا سه روزه از تمام نقاط جذاب و قابل توجه این شهر دیدنی بازدید بعمل آورند. ناگفته نماند که همین تعداد روز برای یک بازدید جامع و کامل از پایتخت زیبای بلژیکی ها نیز بسیار مناسب می باشد.

هزینه های سفر به بروکسل، شهری زیبا اما گران

هزینه های مربوط به اقامت در سفر به بروکسل

برای اقامت خود در عظیمترین شهر بلژیک یعنی بروکسل گزینه های خیلی زیادی پیش روی شما قرار ندارد! شما برای اقامت خود و همراهانتان یا می توانید به دنبال اتاقی در هتل های محدود این شهر باشید و یا در هاستل ها و آپارتمان های اجاره برای خود و اطرافیانتان به دنبال مکانی مناسب جهت اسکان در طول مدت زمان مسافرت خود به این شهر گران قیمت، بگردید. نکته قابل توجه در مورد کسانی که به دنبال هتلی مناسب برای اقامت خود می باشند این است که در شهر بروکسل هتل های زیادی به چشم نمی خورند که البته دلیل اصلی گرانی اتاق ها و سوئیت های هتل های این شهر نیز همین محدود بودن تعداد هتل های بروکسل می باشد! اجاره یک شب اتاق در هتل های عادی و چند ستاره بروکسل از 70 یورو آغاز (820 هزار تومان) و تا 150 یورو (1 میلیون و 755 هزار تومان) نیز ادامه پیدا می نماید البته شما نگران مبلغ حداکثری این بازه قیمتی نباشید چرا که به راحتی می توانید با پرداخت چیزی بین 90 تا 110 یورو به یک هتل مناسب با امکانات قابل قبول منتها کمی دورتر از مرکز شهر و یا حتی بخش های حاشیه ای شهر بروکسل دست پیدا نمایید. هزینه اقامت در هاستل های بروکسل نیز خیلی از 18 یورو آغاز می گردد و تا 40 یورو نیز ادامه پیدا می نماید که البته این میزان هزینه تنها برای اجاره یک تخت به مدت یک شب آن هم در یک اتاق مشترک با سایر مسافران هاستل تلقی می گردد! البته شما می توانید در این هاستل ها با پرداخت مبلغ بیشتری بین 60 تا 100 یورو برای خود یک اتاق کاملا مجزا را کرایه نمایید که در هر دو صورت توصیه می کنیم حتما پیش از انجام سفر خود به شهر بروکسل به وسیله وب سایت های مختلف این هاستل های اقامتی همچون وب سایت هاستل ورلد، اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید تا هم از زمان خود به بهترین شکل ممکن در طول سفر به بروکسل استفاده نمایید و هم از گرانی آخر هفته های تمامی اماکن اقامتی شهر بروکسل خود را معاف نموده باشید و آخرین گزینه برای اقامت شما و همراهانتان در سفر به بروکسل، استفاده از آپارتمان های اجاره ای موجود در این شهر می باشد که با توجه به موقعیت مکانی آنان و همچنین امکاناتی که در تمامی آن ها برای مسافران در نظر گرفته شده، از 45 یورو تا 70 یورو قیمت گذاری شده اند! از قلم نیاندازید اگر تصمیم به اقامت در این آپارتمان های کاملا شخصی را داشتید حتما از وب سایت های معتبر و فعال در این زمینه همچون Booking و Airbnb بهره گیری نمایید تا خدایی ننموده دچار مسائل عجیب و غریبی که معمولا در اجاره کردن این نوع از مکان های اقامتی در سفر به بروکسل پیش می آید، نشوید.

هزینه های مربوط به خورد و خوراک در سفر به بروکسل

اگر برای میل کردن وعده ها و میان وعده های غذایی در طول مدت سفر خود به شهر بروکسل به سراغ بخش مرکزی این شهر بروید، مطمئن باشید باید متحمل پرداخت مبالغ هنگفتی برای سرو کردن یک وعده غذایی معمولی در این بخش از شهر بروکسل شوید مگر اینکه برای این منظور به سراغ سالن های غذاخوری و رستوران های حاشیه ای شهر که کاملا از بخش مرکزی شهر بروکسل فاصله دارند، بروید! بطور کلی اغلب مردم کشورهای مختلف دنیای بلژیک را با فهرستی از غذاهای سرخ شده و بسیار خوشمزه آن، شکلات های متنوع و همچنین وافل های بی نظیرش می شناسند و این کشور می تواند برای هر گروهی از علاقمندان به نوع از مواد خوراکی و غذایی به معنای درست کلمه یک بهشت بی سرانجام تلقی بگردد! از جمله غذاهای سنتی و فوق العاده محبوب بلژیکی ها می توان به مولخ فیت (سیب زمینی و صدف سرخ شده)، کاربناد فلمیند (خورشت گوشت) و ساندویچ کبابی (کروکت) اشاره نمود که بهترین کیفیت این غذاهای اصیل بلژیکی را شما جهانگردان و دنیاگرد های عزیز می توانید در سفر خود به شهر بروکسل و با حضور در بازار مرکزی این شهر به نام گراندپلیس که تعداد زیادی ار بهترین رستوران های شهر را در دل خود جای داده است، امتحان نمایید. فارغ از غذاهای بسیار خوشمره با طعم های جادویی بلژیکی ها، شکلات آنان نیز از شهرت دنیای برخوردار است و تقریبا می توان اینطور مطرح نمود که در تمامی خیابان های اصلی شهرهای مشهور این کشور از جمله شهر بروکسل، فروشگاه های عظیم و فوق العاده لوکسی در زمینه پخت و فراوری شکلات های تلخ و شیرین فعالیت می کنند که هر کدامشان برای تهیه این محصول پرطرفدار در اقصی نقاط دنیا، از یک دستور پخت انحصاری و متریال های خوراکی خاص در کنار قیمت های کاملا مختلفی استفاده می کنند! توجه داشته باشید که هزینه خرید شکلات های بلژیکی نیز دسته کمی از سفارش دادن یک غذای مجلل آن هم در یک رستوران عظیم در مرکز پایتخت این کشور ندارد و توصیه می کنیم اگر برای سوغاتی به دنبال خرید این شکلات ها در زمان تفریح در بروکسل هستید، شکلات مورد نظر خود را از هایپرمارکت های این شهر در زمان تفریح در بروکسل که از کیفیتی پایین تر اما قیمتی بسیار مقرون به صرفه تری برخوردار می باشند، تهیه نمایید.

وعده غذایی صبحانه: مهمترین وعده غذایی روزانه ما انسان ها همانطور که می دانید صبحانه می باشد که خوشبختانه لااقل این وعده غذایی در بروکسل برخلاف سایر هزینه های گزافی که در این شهر عظیم به چشم می خورند، بسیار پایین و یا حتی رایگان بحساب آورده می گردد! واقعیت این است که شما با اقامت در هاستل ها و یا هتل های کم ستاره و پر ستاره شهر بروکسل خود را در وعده های صبحانه مهمان محل اقامتی که در آن اسکان پیدا نموده اید، خواهید کرد که با این کار تقریبا در صورتی که نخواهید چیز اضافه ای را در وعده صبحانه خود میل نمایید، هزینه صبحانه شما کاملا رایگان محسوب می گردد! صبحانه ای که این هاستل ها و هتل ها برای شما و همراهانتان سرو خواهند نمود عمدتا شامل انواع نان کروسانت (یک نان شیرین فرانسوی است) در کنار قهوه، چای، آب و یا حتی مقداری شیر می باشد که البته در صورت تمایل شما می توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی بین 1.5 تا 2.5 یورو از انواع شیرینی ها و کیک های محلی شهر بروکسل نیز استفاده نمایید. در شهر بروکسل وافل ها براساس نوع پخت و متریال هایی که در آن ها قرار داده می گردد از 3 تا 8 یورو قیمت گذاری شده اند که البته شما می توانید برخلاف مردم بلژیک که حتما از وافل ها به عنوان یک دسر خوشمزه در وعده های صبحانه خود استفاده می کنند، صرف نظر نموده هزینه آن را ذخیره نمایید! همچنین در صورت عدم تمایل به خوردن صبحانه هاستل ها و هتل های بروکسل نیز می توانید با کمی دست و دل بازی، خود را مهمان یک صبحانه مفصل از غذاهای خیابانی شهر بروکسل و یا بازار گراندپلیس بکنید که برای این منظور در زمان تفریح در بروکسل پیشنهاد می کنیم حتما سری به چایخانه سنتی میزون دندوی (Maison Dandoy) بزنید که در سرتاسر بروکسل از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار شده است.

وعده غذایی ناهار: برای میل کردن یک وعده غذای میان روزی در زمان تفریح در بروکسل نیز لازم نیست خیلی خرج کنید و می توانید با پرداخت چیزی بین 3 تا 7 یورو یک ناهار کاملا مالی و خوشمزه را به ازای هر نفری که در طول سفر به شهر بروکسل با خود همراه نموده اید، میل کنید. البته در زمان تفریح در بروکسل یادتان باشد در سرتاسر خیابان های عظیمترین شهر بلژیک یعنی بروکسل کلی رستوران های سیار و غذاهای خیابانی متنوع و آماده وجود دارد که می توانید از روی منوهای مختلف غذایی آنان یک وعده غذایی خوشمزه را برای خود ترتیب دهید مثلا می توانید از دکه های غذایی شهر بروکسل یک ساندویچ ساده به مبلغ 4.5 یورو را تهیه و در کنار آن با پرداخت 2 تا 3 یورو دیگر مقداری سیب زمینی و یک قوطی نوشابه برای خوردن یک وعده غذای کامل به عنوان ناهار خود، تحویل نمایید. به یاد داشته باشید برای سرو یک ساندویچ خوشمزه حتما سری به ساندویچی تانتون گاربی (Tonton Garby) که معروف است به ارائه ساندویچ های خوشمزه و ارزان قیمت بزنید!

وعده غذایی شام: برای شام خود و همراهانتان در زمان تفریح در بروکسل نیز می توانید مبلغی بین 5 تا 25 یورو را به ازای شام هر نفر در نظر بگیرید مثلا خوردن یک وعده غذای کاربناد فلمیند (خورشت گوشت) چیزی میان 4 تا 18 یورو بر حسب کیفیت و سایر مواد غذایی جانبی که در کنار غذای اصلی برایتان سرو می گردد، هزینه به همراه خواهد داشت یا خوردن یک غذای کاملا معمولی در یک رستوران خارج از منطقه دنیاگردی و گران قیمت شهر بروکسل تقریبا بین 12 تا 18 یورو برایتان خرج بر می دارد و بایستی برای سفارش یک وعده غذای مولخ فیت نیز حدودا 18 تا 25 یورو را کنار بگذارید. توجه داشته باشید تمامی قیمت های گفته شده تنها مختص به یک وعده غذا برای یک نفر می باشد.

هزینه های مربوط به حمل و نقل در سفر به بروکسل

در تفریح در بروکسل سیستم حمل و نقل وسیعی طراحی و تعبیه شده تا شما بتوانید در کمترین زمان ممکنه به مقصد مورد نظر خود دست پیدا نمایید. در عظیمترین شهر بلژیک شما قادر خواهید بود از دوچرخه، تراموا، اتوبوس، تاکسی و همچنین مترو با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای بهره ببرید و در سطح شهر جا به جا شوید مثلا هزینه کرایه یک دوچرخه از ویلو (Villo) برای یک روز حدودا 1.6 یورو و برای یک هفته چیزی نزدیک به 7.65 یورو می باشد یا مثلا هزینه پرداختی برای استفاده از مترو شهر بروکسل به ازای هر بلیط تک سفره 2.5 یورو و برای یک بلیط یک روزه با هر تعداد جا به جایی در خطوط مترو 7.5 یورو و برای همین بلیط ها به ازای اعتبار سه روزه آنان (Mobib) باید چیزی کمتر از 10 یورو پرداخت نمایید! همچنین شما در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بروکسل نیز می توانید به جای استفاده از اتوبوس هایی که در زمان بندی های معینی خود را به ایستگاه های این شهر می رسانند و همچنین تاکسی هایی که تنها مجاز به جا به جایی مسافران در یک جهت معین می باشند، از تاکسی های معرفی شده در برنامه هوشمند (Uber) استفاده نمایید که چیزی همچون اسنپ حال حاضر ما به قیمت های بسیار مقرون به صرفه و کمتری به نسبت در اختیار دریافت یک تاکسی کامل می باشد. البته از قلم نیاندازید که شما با استفاده و بهره گیری از این اپلیکیسن در زمان تفریح در بروکسل نیز قادر خواهید بود تحت گزینه Pool Uber از تاکسی های اشتراکی نیز بهره ببرید و بواسطه این کار از پرداخت هزینه های به مراتب کمتری نیز در بین هزینه های سفر به بروکسل بهره مند شوید. گفتنی است که هزینه پرداخت کرایه تاکسی هایی که شما را از فرودگاه بروکسل تا مرکز شهر خواهند رساند، حدودا 45 یورو و بروکسل کارت مخصوص این شهر نیز که با تهیه آن می توانید به شکل کاملا گسترده و نامحدودی از خدمات حمل و نقل عمومی و همچنین موزه های جذاب و دیدنی آن که تعدادشان بالغ بر 30 عدد می باشد، نیز بهره مند شوید! دقت کنید که قیمت بروکسل کارت ها با توجه به اعتبار 24 ساعته، 48 ساعته و یا 72 ساعته آن ها مشخص می گردد و به ترتیب 22، 29 و 35 یورو نیز در حال حاضر قیمت گذاری شده اند.

هزینه های مربوط به بازدید از جاذبه های جهانگردی و موزه های دیدنی شهر بروکسل

در شهر عظیم و حائز اهمیتی همچون بروکسل نمی توان خیلی به دنبال جاذبه های دنیاگردی و جهانگردی رایگان و همچون موزه هایی بود که بازدید از آنان برای عموم کاملا آزاد و بدون کمترین هزینه ای می باشد! بطور کلی در کلانشهری مثل بروسکل شما می توانید با پرداخت مبلغی بین 8 تا 10 یورو از جاذبه ها و موزه های دنیاگردی و جذاب آن بازدید بعمل آورید که به همین منظور ما در این بخش از مطلب هزینه های سفر به بروکسل به معرفی تعدادی از این موزه ها و جاذبه های دنیاگردی و دیدنی کم هزینه برای شما مسافران و جهانگردان عزیز و گرامی پرداخته ایم که به توضیح زیر می باشد:

جاذبه ها و موزه های رایگان بروکسل

ساختمان پارلمانی تریوم

موزه سلطنتی ارتش و تاریخچه نظامی

شرکت در تورهای پیاده روی که البته همواره با مقدار ناچیزی انعام از سوی شرکت کنندگان این قبیل تورها همراه بوده است.

جاذبه ها و موزه های غیر رایگان بروکسل

موزه اورتا با هزینه ورودی حدودا 8 یورو

موزه ماگریت با هزینه ورودی حدودا 8 یورو

موزه سازهای موسیقی با هزینه ورودی حدودا 8 یورو

موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک با هزینه ورودی حدودا 8 یورو

موزه موف با هزینه ورودی حدودا 10 یورو

مرکز کمیک بلژیک با هزینه ورودی حدودا 10 یورو

ساختمان غول پیکر اتومیوم با هزینه ورودی 11 یورو و شهربازی آن که هزینه ورودی آن تقریبا 23 یورو می باشد.

میانگین هزینه های روزانه تک نفره در سفر به شهر بروکسل

در سرانجام بد نیست بصورت کلی یک نگاه اجمالی به هزینه های سفر به بروکسل برای سفری تک نفره بیاندازیم و فهرست هزینه های سفر به بروکسل را به 2 دسته مجزا از هم با عناوین سفری ارزان قیمت و سفری مقرون به صرفه (مالی) تقسیم نماییم. توجه داشته باشید که در این جمع بندی، ما از اقامت شما جهانگردان و مسافران عزیز در هتل های چند ستاره بروکسلی، میل کردن غذا در رستوران های مرکز شهر و بازدید از جاذبه های گران قیمت صرفه نظر نموده ایم و همچنین وسایل مورد استفاده شما برای جا به جایی در سطح شهر را نیز تنها ناوگان های حمل و نقل عمومی بروکسل مد نظر قرار داده ایم که میانگین این آنالیز ها به توضیح زیر می باشد:

میانگین هزینه های روزانه تک نفره در سفری ارزان به شهر بروکسل

متوسط هزینه اقامت: اقامت در هاستلی با میزان کرایه شبی 20 یورو

متوسط هزینه های خورد و خوراک: استفاده از رستوران های خارج از محدوده مرکزی شهر و تا مبلغی حدودا 18 یورو

متوسط هزینه های حمل و نقل: استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل با خرید و تهیه بروکسل کارت

متوسط هزینه های بازدید از جاذبه های دنیاگردی و جهانگردی: بازدید از یک جاذبه رایگان و یک جاذبه غیر رایگان با هزینه ورودی 10 یورویی

میانگین هزینه های روزانه تک نفره در سفری مقرون به صرفه (مالی) به شهر بروکسل

متوسط هزینه اقامت: اقامت در هاستلی با میزان کرایه شبی 27 یورو

متوسط هزینه های خورد و خوراک: استفاده از رستوران های خارج از محدوده مرکزی شهر و تا مبلغی تقریبا 30 یورو

متوسط هزینه های حمل و نقل: پرداخت 2.2 یورو برای جا به جایی در سطح شهر با بهره گیری از وسایل نقلیه عمومی شهر بروکسل

متوسط هزینه های بازدید از جاذبه های دنیاگردی و جهانگردی: استفاده و شرکت در تورهای رایگان جهانگردی در سطح شهر و بازدید از جاذبه های رایگان و همچنین یک جاذبه غیر رایگان با هزینه ورودی تا مبلغ 10 یورو

نکته: تمامی آمار و ارقام ارائه شده در این قسمت از مطلب تفریح در بروکسل تنها با در نظر دریافت شرایط خاصی در طول سفر شما به شهر گران قیمتی همچون بروکسل می باشد و بدیهی است که هر جهانگرد و مسافری می تواند بسته به میل خود عمل نموده و مبالغی را نیز در جهت تفریحات شبانه، خریدهای شخصی و سوغاتی و همچنین شرکت در فستیوال های منحصر به فرد بروکسل که در زمان های معینی برگزار می شوند نیز اختصاص دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 833

به "هزینه های سفر به بروکسل، شهری زیبا اما گران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به بروکسل، شهری زیبا اما گران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید