کدهای محصولات سایپا چه معنایی دارند؟ ، مفهوم هر کد در خودروهای سایپا

به گزارش مجله سلنا، کدهای محصولات سایپا هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را دارند. هر محصولی در سایپا با کدهای مشخصی مانند جی (G)، اس (S)، ایکس (X) یا آر (R) به دست مشتری می رسد. در این اواخر بعضی از این کدها با یکدیگر ترکیب شدند و کدهایی مانند GX را تشکیل داند. اما واقعاً کدهای محصولات سایپا چه معنا و مفهومی دارند؟

کدهای محصولات سایپا چه معنایی دارند؟ ، مفهوم هر کد در خودروهای سایپا

بیت ران - روند نامگذاری محصولات سایپا پس از پوست اندازی خودروهای این شرکت از کالبد خانواده پراید به کلی تغییر کرد. به طوری که بجای دیدن خودروهایی با پسوندهای 111، 131 و… حالا محصولاتی را می توان دید که هر کدام دارای اسامی متفاوتی هستند.

سایپا اکنون ساینا (جایگزین تیبا)، کوئیک (جایگزین تیبا 2 و نسخه هاچ بک ساینا)، شاهین، آریا (نسخه کراس شاهین)، سهند (فیس لیفت ساینا) و اطلس (فیس لیفت کوئیک) را در فهرست سدان ها و هاچ بک های قابل عرضه خود دارد.

هر کدام از این خودروها، با پسوندهای جداگانه ای به دست مشتریان می رسند که گاهاً باعث سردرگمی هم می شوند. دانستن مفهوم کدهای محصولات سایپا به متقاضیان خرید خودروهای این شرکت یاری می نماید تا راحت تر خودرو دلخواه خود را خریداری نمایند.

کد S در محصولات سایپا

کدهای محصولات سایپا / ساینا S

همانطور که می دانیم، بعضی از خودروهای سایپا با کد اس (S) به فروش می رسند. در حال حاضر ساینا S و کوئیک S خودروهایی هستند که از این پسوند استفاده می نمایند. اما مفهوم S در این خودروها به چه معناست؟

کد S در خودروهای سایپا زمانی مشاهده می گردد که یک محصول با موفقیت استانداردهای 85 گانه را پاس کند. یکی از مهمترین نشانه های بیرونی خودروهای دارای پسوند S در لاین آپ سایپا، دیلایت (چراغ روشنایی روز) است.

پس اگر پسوند S را به تنهایی یا در ترکیب با حرفی دیگر در خودرویی از فراوریات سایپا مشاهده کردیم، می دانیم که این محصول دارای استانداردهای 85 گانه است.

کد G در محصولات سایپا

کدهای محصولات سایپا / شاهین G

کد G به تازگی به کدهای محصولات سایپا اضافه شد. این کد زمانی در یک محصول مشاهده می گردد که آن خودرو دارای موتور M15GSI باشد.

این موتور چهار سیلندر 8 سوپاپه که نسخه به روز M15 بشمار می رود 90 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. از جمله تفاوت های این موتور 1/5 لیتری با موتور M15 می توان به سیستم VVT، سرسیلندر ارتقاء یافته، سیستم پاشش سوخت و جرقه زنی متفاوت اشاره نمود.

در حال حاضر فقط شاهین از کد G در فراوری خود استفاده می نماید. شاهین در حقیقت از نمونه توربوشارژ موتور M15GSI بهره مند است که به آن M15TC هم گفته می گردد. نمونه توربو این موتور در شاهین 108 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد.

اما در آینده قرار است کوئیک هم با پسوند G وارد بازار گردد. اما کوئیک از نمونه تنفس طبیعی این موتور که 90 اسب بخار قدرت دارد بهره مند خواهد بود.

کد R در محصولات سایپا

کدهای محصولات سایپا / کوئیک R

در حال حاضر فقط کوئیک در محصولات شرکت سایپا با پسوند R به فروش می رسد. این پسوند نمایانگر آن است که محصول مورد نظر دارای بدنه و تریم داخلی دو رنگ است.

این احتمال وجود دارد که پس از آغاز عرضه اطلس (نسخه هاچ بک سهند) این خودرو هم با چنین پسوندی برای مشتریان قابل خرید باشد.

پسوند R هیچ اشاره ای به سطح تجهیزات و امکانات و البته قوای فنی ندارد. بلکه صرفاً یادآور آن است که شما با محصولی دو رنگ (عمدتاً قرمز و سفید) رو به رو هستید.

کد X در محصولات سایپا

برخلاف بسیاری از خودروهای دنیا که کد X در آنها به معنای انتقال نیرو به چهار چرخ است، این کد در محصولات شرکت سایپا به معنای فول آپشن بودن یک خودرو است.

این کد به تازگی در محصولات سایپا مشاهده می گردد و خودروهایی مانند کوئیک GX، ساینا GX و کوئیک GXR قرار است از این کد در زمان فراوری استفاده نمایند.

خودروهایی که این پسوند را دارند مجهز به امکاناتی مانند رینگ آلومینیومی 14 اینچی، ایربگ راننده و سرنشین کناری، نمایشگر 7 اینچی با قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه و بلوتوث، سنسور نور (دیلایت)، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرمی، تهویه مطبوع دستی، فرمان با روکش چرم و دارای دکمه های کنترل سیستم صوتی، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور باد تایرها، ترمزهای ABS و EBD و نویگیشن (GPS) هستند.

ترکیب کدهای محصولات سایپا

تا الان متوجه شدیم که کدهای محصولات سایپا هر کدام چه معنا و مفهومی دارند. حال در بعضی از محصولات این شرکت شاهد ترکیب بعضی از این کدها هستیم.

اکنون با توجه اطلاعاتی که کسب کردیم می دانیم خودرویی مانند کوئیک GX دارای موتور به روز M15GSI و کامل ترین سطح آپشن های سایپا است.

یا اگر زمانی نام ساینا S اتوماتیک را دیدیم می دانیم که با نسخه ای از ساینا روبرو هستیم که استانداردهای 85 گانه را پاس نموده اما مجهز به موتور به روز M15GSI نیست. بلکه صرفاً موتور قدیمی M15 این خودرو با گیربکس CVT به دست مشتریان می رسد.

قیمت محصولات نو سایپا تا چهار روز دیگر معین می گردد

ثبت نام لاستیک دولتی به قیمت کارخانه در سال 1402 / + لینک های ثبت نام

ابعاد تازه پرونده شاسی بلندهای مجلس / عروس ها و دامادهای نمایندگان هم خودرو گرفتند

قیمت خودروهای مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد / جدول قیمت خودروها

آریزو 5 اسپرت ایرانی بهتر است یا قطری؟ / آنالیز تخصصی و تصاویر رسمی

سهند پارس خودرو در خط فراوری / تصاویر اختصاصی و آنالیز فنی

منبع: بیت ران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2383

به "کدهای محصولات سایپا چه معنایی دارند؟ ، مفهوم هر کد در خودروهای سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدهای محصولات سایپا چه معنایی دارند؟ ، مفهوم هر کد در خودروهای سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید