کسی که در بمباران کشته نشود، از کمبود اقلام دارویی حتما می میرد

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، طه المتوکل وزیر بهداشت یمن سخنانی را در خصوص اوضاع انسانی در این کشور مطرح نمود. وی در این خصوص گفت: حملات ددمنشانه عربستان سعودی به نقاط مختلف یمن ازجمله مناطق مسکونی همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.

کسی که در بمباران کشته نشود، از کمبود اقلام دارویی حتما می میرد

بر اساس این گزارش، این مقام یمنی اضافه نمود: کسی که در بمباران های سعودی کشته نشود، از کمبود اقلام دارویی حتماً می میرد. این یک جنایت جنگی است که با اعمال محاصره موجب ایجاد کمبود اقلام دارویی در یمن شده اند.

وزیر بهداشت یمن در ادامه یادآور شد: ائتلاف متجاوز سعودی از وارد شدن داروهای بیهوشی که از جمله مستلزمات اصلی و اساسی در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شوند، جلوگیری به عمل می آورد.

او در خصوص شرایط دوقلوهای به هم چسبیده در یمن نیز گفت: شرایط این دوقلوها همچنان در سایه کمبود تجهیزات پزشکی وخیم است و روز به روز بر شدت این وخامت اضافه نموده می شود. جامعه جهانی نیز سکوت پیشه کرده است.

چندی پیش سازمان بهداشت جهانی گفت که نمی تواند کمکی به مقامات یمنی برای نجات جان دوقلوهای به هم چسبیده در این کشور کند. این سازمان خطاب به مقامات دولت انصارالله یمن گفت: از اینکه خبر خوبی به شما نمی دهیم، متأسفیم.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی پیش تر برای نجات جان دوقلوهای به هم چسبیده یمنی ابراز آمادگی کرده بود. پیشتر، مقامات دولت انصارالله از سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی خواسته بودند برای نجات جان دو نوزاد دوقلوی به هم چسبیده وارد عمل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1468

به "کسی که در بمباران کشته نشود، از کمبود اقلام دارویی حتما می میرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسی که در بمباران کشته نشود، از کمبود اقلام دارویی حتما می میرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید