گل شیپوری سفید، گل های آپارتمانی و لیندا

به گزارش مجله سلنا، گل شیپوری سفید از جمله گل های زینتی می باشد که کمبود نور می تواند موجب آسیب رسیدن به آنها گردد. لیندا نیز از زیباترین گل های آپارتمانی محسوب می گردد.

گل شیپوری سفید، گل های آپارتمانی و لیندا

شیپوری سفید یکی از گیاهان زیبا و تزئینی است که می توانید برای مدت محدودی در آپارتمان و به ویژه بالکن های سرپوشیده و راهروهای شیشه شده نگهداری کنید. این گیاه از خانواده آداسه هاست و به نام های ریشاردیا، کالا و آروم نیز نامیده می گردد. شیپورک ها معروف خاص و عام است و در تهیه دسته گل مورد استفاده بسیاری از گل فروشان قرار می گیرد.

شیپوریسفید، دارای برگ های درشت و نوک تیز به رنگ سبز پررنگ و گل های کم اهمیت آن به دورخوشه ای جمع شده و پایه آن را کاسبرگ عظیم و ضخیمی به رنگ سفید ناب و به شکل قیف مانندبه نام اسپات در برگرفته است که بخش زینتی گیاه را تشکیل می دهد .

زمانو چگونگی تکثیر گل شیپوری

منشااین گیاه آفریقای جنوبی است. ریشه های زنبقی مانند این گیاه را در ماه های شهریور ومهر به صورت هر 2یا 3سرشاخه در یک گلدان 18سانتیمتری می کارند و آن را با خاکی مغذیشامل قسمت های مساوی از خاک باغچه و پهن چرب پر می نمایند و سپس گلدان ها را در جایینسبتا گرم می گذارند. شیپوری های سفیدی کهدر چنین محلی و در معرض آفتاب قرار می گیرند تا حدود 60الی 80سانتیمتر رشد می نمایند .

چندنکته در خصوص نگهداری شیپوری سفید

توجهداشته باشید کمبود نور موجب پلاسیدگی برگ ها و خم شدن آن ها می گردد. از زمان آغاز رویشفعال گیاه، باید مرتب به آن آب داد. فصل گل دادن این گیاه سرتاسر زمستان است. در اواخراردیبهشت ماه برگ های شیپوری سفید که در گلدان کاشته شده است آغاز به زردشدن کردهو ناگهان می افتند و از این هنگام به بعد یعنی تا اواخر تابستان و رسیدن موعد مجددرویش زمستانی باید گلدان ها را خشک نگه داشت. شیپوریسفید را می توان به خوبی در یک گلخانه سرد یا یک بالکن سرپوشیده که مختصری گرم باشدنگهداری کرد، اما در چنین شرایطی گل های آن دیرتر و در حدود بهار به دست خواهد آمد.

لیندا

اینگیاه از مقاوم ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی محسوب می گردد. چنانچه در آبیاری آنافراط نگردد گیاهی بی عار و بی خیال است و سال ها با شادابی از شما دلربایی می نماید .

گونهسرشناس این گیاه (B.nolina recurvata) استکه آن را اسب کوتاه و کوچک (B.nolina recurvata) نیز می نامند و تا مدت محدودی در آپارتمان ها قابل نگهداریاست. اینگیاه معمولا با یک ساقه و گاهی با چند تنه از خاک سر برمی آورد که نوک هر تنه یا ساقهتلی از برگ هایی به طول 120 سانتی مترو به پهنای 1سانتی متر با لختیدلپذیری پوشیده می گردد .

پایینتنه این گیاه در سطح خاک متورم شده و به شکل پیاز عظیمی درمی آید که با پوست چروکیدهو رنگ کرم گونه اش پای فیل را در ذهن تداعی می نماید. خاصیت این غده متورم این است کهبه صورت مخزن آبی درآمده و گیاه را در شرایط بی آبی، بی احتیاج از آب می سازد .

روشنگهداری از لیندا

لیندادر جایی از آپارتمان به خوبی رشد می نماید که نور مستقیم خورشید به جز ماه های تیر ومرداد روزانه چهار ساعت یا بیشتر در آنجا بتابد. در شرایطی که پرورش آن با نور مصنوعیفراهم گردد نباید از حداقل هشتصد شمع و مدت تابش آن از 12ساعت در روز کمتر باشد .

درجهحرارت برای رشد لیندا:

درجهحرارت ایده آل بین 18تا 25درجه سانتیگراد است. البته درجه حرارت هایمتغیر بین 5تا 30درجه را نیز به خوبی تحمل می نماید.

آبیاری گل لیندا:

این گیاه به آبیاری مفصل احتیاج نداشته و در فواصلآبیاری خاک گلدان باید کاملا خشک به نظر برسد. آویزان شدن برگ های فوقانی نشانه افراطدر آبیاری آن است .

کود مورد احتیاج برای رشد لیندا:

گیاهان تازه کاشته شده یا تازه خریداری شده را تایک سال نباید کود داد ولی گیاهان پا گرفته را هر سال یک بار در بهار با کود استانداردمی توان تقویت کرد .

خاک مطلوب برای گل لیندا:

ترکیبی است از 2پیمانه پیت موس یا خاک برگ جنگلی و یک پیمانهماسه شسته شده یا پرلایت و مقداری سبوس .

فصلتعویض گلدان گل های لیندا:

در صورت احتیاج باید قبل از آغاز فعالیت مجدد گیاهدر اوایل بهار در محیطی سربسته و بدون کوران انجام گیرد.

منبع: وبسایتبازار گل

منبع: setare.com
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1237

به "گل شیپوری سفید، گل های آپارتمانی و لیندا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل شیپوری سفید، گل های آپارتمانی و لیندا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید