یک گروه نظارتی ورود دستیاران سابق ترامپ به بخش خصوصی را پیگیری می نماید

به گزارش مجله سلنا، یک گروه نظارتی لیبرال میخواهد استخدام مقام های سابق دولت ترامپ توسط شرکت های مختلف را پیگیری کند.

یک گروه نظارتی ورود دستیاران سابق ترامپ به بخش خصوصی را پیگیری می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، یک گروه نظارتی لیبرال موسوم به کارزار علیه همدستی شرکت ها در جرم تشکیل شده است تا شرکت هایی که قصد دارند دستیاران و مشاوران سابق دولت ترامپ را استخدام نمایند، شناسایی نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این گروه نظارتی با هدف شناسایی شرکت هایی تشکیل شده که مقام های سابق دولت آمریکا را استخدام نموده و به کار می گیرند.

این گروه نظارتی فهرستی از مقام ها و دستیاران سابق دولت ترامپ را تشکیل داده است که در جنجالی ترین اقدامات دولت وی نقش و مشارکت داشته اند.

این گروه اضافه کرد: این ابتکار عمل که از پاییز شروع شده، پس از حمله هواداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه شدت گرفته است.

این سازمان همچنین به سیاست دولت ترامپ برای جداکردن خانواده های مهاجران و واکنش دولت وی به شیوع بیماری کرونا به عنوان نمونه هایی از اقدامات و تصمیماتی که در نظر گرفته است، ذکر نموده است.

این گروه نظارتی توسط دو گروه حامی منافع عمومی در واشنگتن تشکیل شده است یعنی American Oversight و Accountable.US که در تحقیقات و سوابق عمومی تخصص دارند. این دو گروه گرچه خود را غیرحزبی می خوانند ولی تعداد زیادی از نیروهای دموکرات و گروه های ترقی خواه در آن فعالیت می نمایند و بودجه خود را نیز فاش نمی نمایند.

سخنگوی این گروه نظارتی گفت: از جمله مقام های سابق که در فهرست این گروه قرار دارند، می توان به دیوید برنهارد وزیر سابق کشور ، کیلیان کانوی مشاور ارشد سابق کاخ سفید، استفن میلر دیگر مشاور ارشد، کریستین نیلسن وزیر امنیت داخلی و چاد ولف وزیر سابق و موقت امنیت داخلی آمریکا اشاره نمود.

میلر در تدوین سیاست مهاجرتی دولت ترامپ نقش مهمی داشته و بارها از سیاست مهاجرتی کاخ سفید حمایت نموده است. کانوی نیز یکی از مدافعان سرسخت ترامپ تا زمان ترک دولت در تابستان گذشته بود. نیلسن نیز بر سیاست جداسازی خانواده های مهاجران و دیوار مرزی ترامپ تا سال 2019 نظارت داشته است.

آستین اورس مدیر اجرایی گروه American Oversight در این باره گفت: زمانی که افراد دولت را ترک می نمایند، انتظار داریم که آنها را در ورودی شرکت های آمریکایی ببینیم.

وی از شرکت ها خواسته است تا از اسنادی که این گروه در وبگاه خود قرار داده است استفاده نمایند تا سوابق افراد مختلف در دولت ترامپ را مورد آنالیز و ارزیابی دقیق قرار دهند.

این گروه نظارتی اضافه کرد: هنوز در حال تکمیل فهرست مقام های سابق دولت ترامپ هستیم. ما از شرکت ها می خواهیم تا درباره این مساله اساسی و مهم توضیحات شفاف بخواهند که آیا مقام های سابق دولت ترامپ در طراحی و اجرا یا دفاع از کوشش هایی که به ضرر معیارها و ارزش های دموکراتیک آمریکایی بوده و موجب گسترش نفرت شده است، دست داشته اند یا نه.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1583

به "یک گروه نظارتی ورود دستیاران سابق ترامپ به بخش خصوصی را پیگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گروه نظارتی ورود دستیاران سابق ترامپ به بخش خصوصی را پیگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید