5 ماده غذایی که تابستان شما را جهنم می نمایند

به گزارش مجله سلنا، از بین رفتن تعادل هورمونی عوارضی جدی به همراه دارد. از مسائل جسمانی گرفته تا افسردگی و تغییرات خلقی.

5 ماده غذایی که تابستان شما را جهنم می نمایند

تعادل هورمونها در تابستان شما را از عوارضی مهیب در امان نگه می دارد. عادات غذایی ما باعث عدم تعادل یا تعادل هورمونی در بدن می شوند. تعادل هورمونی برای حفظ عملکرد سالم بدن مهم است زیرا هورمون ها به عنوان پیغام رسان های شیمیایی در بدن ما عمل می نمایند.

عناوین مطلب

  • حفظ تعادل هورمونها در تابستان
    • غذاهایی که برای حفظ تعادل هورمونها در تابستان باید از آن ها اجتناب کرد:
      • 1. سویا
      • 2. لبنیات
      • 3. غلات تصفیه شده
      • 4. شکر و شیرین نماینده های مصنوعی
      • 5. کافئین
    • بعلاوه بخوانید:

عدم تعادل هورمون ها می تواند منجر به مسائلی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، کم کاری یا پرکاری تیروئید گردد. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

حفظ تعادل هورمونها در تابستان

عادات غذایی ما می توانند تاثیرات مخربی بر بدن ما داشته باشند و منجر به طیف وسیعی از علائم مانند افزایش وزن ناخواسته، مسائل پوستی یا حتی نوسانات خلقی گردد. برخی غذاها می توانند باعث عدم تعادل شوند و شرایط هورمونی ما را بدتر نمایند.

غذاهایی که برای حفظ تعادل هورمونها در تابستان باید از آن ها اجتناب کرد:

افراط در برخی مواد غذایی در تابستان امری رایج است. طبق گفته متخصصان با پرهیز از غذاهای زیر می توانیم تابستان را به سلامت سپری کنیم.

1. سویا

سویا دارای یک ماده فعال به نام فیتواستروژن است که عملکردی مشابه استروژن در بدن ما دارد. محصولات شامل سویا از قبیل پنیر توفو، شیر سویا و سس سویا معمولا سالم نامیده می شوند. اما استفاده از این محصولات در تابستان ممکن است تعادل هورمونی بدن شما را برهم بزند.

2. لبنیات

محصولات لبنی هم می توانند منجر به عدم تعادل هورمونها شوند. مصرف شیر و فرآورده های آن منجر به التهاب در دستگاه گوارش و اختلال در هورمون ها می گردد. مصرف بیش از حد شیر سطح تری گلیسیرید را افزایش داده و می تواند علتی مهم برای ابتلا به دیابت باشد. بنابراین، اگر با مسائل هورمونی دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است لبنیات را با مواد غذایی مناسبی جایگزین کنید.

3. غلات تصفیه شده

غلات تصفیه شده از قبیل ذرت، گندم و برنج باعث افزایش سطح گلوکز خون، فراوری انسولین بیشتر و در نهایت مقاومت بدن به انسولین می شوند. این تاثیر در تابستان و با گرم تر شدن هوا افزایش می یابد. بهتر است در تابستان این غلات را با غلات کاملی از قبیل جو دوسر و نان های سبوس دار جایگزین کنید.

4. شکر و شیرین نماینده های مصنوعی

شیرین نماینده های مصنوعی بر باکتری های داخل روده تاثیر گذاشته و اشتهای شما را افزایش می دهند. قند بعلاوه می تواند باعث عدم تعادل هورمونها گردد. از خوردن غذاهای بسیار شیرین از قبیل کلوچه، کیک، دونات، شکلات و غیره در تابستان خودداری کنید.

5. کافئین

مصرف زیاد محصولات کافئین دار مانند قهوه، الکل و چای چرخه خواب شما را مختل خواهد نمود و از این طریق باعث عدم تعادل هورمونها می شوند. مصرف کافئین باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن است. کورتیزول، هورمون استرس، بدن را در هوشیاری بالا برای مواجهه با خطری احتمالی نگه می دارد. بنابراین، اگر هورمون های شما متعادل نیستند، بهتر است از مصرف کافئین خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب همه آنچه باید درباره شایعات سلامتی بدانید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2370

به "5 ماده غذایی که تابستان شما را جهنم می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ماده غذایی که تابستان شما را جهنم می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید