آموزش نصب ویندوز 11 بدون اینترنت

به گزارش مجله سلنا، زمانی که تصمیم به نصب ویندوز 11 گرفتید؛ Windows 11 Home شما را مجبور می نماید در هنگام را ه اندازی، به سرویس های آنلاین مایکروسافت متصل شوید.

آموزش نصب ویندوز 11 بدون اینترنت

اما اگر بخواهید از یک حساب کاربری محلی بهره ببرید یا در حین نصب ویندوز، اتصال اینترنتی فعال نداشته باشید؛ به مشکل برمی خوردید.

خوشبختانه، چند راه چاره برای نصب ویندوز 11 بدون اتصال به اینترنت وجود دارد. در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید این محدودیت را دور بزنید و بدون اتصال به اینترنت، تنظیمات نصب ویندوز 11 را تکمیل کنید.

بهتر است هرچه زودتر ویندوز 11 را نصب و بهره ببرید؛ پیش از آنکه مایکروسافت از رونمایی کند. ضمن اینکه، مایکروسافت همراه با هوش مصنوعی کوپایلت را عرضه نموده است.

چرا نصب ویندوز 11 به اتصال اینترنت احتیاج دارد؟

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا ویندوز 11 برای نصب به اینترنت احتیاج دارد؟

به گفته مایکروسافت، برای انجام به روزرسانی ها و دانلود و استفاده از بعضی ویژگی ها، به یک اتصال اینترنتی فعال احتیاج داریم. علاوه بر این، نسخه خانگی ویندوز 11 به یک حساب مایکروسافت برای تکمیل تنظیمات دستگاه در اولین استفاده احتیاج دارد.

با این حال، این ممکن است اتصال به اینترنت به دلایل مختلف امکان پذیر نباشد. ابتدا، ممکن است بخواهید از یک حساب کاربری محلی بهره ببرید، اما اتصال به اینترنت شما را مجبور می نماید با یک حساب مایکروسافت وارد شوید.

دومین مشکل احتمالی، عدم وجود درایور های WiFi برای اتصال به شبکه است. در نهایت، در دسترس نبودن یک اتصال اینترنتی فعال علت دیگری است که ممکن است بخواهید بدون اتصال به اینترنت، نصب ویندوز 11 را انجام دهید.

در ویندوز 10 دور زدن این محدودیت آسان بود. برای این کار می توانستید روی گزینه I dont have internet کلیک کنید و اقدام به ایجاد یک حساب کاربری محلی و تکمیل تنظیمات کنید.

اما ویندوز 11 در صفحه Lets connect you to a network با دکمه Next خاکستری متوقف می گردد.

کاربران ویندوز 11 نسخه های Pro و Enterprise و Education می توانند روی I dont have internet کلیک نموده و با یک حساب کاربری محلی، تنظیمات را تکمیل نمایند. با این حال، کاربران نسخه Home این گزینه را ندارند.

نصب ویندوز 11 بدون اینترنت

در اینجا چند راه چاره برای نصب Windows 11 Home بدون اتصال فعال اینترنت وجود دارد.

1- دور زدن الزامات اینترنت خارج از جعبه (OOBE)

می توانید با استفاده از دستور OOBE BYPASSNRO در Command Prompt، به تنظیمات شبکه متصل شوید و مراحل نصب را دور بزنید.

هنگامی که این دستور اجرا می گردد؛ یک اسکریپت CMD موجود به نام bypassnro.cmd را اجرا می نماید که در پوشه System32 ذخیره شده است تا رجیستری ویندوز را تغییر دهد. این تغییر به شما امکان می دهد تا تنظیمات ویندوز 11 را بدون اتصال به اینترنت تکمیل کنید.

برای تکمیل نصب ویندوز 11 بدون اینترنت:

ابتدا مطمئن شوید که کامپیوتر شما به اینترنت متصل نیست. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وقتی کادر گفتگوی Windows Setup ظاهر شد، زبان، زمان و طرح ورودی صفحه کلید دلخواه خود را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.
  • روی Install Now کلیک کنید.
  • شماره شناسایی محصول را وارد کنید. اگر کلید محصول ندارید، روی پیوند کلید محصول ندارم در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید. اگر از ویندوز 10 ارتقا می دهید و قبلاً ویندوز 11 را نصب کرد ه اید، سیستم عامل به طور اتوماتیک کلید محصول ویندوز مرتبط با سخت افزار رایانه شما را شناسایی و تأیید می نماید.
  • در مرحله بعد، اگر از شما خواسته شد، نسخه نصب ویندوز 11 را، انتخاب کنید.
  • برای پذیرش شرایط، کادر را علامت بزنید و روی Next کلیک کنید.
  • درایو نصب را انتخاب نموده و روی Next کلیک کنید. منتظر بمانید تا نصب ویندوز تمام گردد و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • در صفحه راه اندازی، منطقه و طرح صفحه کلید خود را انتخاب کنید.
  • پس از وارد شدن به صفحه برای اتصال به شبکه، Shift + F10 را فشار دهید تا Command Prompt راه اندازی گردد.
  • در پنجره Command Prompt دستور OOBEBYPASSNRO را تایپ نموده و Enter را فشار دهید.
  • پس از اجرای موفقیت آمیز، سیستم شما راه اندازی مجدد شده و گفتگوی OOBE را مجددا راه اندازی می نماید.
  • دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل تنظیمات نصب ویندوز 11دنبال کنید. وقتی به گزینه Lets connect you to a network screen رسیدید، روی گزینه I dont have Internet کلیک کنید.
  • سپس روی Continue with limited setup کلیک کنید.
  • نصب انتخابی راه اندازی ویندوز 11 با تنظیمات محدود ادامه می یابد.
  • با License Agreement موافقت کنید و به ایجاد حساب کاربری محلی خود ادامه دهید.

به عنوان یک توصیه، حتما سوالات امنیتی را اضافه کنید. این کار به شما یاری می نماید تا در صورت فراموشی رمز عبور، حساب کاربری خود را بازیابی کنید. پس از انجام، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا را ه اندازی کامل گردد.

2- انتها دادن به فرآیند جریان اتصال شبکه با استفاده از Task Manager

می توانید با از بین بردن فرآیند oobenetworkconnectionflow.exe با استفاده از Task Manager ویندوز، احتیاج به اتصال اینترنت در زمان نصب ویندوز 11 روی لپ تاپ ایسوس یا هر دستگاه دیگر را از بین ببرید.

برای پرش از تنظیمات شبکه ویندوز 11 با استفاده از Task Manager:

  • با فرض اینکه در صفحه Lets connect you هستید، Shift + F10 را فشار دهید تا Command Prompt راه اندازی گردد.
  • در پنجره Command Prompt عبارت taskmgr را تایپ نموده و enter را بزنید تا Task Manager اجرا گردد.
  • خط فرمان task manager را باز کنید. یا از میانبر Ctrl + Shift + Esc برای راه اندازی Task Manager بدون Command Prompt بهره ببرید.
  • روی More Details کلیک کنید تا Task Manager در نمای کامل باز گردد.
  • در تب Processes گزینه Network Connection Flowرا پیدا کنید. از نوار جستجو در Task Manager برای یافتن فرآیند اتصال شبکه بهره ببرید.
  • فرآیند Network Connection Flow را انتخاب کنید و سپس روی دکمه End task کلیک کنید. صبر کنید تا فرآیند به انتها برسد و سپس Task Manager را ببندید.
  • exit را در Command Prompt تایپ نموده و enter را بزنید.

بعد از طی کردن این مراحل، به setup wizard باز خواهید گشت. در این قسمت نام و رمز عبور خود را وارد کنید تا یک حساب کاربری محلی در ویندوز 11 ایجاد کنید و تنظیمات را کامل کنید.

3- مستقیماً جریان اتصال شبکه را با استفاده از Command Prompt از بین ببرید

اگر قادر به انتها دادن به Network Connect Flow به وسیله Task Manager نیستید؛ می توانید مستقیماً با استفاده از Command Prompt آن را از بین ببرید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

  1. Shift + F10 را فشار دهید تا Command Prompt اجرا گردد.
  2. در پنجره Command prompt دستور taskkill /F /IM oobenetworkconnectionflow.exe را تایپ نموده و اینتر را بزنید تا اجرا گردد.
  3. پس از اجرا، پنجره Command Prompt را ببندید و به تنظیمات ادامه دهید.

4. از گزینه Alt + F4 برای یاری در نصب ویندوز 11 بدون اینترنت بهره ببرید.

این راه چاره در کل پیشنهاد نمی گردد اما به نظر می رسد به چند کاربر یاری نموده است. هنگامی که به صفحه اتصال به اینترنت در مراحل نصب می رسید؛ میانبر صفحه کلید Alt + F4 را فشار دهید تا پنجره اجباری اتصال به اینترنت بسته گردد.

در ضمنً می توانید از این میانبر برای بستن پنجره ها/برنامه های فعال هنگام کار بر روی دسکتاپ خود نیز بهره ببرید.

در صورت موفقیت آمیز بودن، مراحل نصب ویندوز 11 از صفحه فعلی رد می گردد و به مرحله بعدی می رود. هنگامی که این مرحله را پشت سر گذاشتید، می توانید یک حساب کاربری محلی ایجاد کنید و سپس راه اندازی را تکمیل کنید. فرقی نمی نماید که نصب ویندوز 11 با سی دی یا فلش را در دستور کار دارید؛ این ترفند به شما یاری می نماید تا از شر اتصال به اینترنت خلاص شوید.

تکمیل نصب ویندوز 11 بدون دسترسی به اینترنت

می توانید یکی از چهار روش ذکر شده در بالا را دنبال کنید تا بتوانید بدون استفاده از اینترنت راه اندازی ویندوز 11 را تکمیل کنید. نصب ویندوز 11 روی سیستم قدیمی نیز تنها در صورتی با همین مراحل قابل انجام است که سیستم شما از آن پشتیبانی کند و سرعت آن را زیاد کم نکند.

بهتر است پس از اتمام نصب و ایجاد یک حساب کاربری محلی، به اینترنت متصل شوید تا به روزرسانی ها و ویژگی های امنیتی مهم را دانلود کنید. بعلاوه ممکن است پس از راه اندازی اولیه متوجه چند آیکون از دست رفته شوید. زمانی که به اینترنت وصل شوید، ویندوز این نماد ها را دانلود خواهد نمود.

آموزش های دیگر ویندوز 11:

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 دی 1402 بروزرسانی: 20 دی 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2436

به "آموزش نصب ویندوز 11 بدون اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش نصب ویندوز 11 بدون اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید