اتمام حجت روس ها با سازمان ملل و دولت آمریکا

به گزارش مجله سلنا، وزارت امور خارجه روسیه تهدید کرد در صورتی که مشکل صدور ویزا برای دیپلمات های روس از جانب آمریکا حل نشود، این کشور نشست های کمیته اول سازمان ملل را ترک خواهد کرد.

اتمام حجت روس ها با سازمان ملل و دولت آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گنادی کازمین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت که کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل که وظیفه تعامل با موضوعات قانونی را بر عهده دارد به دلیل عدم صدور ویزا توسط آمریکا برای دیپلمات ها، فعالیت های خود را تعلیق کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه نیز تهدید کرد در صورتی که موضوع صدور ویزا توسط آمریکا حل نشود، این کشور ممکن است که نشست های کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کند.

روز دوشنبه کازمین گفت که کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل نیز در تعلیق نشست های خود به دلیل مشکل عدم صدور ویزا برای دیپلمات ها به کمیته نخست پیوسته است.

وی اضافه کرد انتظار دارد که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل موضوع مشکل صدور ویزا را با آمریکا که میزبان مقر سازمان ملل است مطرح کند.

آمریکا اخیرا از صدور ویزا برای چند دیپلمات روس برای حضور در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که از 24 تا 30 سپتامبر در نیویورک برگزار می شد، خودداری کرده است.

پیشتر نیز سازمان ملل متحداز اقدام آمریکا در امتناع از صدور ویزا برای اعضای هیئت روسیه جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 418

به "اتمام حجت روس ها با سازمان ملل و دولت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام حجت روس ها با سازمان ملل و دولت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید