موشک های مافوق صوت چینی و روسی کابوسی برای امنیت اروپا است

به گزارش مجله سلنا، روزنامه نگار نشریه دی ولت آلمان تاکید نمود، ورود تسلیحات مافوق صوت به زرادخانه های کشورها به ویژه روسیه و چین کابوسی برای امنیت اروپا است و مرحله جدیدی در مارپیچ تهدیدها را به وجود می آورد.

موشک های مافوق صوت چینی و روسی کابوسی برای امنیت اروپا است

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گرهارد هیگمن، روزنامه نگار نشریه دی ولت به هشدار اخیر در پایگاه نظامی آمریکا در رامشتاین واقع در خاک آلمان پس از آنکه یک زیردریایی روسی یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما انجام داد، اشاره نمود.

نشریه دی ولت نوشت: اگرچه این رویداد نشان داد که ارتش آمریکا در یک حالت آماده باش دائمی و راسخ قرار گرفته است اما در خصوص موشک های مافوق صوت ممکن است آنها برای رهگیری آن خیلی دیر عمل نموده باشند.

این نشریه آلمانی تاکید نمود: با ظهور تسلیحات مافوق صوت، زنجیره های هشدار موجود درباره پرتاب های موشکی و سیستم های موشکی ضد بالستیک بی فایده می شوند و زمان واکنش به یک پرتاب به شدت کاهش می یابد.

این نشریه به نقل از کارشناسان شورای روابط خارجی آلمان گفت: تسلیحات مافوق صوت تعادل قدرت میان قدرت های اتمی را بر هم می زند و ابتکار عمل خلع سلاح را بی نتیجه می گذارد.

این کارشناسان تاکید نمودند، اگرچه روسیه و چین در حال حاضر از نظر تسلیحات مافوق صوت صندلی های پیشرویی دارند اما آمریکا تمام کوشش خود را خواهد نمود تا از آنها پیشی بگیرد.

در همین حال، تحلیل گران امنیتی آلمان به نشریه دی ولت گفتند: روسیه نگران پیشرفت آمریکا در این زمینه نیست چرا که این کشور سامانه های دفاعی موثری در برابر تسلیحات مافوق صوت در قالب سامانه های دفاع هوایی اس 500 و موشک های رهگیر اصلاح شده ناشناخته دارد.

آمریکا آنالیز موشک های مافوق صوت را در دهه 2000 میلادی شروع کرد اما نهایتا پروژه های مربوط به این زمینه را کنار گذاشت و به تازگی مجددا آنالیز آنها را از سر گرفته است. این کوشش ها پس از آن از سر گرفته شدند که روسیه موفقیتی را در این زمینه خاطرنشان کرد و چندین مدل از تسلیحات مافوق صوت را به نمایش گذاشت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همزمان با ارائه این تسلیحات تاکید نموده بود که ساخت و توسعه این تسلیحات در حقیقت واکنش روسیه به اقدامات غرب و بی احترامی هایشان به درخواست ها و منافع روسیه است. در همین حال، کرملین برای قرار دادن این موشک های جدید در برنامه مذاکره درباره پیمان های کنترل تسلیحاتی همچون استارت جدید که فوریه 2021 منقضی می گردد، ابراز آمادگی نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1356

به "موشک های مافوق صوت چینی و روسی کابوسی برای امنیت اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک های مافوق صوت چینی و روسی کابوسی برای امنیت اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید