اختتامیه سومین جشنوراه ملی سمن ها سین هشتم برگزار گشت

به گزارش مجله سلنا، آیین پایانی وسپاسگزاری سومین جشنوراه ملی سمن ها سین هشتم با حضور نمایندگان انجمن­های شرکت کننده، هیئت رئیسه شورای هماهنگی، مدیران و کارشناسان دفتر امور مجامع تشکل­های مردم نهاد میراث فرهنگی کشور در سالن گردهمایی­های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

اختتامیه سومین جشنوراه ملی سمن ها سین هشتم برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران، در این دوره از جشنواره 77 گزارش از 24 استان کشور به مرحله داوری رسیده که پس از داوری و امتیاز بندی بر اساس سرفصل­های اجرایی، هفت انجمن از استان­های اصفهان، بوشهر، خوزستان، کردستان و یزد در بخش اجرای ترکیبی به عنوان انجمن­های برگزیده ملی، یک انجمن از استان خراسان جنوبی در بخش مناطق کم برخوردار و یک انجمن از استان زنجان در بخش نگاه ویژه با موضوع جذب مشارکت­های عمومی و سرمایه­های اجتماعی انتخاب و شایسته تقدیر قرار گرفتند و تندیس جشنواره، هدایای نقدی و سپاسنامه به برگزیدگان اهدا شد.

سپس از مسئولان تشکل­های استانی ادارات کل بوشهر، اصفهان، کردستان و زنجان تقدیر شد. همچنین در بخش دیگری از آیین پایانی جشنواره، شورای هماهنگی به پاس همکاری و فعالیت­های ارزنده جناب آقای فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از او تقدیر به عمل آوردند.

جلال تاجیک مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکل­های مردم نهاد در ادامه به گزارشی پیرامون چگونگی همکاری دفتر با این جشنواره پرداخته و در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شورای گفت و گو و اهمیت ساختار همگرایی و همکاری انجمن­های فعال حوزه­های سه گانه میراث در ایجاد شورای­های هماهنگی یا شبکه­های استانی و ملی پرداخت.

او گفت: فتر امور مجامع و اداره های زیرمجموعه آن آمادگی کامل برای همکاری و ارتباط دوسویه با انجمن­های فعال را داشته و خواستار ارتباط بیشتر میان انجمن­ها و دفتر شد.

تاجیک در پایان به موضوع مهم سامان دهی و راه اندازی سمن سراهای استانی پرداخت و با بیان اینکه دفتر امور مجامع به جدیت دنبال ساماندهی و راه اندازی این موضوع است، افزود: به زودی با توجه به تفاهم نامه هایی که با دستگاه های ذیربط منعقد شده شاهد راه اندازی سمن سراها در همه استان­های کشور خواهیم بود.

رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان نیز در این مراسم با بیان علاقه مندی خود به حوزه تشکل های مردم نهاد گفت: هرکجا که مردم ایفای نقش می کنند و ورود پیدامی کنند نتیجه بخش و اثر بخش است، صنایع دستی میراث فرهنگی هویت ماست و بیش از هروقت دیگری نیاز به حضور مردم دارد.

برومند افزود: علاقمندی که امروز ایجادشده و می­تواند بسیاری از موانع را مرتفع کرده و سرعت ببخشد مستلزم تعیین شدن مأموریت سمن ها، ساخته شدن چشم اندازهای زیبایی از ظرفیت­های سمن­ها و در نهایت تعریف ارزش­های حاکم بر فعالیت های تشکل ها است.

در ادامه سمیه مراقی رئیس شورای هماهنگی سازمان­های غیردولتی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، گزارشی مشروح از پیشینه و چگونگی برگزاری دو جشنواره پیشین و کنونی را ارائه کرد و گفت: با حمایت انجمن­های فعال سراسر کشور و همراهی دفتر امور مجامع و تشکل­ها، بزودی جشنواره سین هشتم به دبیرخانه دائمی تبدیل خواهد شد.

علیرضا صادقی امیری عضوهیئت رئیسه و کننده شورای هماهنگی در کمیته داوری سومین جشنواره سین هشتم گزارشی کلی پیرامون چگونگی، موارد ارزیابی و ساختار کمی و کیفی گزارش های ارسالی ارائه کرد و گفت: انجمن­ها می بایست در حوزه مستند نگاری، مستندسازی، گزارش نویسی جدیت و توجه بیشتری بخرج دهند، چرا که بسیاری از گزارش­های رسیده به دبیرخانه دارای ضعف های جدی در ساختار گزارش نویسی بودند.

در پایان بابک مغازه­ای عضو هیئت رئیسه و دیگر کننده شورای هماهنگی در کمیته داوری، بیانیه پایانی هیئت داورای را قرائت و تاکید بر تخصصی محور شدن سرفصل­های اجرایی برای جشنوارهای پیش رو داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 236

به "اختتامیه سومین جشنوراه ملی سمن ها سین هشتم برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه سومین جشنوراه ملی سمن ها سین هشتم برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید