ارزیابی وزیر خارجه سوئیس از دیدارش با ظریف، عکس

به گزارش مجله سلنا، ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس روز دوشنبه در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، دیدار و رایزنی خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را ثمربخش ارزیابی کرد.

ارزیابی وزیر خارجه سوئیس از دیدارش با ظریف، عکس

به گزارش خبرنگاران، وزیر خارجه سوئیس در توئیترش نوشت: صلح، توسعه مالی و حقوق بشر، مباحث ثمربخش با جواد ظریف همتای ایرانی ام بود. خوشحالم که می توانیم با هم کانال انساندوستانه سوئیس را برای انتقال مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به مردم ایران راه اندازی کنیم.

وزیر امور خارجه سوئیس صبح دوشنبه با همتای ایرانی خود در تهران دیدار و رایزنی کرد.

کاسیس روز گذشته نیز با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و در مراسم یکصدمین سالگرد روابط ایران و سوئیس شرکت کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سفر وزیر خارجه سوئیس در چارچوب عادی سفرای وزرای امور خارجه دو کشور است. این سفر به دلیل کرونا به تاخیر افتاد وگرنه قرار بود زودتر انجام شود.

خطیب زاده درباره کانال مالی سوئیس ابراز داشت: این کانال با 20 ماه تاخیر به دلیل فشار آمریکا در بهمن به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد. در خرداد ماه اولین تراکش جدی انجام شد و اقلام دارویی به ایران ارسال شد. هر دو تراکنش با منابع مالی ایران انجام شد. این منابع بی نهایت نیست.

وزیر امور خارجه سوئیس در روز نخست سفر خود به ایران به اصفهان سفر و از برخی از مناطق تاریخی این شهر نیز بازدید کرد.

گفت وگو در مورد روابط دوجانبه، مسائل بین المللی و همچنین موضوع کانال مالی سوئیس از جمله محورهای رایزنی کاسیس با مقامات ایران است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1149

به "ارزیابی وزیر خارجه سوئیس از دیدارش با ظریف، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی وزیر خارجه سوئیس از دیدارش با ظریف، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید