اشغال بیمارستان های پایتخت میانمار به دست پلیس

به گزارش مجله سلنا، پلیس میانمار بیمارستان ها و دانشگاه ها را اشغال کرده و گفته می شود صدها نفر از افرادی که در اعتراض به کودتای نظامی ماه گذشته اعتراض داشتند دستگیر شده اند.

اشغال بیمارستان های پایتخت میانمار به دست پلیس

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، ائتلاف اتحادیه های کارگری اعتصاب سراسری را برای روز دوشنبه یعنی امروز برنامه ریزی کرده است.

یکشنبه شب ، در بزرگترین شهر این کشور یعنی یانگون تنش زیاد بود؛ جایی که پس از ساعت 20 منع آمد و شد از ساعت 8 شب تیراندازی از سلاح های سنگین در چندین منطقه به گوش می رسید. همچنین صداهای نارنجک خیره کننده در فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی شنیده می شود.

نیروهای امنیتی قبلاً با حمله به آمبولانس ها و خدمه آنها ، پرسنل و مراکز درمانی را هدف قرار داده اند. این نگرانی وجود دارد که حضور پلیس در بیمارستانها به مقامات اجازه دهد افراد زخمی را که معترض هستند دستگیر کنند.

گروه بین المللی پزشکان فعال در حقوق بشر اشغال بیمارستان ها را محکوم کردند و در بیانیه ای گفتند: این موج خشونت اخیر ارتش میانمار ، از جمله حمله و اشغال بیمارستان های دولتی و اعمال زور بیش از حد، غیرنظامیان را مبهوت کرده است.

در این گزارش آمده است: اگر قبلاً آشکار نبود ، اکنون کاملاً واضح است: ارتش میانمار نقض حقوق مردم میانمار را متوقف نخواهد کرد تا زمانی که جامعه جهانی برای جلوگیری و پاسخگویی به این اقدامات ظالمانه قاطعانه اقدام کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1650

به "اشغال بیمارستان های پایتخت میانمار به دست پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشغال بیمارستان های پایتخت میانمار به دست پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید