اعتراف کم کاری دولت به امداد رسانی در سیلاب جنوب کشور

به گزارش مجله سلنا، مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران معتقد است که در بخش سرویس دهی و امداد رسانی پس از سیلاب جنوب کشور اشکالاتی وجود داشته است.

اعتراف کم کاری دولت به امداد رسانی در سیلاب جنوب کشور

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی برنامه؛ عیسی بزرگ زاده مدیر کل دفتر برنامه ریزی منابع آب در برنامه فرامتن شبکه افق گفت: در سال های گذشته قریب به 195 سد بزرگ در کشور و با حجم مخزنی حدود 53 هزار متر مکعب ایجاد شده است که تلاش می شود، سیلاب ها در مخازن این سد ها آرامش یابند و برای مصارف مختلف تولید برق آبی، کشاورزی، مصارف شرب و بهداشت و ... استفاده شود.

وی به سیلاب های اخیر کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش های اخیر در استان هرمزگان سد های این استان به لطف خدا، پُر و کمبود آب استان نیز جبران و باعث شد که آب های مورد نیاز کشاورزان منطقه سَرریز شود.

بزرگ زاده به چرایی ایجاد سیلاب های مختلف در استان های کشور اشاره و افزود: سد ها سازه های بسیار ویژه ای هستند که نمی توان در هر مکانی آن ها را ایجاد کرد، بلکه از لحاظ موقعیت های جغرافیایی و محیط زیستی و تاییدیه های نهاد های مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی منابع آب شرح داد: اینکه در بسیاری از نقاطی که بارش داریم، اما سد نداریم هم به همین علت است که ما از نظر فنی، اقتصادی، ملاحظات محیط زیستی اجازه نداریم در هرمکانی سدی را ایجاد کنیم.

وی در برنامه فرامتن شبکه افق شرح داد: در سیل اخیر هرمزگان، بوشهر و جنوب کشور حتما در کار ما اشکالاتی وجود داشته است، به خصوص در بخش سرویس دهی و امداد رسانی پس از سیلاب، که باید بهتر عمل می کردیم تا مردم به سرعت زندگیشان از هجوم آب راحت شود و بتوانند به کار و زندگی خود بازگردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2084

به "اعتراف کم کاری دولت به امداد رسانی در سیلاب جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف کم کاری دولت به امداد رسانی در سیلاب جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید