پیش بینی هوای کشور تا آخر هفته

به گزارش مجله سلنا، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی استان های پربارش کشور و بعلاوه هوای منطقه ها مختلف تا آخر هفته را پیش بینی کرد.

پیش بینی هوای کشور تا آخر هفته

احد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام استان های پربارش طی امروز و فردا از خروج سامانه بارشی در بعدازظهر روز سه شنبه (11 اردیبهشت ماه) اطلاع داد و گفت:

در روز پنجشنبه (13 اردیبهشت) سامانه بارشی نوی از غرب، وارد کشور می گردد.

وی اضافه نمود:

با توجه به نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (9 اردیبهشت ماه) سامانه بارشی در کل کشور فعال است و موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد می گردد.

وظیفه از نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر اطلاع داد و گفت:

دمای هوا 5 تا 8 درجه در این منطقه ها کاهش می یابد بعلاوه امروز دریای خزر مواج پیش بینی می گردد و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف خواهیم داشت.

وی بعلاوه گفت:

امروز شدت بارش در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، ارتفاعات البرز در استان های گیلان، مازندران، تهران و البرز، برخی منطقه ها اصفهان، غرب سمنان، شمال غرب فارس و برخی منطقه ها خراسان شمالی است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:

فردا (10 اردیبهشت) در جنوب استان های همدان، مرکزی، قم، شمال لرستان، غرب اصفهان و غرب خراسان رضوی بارش باران شدت بیشتری دارد و در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

بعلاوه فردا و پس فردا (10 و 11 اردیبهشت) این سامانه بارشی در نیمه شمالی فعال خواهد بود و در شمال شرق، شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

وظیفه از خروج سامانه بارشی فعال از کشور در بعد از ظهر روزسه شنبه (11 اردیبهشت) اطلاع داد و بیان نمود:

روز چهارشنبه (12 اردیبهشت ماه) آسمان کشور در بیشتر منطقه ها صاف است و تنها در ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی نو به کشور از سمت غرب در روز پنجشنبه (13 اردیبهشت) تاکید نمود:

این سامانه سبب ابرناکی و بارش باران در غرب و جنوب غرب خواهد شد.

وظیفه آسمان تهران را در روز دوشنبه (10 اردیبهشت) ابری پیش بینی کرد و گفت:

برای برخی ساعات بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد. بیشترین و کمترین دمای مرکز در این روز 21 و 11 درجه سانتی گراد خواهد بود. در روز سه شنبه (11 اردیبهشت) شرایط آب و هوایی تهران نیمه ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 25 و 13 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

منبع: کجارو / خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2157

به "پیش بینی هوای کشور تا آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی هوای کشور تا آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید