الجعفری: ترکیه از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در الحسکه استفاده می نماید

به گزارش مجله سلنا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که آنکارا و گروه های تروریستی وابسته به آن از آب به عنوان سلاح جنگ علیه غیرنظامیان در شهر الحسکه استفاده می نمایند.

الجعفری: ترکیه از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در الحسکه استفاده می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سانا، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، امروز در نشست شورای امنیت گفت: رژیم اردوغان از تفاهمات خود شانه خالی می نماید و نیروهای ترکیه با همراهی گروه های مسلح شورشی از (توافق) مناطق کاهش تنش برای ارتکاب جنایات بهره برداری می نمایند.

وی اضافه نمود، اردوغان مراکز نظارت ترکیه را به اتاق های عملیات و نقاط پشتیبانی و حمایت از گروه های تروریستی تبدیل نموده است.

این دیپلمات ارشد سوریه اضافه نمود، ارتش سوریه و هم پیمانانش عملیات نظامی در ادلب را با هدف اخراج کردن گروه های تروریستی از آن و دور کردن خطرات از غیرنظامیان صورت می دهند.

بشار الجعفری اضافه نمود: ما اقدامات بعضی کشورها را که از آنها به عنوان سلاح در جنگ علیه سوریه استفاده می نمایند، محکوم می کنیم.

الجعفری گفت: اقدامات یکجانبه ای بعضی کشورها مانع از دستیابی سوری ها و طرف های پزشکی به نیازمندی های شان برای در امان ماندن از ویروس کرونا می شوند. تداوم چنین رویکرد ظالمانه نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و حقوق بشر تلقی می گردد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، اقدام ترکیه به استفاده از آوارگان سوریه را اهرم باج خواهی آن از اروپا خواند و گفت: درهای سوریه برای استقبال از آوارگان سوری جهت بازگشت به وطن شان باز است.

وی همچنین گفت، رژیم اردوغان و گروه های تروریستی وابسته به آن، از آب به عنوان سلاح جنگ علیه غیرنظامیان در شهر الحسکه استفاده می نمایند.

الجعفری همچنین گفت: ما اقدام نیروهای آمریکایی و گروه های تروریستی تابع آمریکا را که مانع بازگشت آوارگان از اردوگاه الرکبان به مناطق دلخواه شان می گردد محکوم می کنیم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 839

به "الجعفری: ترکیه از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در الحسکه استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجعفری: ترکیه از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در الحسکه استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید